Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Accel SuperCoil
Over lengre tid har jeg hatt liggende et sett med Accel SuperCoil.
De ble kjøpt fordi jeg syntes det så interessant ut og prisen var rimelig.

I går fikk jeg endelig montert dem. Det hele går ut på å bytte ut original coil med to stykker som settes direkte på pluggen som en plugghette. En eliminerer derved høyspentledningene mellom coil og plugg.
Mesteparten av jobben besto i å ta av tanken. Resten var plug and play.

Kjørte en tur på fem mil etterpå, langs veier som jeg kjenner godt. Det som jeg oppdaget var at jeg kjørte ett gear høyere enn det jeg vanligvis gjør. På tomgang la jeg merke til en hardere lyd fra eksosen.
Hva dette skyldes, er det for tidlig å spekulere i. Må mer kjøring til.

I dag skal jeg gjøre ingenting.
Jeg gjorde det i går også, men ble ikke ferdig.
Svar
Ser jo veldig ryddig ut, hva mener du med høyere gir, bare slik at vi ikke missforstår...er første høyt eller lavt gir?
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Jeg anser første gear som lavt. Kjørte på 4 gear der jeg vanligvis må kjøre på 3 gear for å unngå rykking.
Svar
Jeg tenker helt likt ang gir, men noen holder på utveksling, og da vil jo 1.gir ha høyere utveksling.

Men i gamle dager lærte jeg at skiltet Low Gear betydde 1.-2. gir, og har holdt meg til den teorien siden.
Men for endel blir dette som høna eller egget.

Men da har du altså til nå en positiv utvikling med sykkelen, ikke bare "stylish" men også i prestasjon.

Hadde du følelsen av at det gamle originale settet ikke virket godt, eller var det kun siden du hadde det liggende du byttet? Grunnen til spørsmålet er enkelt, er dette noe å anbefale også for de med en godt virkende original system.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Jeg opplevde en varierende ytelse. Noen dager gikk den som et skudd, andre dager bare ræva.

Slikt har jeg opplevd med andre kjøretøy også uten at noe egentlig har vært feil.
Derfor har jeg avskrevet det med dagsform, variasjon i bensinkvalitet, temperatur, atmosfæriske forhold osv.

Når jeg nå i etterkant undersøkte pluggledningene nøyere, så jeg at de har vært klemt, har skarpe bøyer og sprekker i isolasjonen. Det kan ha vært årsaken, så det kan hende at et nytt sett pluggkabler hadde gjort samme nytten.

Men siden coilene først er der, er det moro å ha noe som ikke alle andre har.
Svar
Venter i spenning på om de lager ett sett for EVO motorer.
A modest begining starts With a singel blow of a horn.
Hated by many and loved by few!
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)