Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Keihin CV bensin nippel mod.
Tenkte jeg skulle lage en liten guide.
mange har nok og vil nok oppleve att plastnippelen til bensin slangen på Keihin CV forgasser`n sprekker og begynner å lekke.
Fant en sprekk i den nevnte nippelen på CV forgasser`n jeg modifiserte til å passe på Shovelmotoren og nå fant jeg jaggu en sprekk i nippelen på forgasser`n til Tour gliden.
vel til verket.
Fant messing nippel på Ebay til den nette sum av 22$ plus 7$ i frakt.

.jpg   P1050939.JPG (Størrelse: 55.01 KB / Nedlastinger: 20)
den originale nippelen må fjernes. merk hvor den peker.

.jpg   P1050937.JPG (Størrelse: 103.82 KB / Nedlastinger: 20)
Første steg blir å fjerne plastdelen. den kan med enkel het skjæres av med en skarp kniv. når det er gjort sitter man igjen med en liten messing stuss.

.jpg   P1050942.JPG (Størrelse: 79.31 KB / Nedlastinger: 20)
dene stussen bores enkelt ut med ett helt vanlig bor. diameteren er 8 mm spå stussen. jeg har brukt 7.5mm bor. bor forsiktig hullet som er i stussen styrer boret. når du har boret langt nok vil stussen løsne av seg selv i og med at den er presset på plass.

.jpg   P1050943.JPG (Størrelse: 71.89 KB / Nedlastinger: 20)
før du presser inn en ny nippel er det viktig å blåse rent hullet . ta gjerne av flottør kammeret og sjekk at det ikke sitter messing spon i
flottørnåla. ett lite spin er nok til at nåla ikke tetter og man får en forgasser som flyter over med al den jobb det medfører.
for å presse på plass en ny nippel er ei skrustikke ett helt greit verktøy. linjer opp nippelen og trykk den spå langt inn du klarer for hånd før du setter forgasseren i stikke og forsiktig presser nippelen på plass.

.jpg   P1050944.JPG (Størrelse: 105.73 KB / Nedlastinger: 20)
slutt resultatet bør bli omtrent slik.

.jpg   P1050946.JPG (Størrelse: 99.68 KB / Nedlastinger: 20)
A modest begining starts With a singel blow of a horn.
Hated by many and loved by few!
Svar
Ett lite ekstra tips.
sjekke at den lille nippelen som slangen skal festes til faktisk er dratt til.
fylte opp bensin og starta sykkelen i går. da jeg kom ut i garasjen i dag lukta det fryktelig bensin.
fant det en lekkasje fra forgasser`n, etter å ta tørka og leita ei stund så det ut til att lekkasjen kom i fra slangen
men det viste seg at nippelen ikke var skrudd fast.
litt rørtettning på gjengene før de ble stramma til fiksa den saken.
A modest begining starts With a singel blow of a horn.
Hated by many and loved by few!
Svar

Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd Forfatter Svar: Visninger: Siste innlegg
  Bedre justering av Keihin forgasser HD Shovel Bagger 2 9,066 28-01-2023, 22:37
Siste innlegg: tomruig
Sad Keihin forgasser renner over Trond 82 4 3,679 02-04-2017, 17:39
Siste innlegg: Trond 82
  E10 Bensin og Harley Bagger 0 3,241 21-04-2012, 9:58
Siste innlegg: Bagger

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)