Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DOT 5.1 og 5
Hei er det noen som vet hvordan jeg skal få løst stempelet til hydrauliske klutchen da det har satt seg fast, pga jeg fylte på Dot 5.1 og den skal ha silikon Dot 5? Mvh Gaz
Svar
Hei og velkommen til forumet.

Først ett spørsmål, hvilken modell og årstall er det du har`? Grunnen til at jeg spør er at normalt er det DOT 4 som brukes i hydraulisk clutch. (HD er ikke lenger tvunget til å bruke DOT 5 slik som de tidligere var pga sine avtaler med amerikanske militæret).

Har du tatt av ringen som blokkerer sylinderen?

Skulle det vise seg at det er DOT 4 i systemet ditt, men at du nå har blandet 5.1 i, er ikke det det samme som å blande DOT 5 med andre tall. Kun DOT 5 som er basert på silikon.
Men årstall og modell hadde hjulpet. På HD sin amerikanske side kan du fylle inn VIN nummeret ditt, grunnen til at jeg sier det, er at det har vært en stor tilbakekallelse på hydraulisk clutch på HD modeller, hvor de satte inn rebuild kit.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Hvilken års modell og type sykkel har du.

hvis du ikke allerede har en verksteds manual til din sykkel skaffer du deg det. der står opplysninger og info du trenger for å vedlikeholde og reparere sykkelen din.
Eldre sykkler skal ha DOT 5. hvis du har som du sier fylt feil væske. vil jeg anbefale å demontere både master pumpe og slavesylinder og vaske alt rent med bremserens. spyl også igjennom slangen med bremserens. Sett sammen igjen med nye tettninger. fyll opp med DOT 5 væske og luft etter anvisningene i verkstedshåndboka.
A modest begining starts With a singel blow of a horn.
Hated by many and loved by few!
Svar
Hei dette er ikke originalt og Leverandøren hadde skrevet at det kun skulle brukes silikon, noe jeg selvfølgelig glemte, det er stempelet nede ved girkassa Som sitter og der er det ikke mulig å plukke det fra hverandre da stempelet er presset inn i huset.
Svar
Regner med du har demontert clutchdekselet.
Du kan prøve å blåse med trykkluft i hullet hvoer slangen sitter. 
pass på å sikkre stemåpelet slik at det ikke flyr ut helt ukontrollert. en lastestropp rundt dekselet pleier å hjelpe.
Hvis trykkluft ikke hjelper. finn en smørenippel med rett gjenge og bruk ei fettpresse.
A modest begining starts With a singel blow of a horn.
Hated by many and loved by few!
Svar
(01-08-2020, 14:46)Jan-Ivar Skreiv: Regner med du har demontert clutchdekselet.
Du kan prøve å blåse med trykkluft i hullet hvoer slangen sitter. 
pass på å sikkre stemåpelet slik at det ikke flyr ut helt ukontrollert. en lastestropp rundt dekselet pleier å hjelpe.
Hvis trykkluft ikke hjelper. finn en smørenippel med rett gjenge og bruk ei fettpresse.
Svar
Hei takker for ett godt råd. Mvh Gaz71
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)