Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bak brems henger seg opp
på softtail Custom 98 model så har jeg dette problemet.

Bak bremsen kan henge seg opp etter bruk. dvs den blir stånde uten å slippe taket. Etter en stund slipper den taket og da går bremse pedalen rett ned uten å  trykke inn bremsen. ( dvs den bremser ikke, helt død bremse effekt))
Venter jeg litt så er bremsene ok igjen.

Kan det  være at det ikke er nok retur trykk for å dra bresmes sylinderen tilbake? event  hvorfor?

Noen som har vært borti dett før.

Jeg har overhalt bremse kaliperen og skifte bremseveske DOT 5.
Svar
Hei. Normalt kommer dette problemet fra bremsekraft sylinderen. Bytt foringer i sylinderen, luft godt ut, og problemet er normalt over.
Nytt revisjon sett er ikke dyrt.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Sjekk opp hovedsylinderen til bak bremsen. det sitte ren fjær inne i sylinderen som skal presse stempelet tilbake og dermed 
lette trykket på caliperen.

sjekk også lagringen på dbremsepedalen og staget at dette løper lett og er rett justert.
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
(10-07-2017, 12:32)Bagger Skreiv: Hei. Normalt kommer dette problemet fra bremsekraft sylinderen. Bytt foringer i sylinderen, luft godt ut, og problemet er normalt over.
Nytt revisjon sett er ikke dyrt.

Jeg hører med Dead Trap Custom om de har fôringer på lager. Bytter de for å være sikker. Kan det være at å smøre opp den store fjæra som ligger rundt bremsekraft sylinder under svarte plast "mansjett" også kan løse problemet midelertidlig?
Svar
Kjøper du en KIT, følger det med ny fjær. Dette settet/kit er absolutt ikke en dyr ting
Svar
Det hender også att bremseskiva slår seg når den blir varm, den blir da skålforma og gjør att bremsene henger. Legg en lingjal eller liknende over hele skiva for å se om den er vrid...
Svar
Da har jeg kjøpt rear brake sylinder KIT . (Til Softail 98 model) . Spørsmålet er det enkelt å skifte? Tips. Jeg får det til, men greit å spare tid på ikke sitte å studere det som skal,gjøres for lenge. Fant ingen video på you tube om rear master break. Bare front eller til andre HD
Svar
Hei Joarnhau. Engelsk ord er Rear Master Cylinder, da kommer det opp mer diagram og videoer.
Fant denne som bør være grei, de bygger på det samme prinsippet, dog skulle det være minimale forskjeller.

Får du det ikke til, hjelper vi deg videre  Smile
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)