05-01-2014, 20:23
ICE, In Case of Emergency.
|
05-01-2014, 23:50
Jeg har en UTAG dogtag. Det er en usb brikke med programvare på flere språk.
Der kan en legge inn relevante medisinske opplysninger og kontaktpersoner. http://www.utagice.com/index.html
I dag skal jeg gjøre ingenting.
Jeg gjorde det i går også, men ble ikke ferdig.
07-01-2014, 10:10
Har selv lagt til ICE på telefonen for et par år siden, dåg lurer jeg på om dette overhode vil hjelpe noe særlig.
Min telefon er vel som nesten alle andre, en må tegne en innlagt "form" for å låse opp telefonen, mens på andre må en taste inn en pin kode for å låse opp telefonen. Dette medfører vel at hjelpepersonellet ikke kan åpne telefonboken, og innlagret ICE vil bli ukjent. Dette med en usb pen trenger ikke å være dumt, men det eneste jeg tenker på er å ha EN standard metode. Som jeg nevnte ang digitale vognkort KAN det hende at de legger inn (blir i så fall frivillig) slik informasjon på dette digitale vognkortet. Dette medfører jo at det kun hjelper hvis en har et slikt vognkort på seg, eller i kjøretøy. Er det flere brukere av samme kjøretøy er vel sjansen stor for at dette vognkortet blir liggende i kjøretøyet, og dermed vil den kun ha sin virkning hvis ulykken skjer med kjøretøyet, og ikke hvis en som forgjenger blir påkjørt. I nesten alle Europeiske land er en forpliktet til å alltid gå med identitetsbevis. Her blir det sikkert også en utfordring, siden det finnes flere identitetsbeviser som kan brukes i Norge. Men allikevel, alle som har førerkort eller sertifikat har vel en tendens til å ha dette med seg hele tiden, hvorfor ikke legge inn en chip med slik info på dette? Når det gjelder øvrig befolking, få opp farten med å innføre ID kort som også gjør en i stand til å reise i shengen. Andre land har brukt dette i flere år, og tidligere statsminister har vel lovet at det skulle komme til Norge i 2015. Men frem til slike systemer kommer, eller ei, ser ikke denne UTAG dogtag løsningen dum ut. Godt tips sindbad
Bagger, the real custom Harley touring
|
« Neste nyere | Neste eldre »
|
Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)