Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bedre kjøregenskaper Electra glide
Jan-Ivar, hvis du velger å se på produkter i den prisen bør du også se på et svensk alternativ Öhlins.
Den amerikanske siden er litt mer skrytete (passer jo det da he he) http://www.ohlinsusa.com/harley-davidson

Den europeiske siden
http://www.ohlins.com/Our-products-new/Motorcycle/
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
HEHE det blirnok ikke dempere til 7-8000 kroner.

Har progressive suspension 412 serien på den gamle Shovelhead`n har fungert helt utmerket i 4 sesonger
A modest begining starts With a singel blow of a horn.
Hated by many and loved by few!
Svar
Hei og takk før alle innspill. har kjøpt meg progresive fjærer til gaffelen og 20w heavy duty olje. Satser på at fronten blir bra da. skal kjøpe meg progressive dempere bak og. Men lurte på om noen her inne vet hvor mange tommer som er passe. Vil ha sykkelen litt senket. Men må og kunne ha med fruen uten prbl. Sen er det og fullt lass på tur . Jeg veier 92 fruen er jeg ikke sikker på he he. Men hun veier nok ca 60-70 kg tenker jeg. Blir litt sammen med fulle side væsker og toppboks. Så,er det noen som prøvd ut dette og funnet rett høyde. da mener jeg lavest mulig bak uten problemer med skjerm kjørgenskaper osv.
Svar
Du kan gå ned til 12" hvis du kjøper en stivere type.
11" pleier ikke å by på mye problemer hvis en kjører alene, og uten bagasje. Du kan også velge 11" som er utrolig stive, men da reduserer du kjøreegenskapene og komfort veldig.

Hvis penger ikke er noen problem, finnes det også justerbare støtdempere som drives opp og ned med hjelp av en kompressor. Da kan du med å trykke på en knapp heve eller senke bakparten. MEN de koster endel.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Hvis man har så tykk olje som 20w vil jeg ta det pent når været blir kaldt.
Brukte 7,5w etter at jeg kvittet meg med 20w olja som var der fra før. Men tror jeg bruker 10w nå som den globale oppvarmingen har kommet så langt, så slipper jeg å kjøpe både 5w og 10w.
Svar
Fylte gaffel og bal dempere med Screamin Eagel Heavy duty gaffel olje under servicen i vinter. skiftet også til delrin foringer i baksvingen samt nye dekk.
jeg føler jeg har fått ny motorsykkel. den går som ett lite tog på skinner.
dempingen er akkurat så fast som jeg ønsker meg kjører med 25 psi luftrykk foran og bak når jeg kjører aleine. men passasjer økes bakdemperne til 35 psi.har så langt kjørt 100 mil i år i alt i fra -4 til +16 grader.
20mil på sykkel i dag med junior på baksete. passasjeren synes turen var såpass behagelig at han like godt sovna.
kan vel ikke klage da.
Svar
Harley Touring og Wobbel går jo hånd i hånd.

det hjalp stort med stivere foringer i baksvingen. men med slitt bakdekk følger sykkelen alt som finnes av spor i veien.
bytta dekk for 14 dager sidne og trodde jeg skulle bli kvitt sporingen. riktig nok ble den mye bedre, men ikke helt der jeg ville ha den.
merket at ting ble mer og mer vinglete. på vei hjem idag wobbla det skikkelig i 110 km/t på motorveien ut av Oslo.
merket også at det ble veldig god plass under girsjalteren når jeg ga hardt på.

måtte ta en time i garasjen for å sjekke. trodde først det var Gummifestet o front på motoren som var defekt.
men fant til min stor forundring ut at boltene som holder motorfestet fast til veivhuset manglet. vel den ene var borte og den andre manglet mutter.

monterte nye fin gjenga bolter og brukte både nylock muttere og sprengskive samt en liten dott med blå lock tite.
regner ikke med att det løsner igjen med det første.

blir spennende å prøve kjøre til jobb i morra!

Morale n i dette er jo at før man begynner å kjøpe dyre remedier som skal løse wobbel problemet bør man sjekke at elt sitter som det skal.
Svar
Nye bolter gjorde susen for kjøreegenskapene, men de var litt for lange og bel liggende å banke litt på ramme ved tomgang ved motorbrems ble ting bare enda verre. måtte skru litt da jeg kom til jobb.

ett oar skiver under hode på bolten fiksa problemet

men sykkelen ble stabil som ett lite tog.
Svar
(06-10-2015, 9:43)Jan-Ivar Skreiv: Nye bolter gjorde susen for kjøreegenskapene, men de var litt for lange og bel liggende å banke litt på ramme ved tomgang ved motorbrems ble ting bare enda verre. måtte skru litt da jeg kom til jobb.

ett oar skiver under hode på bolten fiksa problemet

men sykkelen ble stabil som ett lite tog.

Landeveislokmotivene våre må være så stabile ellers får vi ikke kjørt fra de på Softtail
Svar
Ja da var man der igjen.
slakk son bare F¤%# i svingarmen. bytte til Delrin foringer vintern 2013-2014 og har nå kjørt ca 40000 km
har leite den siste uka etter en kneppelyd ved pådrag. merket i går kveld at den var fryktelig vinglete på svingete vei
mye mer en den noen gang har vært. trodde først det var ett hjullager i og med at jeg har hatt en kneppe lyd jeg ikke har klart å lokalisere.
men etter å ha satt sykkelen på bukken og fjerna sideveskene var det liten tvil om hvor det var slakk.

Har ikke demontert alt enda så jeg vet jo ikke hva som er feilen om det er gummioppphengene mot ramma, foringene i svingarmen eller akselen som er defekt. blir spennende å demontere i kveld for å se hva det er.

godt man har en sykkel til.
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)