Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Støtdempere Road King
Forrige året begynnte demperene bak å bli harde. Pleide å ha 15 psi. i dem og det fungerte bra. Reduserte lufttrykket gradvis ned til 0, men fremdeles steinhardt. 

En tur fra Sandefjord til Larvik var en plage, og det er ikke lange biten.

I stedet for å forske på originaldemperene, bestemte jeg meg for å bytte dem ut. Valget falt på Wilbers 630 TS. Fra jeg bestillte og til de lå på postkontoret tok det 12 dager. Disse er som kjent laget etter data en oppgir ved bestilling.
Dempingen er justerbar med klikkinnstlling fra 0 til 22 og mine kom innstillt på 14 klikk. Etter litt prøvekjøring endte jeg opp på 12 klikk uten ektra last ( bagasje ). 

Det ble en helt annen kjøreopplevelse. Ujevnheter i veien registreres, men merkes ikke i stor grad. Svinger taes mye lettere, ikke at det var problemer tidligere, men svingvilligheten er merkbart bedre.
Kjøreopplevelsen er uendelig mye bedre, og jeg kan igjen kjøre lange turer uten å føle ubehag.

Jeg har ikke sett noe mere på Showa demperene og kommer heller ikke til å gjøre det, så jeg vet ikke om det var den ene eller begge som var problemet. Er fornøyd med at jeg kan kjøre over en fartsdump uten at det kjennes ut som om jeg kjørte inn i en betongkloss.

Forgaffelen har jeg ikke gjort noe med ennå, for jeg synes at den fungerer greit.

Wilbers er ikke et lavprisalternativ, men det var hva jeg valgte.
I dag skal jeg gjøre ingenting.
Jeg gjorde det i går også, men ble ikke ferdig.
Svar
Hvor gamle var og hvor langt hadde originaldemperne gått?
Svar
De var 13 år og hadde gått 25000 km.
Svar
Mine er 21 år og har gått 125000 km fungerer fortsatt like godt.
høres nesten ut som om dine har stått seg ihjel.
A modest begining starts With a singel blow of a horn.
Hated by many and loved by few!
Svar
Det er ikke umulig. Den hadde gått 5000 km (dokumentert) når jeg kjøpte den.
Svar
Jeg bytte olje i mine for 3 år siden. tok litt tid å tenke ut hvordan det skulel gjøres men det fungerte og
demperne ble veldig bra.
A modest begining starts With a singel blow of a horn.
Hated by many and loved by few!
Svar
Jeg var inne på tanken for et år siden, og brukte en del tid på finne ut hvordan det gjøres. Har ikke lengre tilgang til presse, så det måtte blitt å snekre sammen et sykkelreparatøropplegg. Å la naturen gå sin gang ville tatt lengre tid enn jeg har tålmodighet til.
Det rant ut litt olje fra de jeg tok ut når de ble lagt ned på siden og oljen var helt klar og veldig tynntflytende.

Valget er tatt, jobben er gjort. Får håpr jeg fortsetter å være fornøyd.
Svar

Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd Forfatter Svar: Visninger: Siste innlegg
  Sal til Road King Traveller 2 1,200 16-07-2018, 12:46
Siste innlegg: Traveller

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)