Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EBR solgt til Atlantic Metals Group
#1
EBR ble solgt i 2 deler. HERO Moto som hadde 49.2% eiendeler, kjøpte "consulting operation" hos EBR for 2.8 million dollar.
Atlantic Metals Group har kjøpt resten av EBR, altså merkenavn, deler, produksjon osv for 2.25 million dollar. EBR gikk dermed for 5 million dollar, og hadde før auksjonen litt over 20 million i utestående gjeld.

Polsky som var "dommer", hadde før auksjonen startet godtatt budet fra Atlantic Metlas Group på 2.25 million dollar, hvis ingen gav ett bud på 2.4 million eller høyere.

37 mulige kjøpere hadde registrert seg, for å motta mer info om EBR. Av disse var det 13 som fortsatt viste interesse. Under selve auksjonen var tallet kommet ned i 2, men ingen av de gav noen bu, og AMG vant dermed budrunden.

Hero Moto krevde flere ting fra EBR inventar, og istedet for å gå gjennom en langvarig rettssak, fikk Polsky til en avtale med Hero ved at de betaler 2.8 millioner dollar for EBR sin "consulting operation". (dette blir vel å anta som en "betaling" for tjenester EBR har utført for Hero tidligere, som Hero ikke har betalt for, og som nå vil betale en antagelig mye mindre sum for selve tjenesten, men siden retten i USA ser på dette som 2 deler vedrørende salg, må vi nesten kalle det for det)

Erik sier selv at han nå jobber med den nye eier for å få laget en pressemelding på hvordan ting kommer til å bli, og hva som har skjedd. Dette ser med andre ord ut til at Erik fortsatt vil bli endel av EBR.
Tidligere har Erik fortalt at de på veldig rask varsel kan starte opp produksjonen.

Selv om AMG (Atlantic Metals Group) ikke har drevet med motorsykkel produksjon, og at det finnes flere bedrifter med like navn, noe som gjør det litt vanskelig å finne ut hvilket av disse AMG det er snakk om, har det lekt ut at Bruce Belfer skal være direktør av AMG, noe som gjør det litt enklere å finne ut hvilken bedrift det er snakk om.

Bruce Belfer er selv en EBR/Buell fan, og en mann med stor lommebok, og det er vel det siste som vil bli en nødvendighet for EBR.

EBR ser dermed ut til å ha blitt reddet, og vil kunne fortsette å produsere motorsykler.

Mer info kommmer
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
#2
Så bra, håper dette blir et bra samarbeid
Svar
#3
Legger ved en link med ett intervju av mannen som kjøpte EBR og hans fremtidsutsikter. Han nevner også at Erik Buell selv vil fortsatt bli endel av EBR, men da som det han kan best, designer.
http://www.motorcycle.com/manufacturer/b...elfer.html
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
#4
Dette ser jo lovende ut, riktig holdning for at Eric Buell skal kunne fungere optimalt.
Svar


Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd Forfatter Svar: Visninger: Siste innlegg
  Indian Motorcycle Riders Group Bagger 0 881 18-03-2014, 9:40
Siste innlegg: Bagger



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)