16-12-2013, 18:43
Tenkte jeg skulle lage en liten guide.
mange har nok og vil nok oppleve att plastnippelen til bensin slangen på Keihin CV forgasser`n sprekker og begynner å lekke.
Fant en sprekk i den nevnte nippelen på CV forgasser`n jeg modifiserte til å passe på Shovelmotoren og nå fant jeg jaggu en sprekk i nippelen på forgasser`n til Tour gliden.
vel til verket.
Fant messing nippel på Ebay til den nette sum av 22$ plus 7$ i frakt.
P1050939.JPG (Størrelse: 55.01 KB / Nedlastinger: 20)
den originale nippelen må fjernes. merk hvor den peker.
P1050937.JPG (Størrelse: 103.82 KB / Nedlastinger: 20)
Første steg blir å fjerne plastdelen. den kan med enkel het skjæres av med en skarp kniv. når det er gjort sitter man igjen med en liten messing stuss.
P1050942.JPG (Størrelse: 79.31 KB / Nedlastinger: 20)
dene stussen bores enkelt ut med ett helt vanlig bor. diameteren er 8 mm spå stussen. jeg har brukt 7.5mm bor. bor forsiktig hullet som er i stussen styrer boret. når du har boret langt nok vil stussen løsne av seg selv i og med at den er presset på plass.
P1050943.JPG (Størrelse: 71.89 KB / Nedlastinger: 20)
før du presser inn en ny nippel er det viktig å blåse rent hullet . ta gjerne av flottør kammeret og sjekk at det ikke sitter messing spon i
flottørnåla. ett lite spin er nok til at nåla ikke tetter og man får en forgasser som flyter over med al den jobb det medfører.
for å presse på plass en ny nippel er ei skrustikke ett helt greit verktøy. linjer opp nippelen og trykk den spå langt inn du klarer for hånd før du setter forgasseren i stikke og forsiktig presser nippelen på plass.
P1050944.JPG (Størrelse: 105.73 KB / Nedlastinger: 20)
slutt resultatet bør bli omtrent slik.
P1050946.JPG (Størrelse: 99.68 KB / Nedlastinger: 20)
mange har nok og vil nok oppleve att plastnippelen til bensin slangen på Keihin CV forgasser`n sprekker og begynner å lekke.
Fant en sprekk i den nevnte nippelen på CV forgasser`n jeg modifiserte til å passe på Shovelmotoren og nå fant jeg jaggu en sprekk i nippelen på forgasser`n til Tour gliden.
vel til verket.
Fant messing nippel på Ebay til den nette sum av 22$ plus 7$ i frakt.

den originale nippelen må fjernes. merk hvor den peker.

Første steg blir å fjerne plastdelen. den kan med enkel het skjæres av med en skarp kniv. når det er gjort sitter man igjen med en liten messing stuss.

dene stussen bores enkelt ut med ett helt vanlig bor. diameteren er 8 mm spå stussen. jeg har brukt 7.5mm bor. bor forsiktig hullet som er i stussen styrer boret. når du har boret langt nok vil stussen løsne av seg selv i og med at den er presset på plass.

før du presser inn en ny nippel er det viktig å blåse rent hullet . ta gjerne av flottør kammeret og sjekk at det ikke sitter messing spon i
flottørnåla. ett lite spin er nok til at nåla ikke tetter og man får en forgasser som flyter over med al den jobb det medfører.
for å presse på plass en ny nippel er ei skrustikke ett helt greit verktøy. linjer opp nippelen og trykk den spå langt inn du klarer for hånd før du setter forgasseren i stikke og forsiktig presser nippelen på plass.

slutt resultatet bør bli omtrent slik.

A modest begining starts With a singel blow of a horn.
Hated by many and loved by few!
Hated by many and loved by few!