Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Breifront på sportster.
Hei. Har i lengre tid leita etter styrekrone med 3-5 grader rake til min 86 sportster. Da 86 og 87 modellene har 35mm gaffelbein , har jeg ikke klart å finne noe som passer. I styrehodet på min er det også faste lagerskåler, så det lar seg heller ikke gjøre å benytte "headcups"med rake. Så mitt spørsmål er : Kan jeg montere styrekrone fra Big Twin uten å modifisere noe?

Smile
Svar
Se om jeg forstår spørsmålet rett, Du ønsker å bytte kun styrekrone som har 3-5 graders rake men beholde gafflene du har idag, eller bytte hele stykket?
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Så vidt jeg vet finnes det Wide Glide konverterings kit til 35 mm gaffel men jeg tror ikke du får med innebygget rake.

Jeg tror att 3-5 grader rake i krona på en sportster vil ødelegge kjøre egenskapene. jeg er redd du får for lite etterløp
det vil medføre at du mister rettnings stabiliteten og sykkelen vil bli veldig nervøs å kjøre
A modest begining starts With a singel blow of a horn.
Hated by many and loved by few!
Svar
Hei hadde egentlig planer om å bruke originalbeina, og ville ha litt rake for å få fronten litt ned, da jeg har byttet fra 13 tommers dempere til 11 tommers progresive dempere bak. Takker for tips ang etterløp, det er noe å tenke på. Vurderte å kjøpe hel breifront med ferdig rake også. Men vil sjekke litt rundt kjøreegenskaper først . Takker for svar Smile
Svar
Beina "slutter/stopper" vel på forskjellig på sportster i forhold til BT i toppen.
Hvis det kun er for å senke den foran, er jo dette mulig uten å forandre rake.

Men hvis du er kyndig, så er alt mulig, også med bruk av gaffel mm bla Buell.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Her avhenger det av dine ferdigheter som mekaniker.
du kan kjøpe kortere fjærer og sette inn. eventuelt kan det byttes øvre gaffel bein.
Svar
Det er vel sånn at lengre etterløp gir retningstabilitet men tyngre styring, kort etterløp gir kvikkere svinger men mindre retningstabilitet.
Du kan måle det ved å tegne et punkt på bakken 90 grader fra asfalten opp til hjulbolten, så et nytt punkt langs bolten i styrekrona og ned til bakken (dette punktet vil da være foran det første). Hva som er fasiten på HD vet jeg ikke, men jeg ser for meg vondt i armer og bein hvis det gjøres feil her Tongue
Svar
Du har helt rett Filip, det er måten å måle etterløpet på.
det ideele er ett sted mellom 5 og 13 cm. men hva somer perfekt avhenger av flere parametre
Svar
Nå er våren kommet, og jeg endte opp med HHI krone med 6 graders rake , 24" 41mm bein og etterløp på 9 cm ,og det er noe småtteri som står igjen før første prøvekjøring . Var inne på siden til Tolles ,og fant en "rake kalkulator " som til og med jeg forsto Wink . Ser jo ut som om jeg kan justere litt på etterløp ved å forandre beinlengde hvis det blir nødvendig .
Svar

Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd Forfatter Svar: Visninger: Siste innlegg
  Sportster må til doktoren HDKnut 2 1,065 12-09-2019, 9:41
Siste innlegg: Bagger
  Sportster til Fruen Jan-Ivar 21 4,909 18-03-2017, 10:36
Siste innlegg: Jan-Ivar
  Deler som passer Sportster fra andre harleyer Vltenergi 5 1,770 03-01-2016, 0:52
Siste innlegg: tutte

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)