Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Intercom
Da har jeg etter noen års overtalelser klart å få min kjære samboer til å prøve seg på motorsykkel.
Siden hun aldri før har kjørt tohjuling selv må jeg ta meg av opplæringen før hun begynner på kjøreskolen.

Sykkel er ordna, det blir selvfølgelig en Harley Davidson 1200 sportster ( alt under 1000 ccm er jo en start motor) 
sykkelen skal vi hente i morgen. Prøvde først å få henne til å kjøpe en billigere Japansk motorsykkel siden hun
fortsatt ikke er 100% sikker på at hun kommer til å like å kjøre motorsykkel. Men noe annet enn en Harley Davidson 
var ikke aktuelt. Heldigvis har man gode venner og vi kom over en pent 1200 Sportster til en god pris. Hvis 
det viser seg at dette ikke er noe kan vi selge den igjen uten noe økonomisk tap. 

kjøreutstyr er nå første prioritet og egentlig det minste problemet da det kan prøves og man finner lett ut hva som passer

Intercom er jo det neste steget. tanken er jo å først finne en stor parkeringsplass hvor hun kan lære seg det grunnleggende
før vi kaster oss ut i trafikken. Heldigvis er vi velsignet med milevis med små og trivelige veier med lite trafikk, perfekte for å lære seg å håndtere en motorsykkel. Men vi trenger ett Intercom anlegg og her trenger jeg gode tips og råd.
har sett på Scala rider Packtalk som jo kan passe inn i min oppgave som Road Captain i klubben da man an koble opptil 15 
enheter sammen.

noen som sitter med gode erfaringer og tips.
A modest begining starts With a singel blow of a horn.
Hated by many and loved by few!
Svar
Tøft Smile Moro med bedre halvdeler som deler ens interesser Smile
Svar
JA vi får nå se da! hun har nå ihvertfall lovet å gjøre et forsøk. har henta hjem Sportster´n i dag så nå er jeg eier av 3 Harley Davidson.
Svar
EN liten oppdatering.
endte opp med å handle to billige sett i fra www.banggood.com. hvert sett kostet 347 kroner pluss frakt.
kunne få gratis frakt men da tok det opp mot 25 dager. valgte å betaler for frakt og fikk varene på 7-8 dager. total kostnad rett under 1000 lappen og dermed ingen moms.
har så langt ikke testet ut alt men madammen har da vært ute å kjørt på en parkerinsgplass ett par ganger.
til det har intercom anlegget fungert veldig bra glass klar lys på opp mot 800 meters avstand.
Skal ut å kjøre på landevei i morgen og er jo litt spent på hvordan det virker der.
Madammen kjører med helhjelm og der er jo mikrofonen skjermet for vær og vind. mens jeg kjører med halvhjelm noe som gjøre at mikrofonen jo er mer eksponert for vind og vær.

har kjørt noen mil og brukt head settet til å spille musikk via Spotify på telefonen noe som har fungert meget bra.
har tidligere kjørt med ørepropper noe som på en varm sommerdag ender med svette øreganger osv.

http://www.banggood.com/1000m-Motorcycle...97638.html
handla to slike sett. bruksanvisningen var riktig nok liten og måtte leses med lupe. tross liten skrift var den oversiktlig og ga gode
beskrivelser. selve head settet var enkelt å montere og paring av headsett og telefoner gikk smerte fritt.
betjening av systemet er enkelt. å skru opp og ned lyden går lett selv med hansker. lett å sette i standby ogenkelt å sette igang en samtale. rett å slett mye for penga. har kompiser som kjører med dyre systemer som ikke gir hverken bedre lyd eller lettere betjening.
Svar
Blir bare mer og mer overasket over kvaliteten på det billige Intercom anlegget.
Nå er det riktig nok min enhet som brukes mest. etter å ha kjørt til og fra jobb både torsdag og fredag
forrige uke. glemte jeg å tydeligvis å slå den av når jeg la fra meg hjelmen på fredag ettermiddag.
den lå å blinka like godt på mandags morgen. tok på meg hjelmen og kjørte både til og fra jobb.
bruker spotify på telefonen og Bluetooth overføring til headsett. noe som jo trekker strøm.
ble brukt 6 timer for å spille musikk og med 65 timer standby kan man ikke klage.
kjørte for en mnd siden en helge tur på 60-70 mil. bruket Head set hele veien. satt vel på sykkelen i ca 10-11 timer
hadde underholdning hele veien.
bruk anvisningen sier at den skal holde c-8 timer.

lyden er bra, aldri noe problem å pare med hverken telefon eller den andre enheten.
tror det må være det beste kjøpet jeg har gjort for en drøy tusenlapp så lenge jeg har holdt på med Motorsykkel
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)