Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beringer bremser
Har kjøpt et bygg fra 98 med Beringer bremser, dobble 6 stemplede caliper.
Men har ingen spec på dem.

Når jeg kjøper ny sykkel så skifter jeg alle vesker umidelbart, derfor lurer jeg på om noen vet om det er en tabbe å bruke DOT4 på disse?
Svar
I utgangspunktet har det for bremsesystemet ikke noe å si hvilken bremseveske som blir brukt. MEN, ja her er det et stort MEN, en velger liksom hvilken veske en vil ha når alle pakninger er nye og bremseslanger er nye, velger en da silikonebase, må en fortsette med det, velger en 5.1 (nå vel den beste), ja da må en fortsette med den. En kan ikke blande silikonbase med 5.1.

Siden du snakker om en 98 modell, og hvis den har originale bremseslanger, hadde jeg buttet de ut uansett, og byttet pakninger i caliper. Selvsagt også byttet pakningen i bremseveskeholderen (styret), og jeg hadde da gått over til DOT 5.1 (5,1 er Glycol base, ikke som DOT 5)

Silikonbase som HD bruker er en dyr variant, og en skal lete lenge etter andre fabrikanter som velger den varianten.
HD gikk vel også over på DOT 4 (5.1 går også) til ABS systemene,,
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
ikke noe er orginalt på denne da det er en kit-bike importert fra Nederland, i vognkortet står det V2 Eigenbau, Ramma er en Zodiac pro-street, og motoren S&S.
Men han jeg kjøpte av vet lite om den, den har stått ubrukt i 3 år
Bremser ser fine ut og har bedre effekt en Ducati 748R jeg tidliger eide.
Slanger er stålomspunnede.
Finner ikke noe serienr på bremsecaliperne, så jeg får vel sende bilde av de på hjemmesiden deres
Svar
Eigenbouw betyr "hjemmelaget, bygget selv". Det er stor sannsynlighet for at tidligere eier har gått bort fra DOT 5. Finnes det litt bremseveske igjen i caliprene?, I så fall, ta det opp i en liten kopp, og drypp en dråpe vann i,,rør, rør , rør og for å være sikker rør en gang til,,,,Er vanndråpen blitt blandet inn i vesken er det DOT 5, ligger den i flere deler utpå (slik som med olje) er det DOT 4 eller 5.1. Som nevnt har det ingenting å si hvis caliprene var nye (derfor trenger du ikke å lete etter noen bilder eller nummer), valget tas en gang. En KAN spyle systemet, og deretter bruke annen veske, men jeg liker best å bytte pakninger som "kan" fortsatt inneholde litt veske og vil klumpe seg med bruk av motsatt konsistens.
Svar
ok takk for svar, må sjekke imorgen, tidligere eier kom med en perm han hadde funnet dette blir spennende
Svar
Jeg kan oversette fra nederlandsk hvis det er ønskelig Smile
Svar
jepp du skal bli oppdatert, ser ut som om det har blitt lagt ned mye i byggekostnad her.
men sykkel har ikke vært brukt på 3 år så ny motor og girolje må også fornyes.
Motor er oppgitt til 80kw

hvordan laster mann opp bilder her?
Svar
Trykk på "Forhåndsvis innlegg", da kan en nederst legge til vedlegg. Etter at du har lastet opp vedleggene du ønsker, er det ønskelig at du trykker på knappen "Sett inn vedlegg", og helt trykk en eller to ganger på enter før neste gang du trykker på Sett inn vedlegg.

Vedleggene er ikke mulig å se som forhånsdsvisning, men de kommer opp når du poster,,,, er det ikke slik du ønsker, har du 15 min til å forandre. Ellers er det også en hjelp funksjon.... Men dette er ikke vanskelig, og etter ett par ganger, blir det veldig enkelt
Svar
ok skal prøve, bremsevesken i reservoaret på bakhjulsbremsen var gjennomsiktig, ingen farge, men blank og uten grums
Svar

Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd Forfatter Svar: Visninger: Siste innlegg
  forbedre bremser på bussen Jan-Ivar 10 3,759 22-03-2016, 0:44
Siste innlegg: Jan-Ivar
  Lufting av bremser tutte 1 568 12-03-2015, 22:21
Siste innlegg: Jan-Ivar
  Forbedre bremser? tutte 7 1,469 23-09-2014, 15:36
Siste innlegg: sindbad

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)