26-02-2014, 11:59
Kehin forgasserne som kom med sh var og er en katastrofe. Effekt, troverdighet og holdbarhet er manko hos disse forgasserne. Å montere en CV er derfor for mange en meget god løsning.
CV (Konstant vakuum forgasser) er en modernisert utgave av den kjente engelske SU forgasseren, prinsippet er det samme, men materialet som brukes nå er av bedre kvalitet en hva de kunne få tak i bak til 50 tallet.
Rivera fra usa er meget kjent i HD miljøet med deres utgave av SU forgassere, og refereres normalt som en SU forgasser..........
For å montere en CV forgasser må en jo først få tak i en, disse er ofte å få kjøpt brukte på nettet eller på børser.
Utenom forgasseren trenger vi en adapter som vi fester til manifolden. Den gamle forgasseren var festet fast til manifolden, den nye trykkes inn til manifolden og er festet med luftfilterhuset eller en festeplate som skrus fast i sylinderne.
Denne aluminiums adapteren er en billig sak og skrus fast i manifolden. I samme pakke følger det med en gummi ring som en trer over adapteren.
En festeplate som er designet til EVO trenger vi også, samt en liten kit som gjør at vi kan bruke denne platen på en SH. Etter montasje av denne platen er det bare å velge hvilket filter (og filter hus) en vil ha, og justere forgasseren.
Dette er en jobb alle kan gjøre selv, og tar ei heller lang tid. Alle deler en trenger er lett tilgjengelige, også hos ditt lokale HD verksted.
CV (Konstant vakuum forgasser) er en modernisert utgave av den kjente engelske SU forgasseren, prinsippet er det samme, men materialet som brukes nå er av bedre kvalitet en hva de kunne få tak i bak til 50 tallet.
Rivera fra usa er meget kjent i HD miljøet med deres utgave av SU forgassere, og refereres normalt som en SU forgasser..........
For å montere en CV forgasser må en jo først få tak i en, disse er ofte å få kjøpt brukte på nettet eller på børser.
Utenom forgasseren trenger vi en adapter som vi fester til manifolden. Den gamle forgasseren var festet fast til manifolden, den nye trykkes inn til manifolden og er festet med luftfilterhuset eller en festeplate som skrus fast i sylinderne.
Denne aluminiums adapteren er en billig sak og skrus fast i manifolden. I samme pakke følger det med en gummi ring som en trer over adapteren.
En festeplate som er designet til EVO trenger vi også, samt en liten kit som gjør at vi kan bruke denne platen på en SH. Etter montasje av denne platen er det bare å velge hvilket filter (og filter hus) en vil ha, og justere forgasseren.
Dette er en jobb alle kan gjøre selv, og tar ei heller lang tid. Alle deler en trenger er lett tilgjengelige, også hos ditt lokale HD verksted.
Bagger, the real custom Harley touring