Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EBR under hammeren
#1
   

EBR skal selges under auksjon i morgen (tirsdag 21/7), og "dommer" gir på torsdag svar på hvordan salget ble.

Etter loven må EBR settes opp i flere deler som skal auksjoneres ut, inventar, merkenavn, produksjons utstyr, motorsykler og deler mm.
Håpet og troen er derimot at en person/bedrift vil kjøpe opp alle "blokkene".

EBR har idag 20.8 millioner dollar i gjeld, og 20.4 millioner i underskudd. EBR har gjeld til blant annet Mito tech og Porsche.
Polsky som har EBR under administrasjon har dermed to store oppgaver, først og fremst må han få inn maksimalt for å kunne dekke mest mulig av gjelden, men samtidig vil trolig budet bli høyere en gjelden, og da må Polsky tenke/vurdere hva som er det beste for EBR for fremtiden.

Jeg syntes det var svært interessant at EBR skylte Mito tech og Porsche penger, ikke at de skylte dem penger, men at det beviser at EBR holdt på med noe hvor de bedriftene var blandet inn.

Erik Buell som nå selv har blitt 65 år gammel, har ambisjoner om å bli med EBR i fremtiden hvis ny eier viser interesse av det. Nye motorsykler skal kunne leveres bare innen får dager etter oppstart, det eneste som kan vise seg å bli en liten nøtt, er å få tilbake hele staben, flere har nok i mellomtiden funnet seg annet arbeid.

Erik forteller også litt om hva som var grunnen til at bedriften ikke lenger hadde midler til å kunne fortsette,,bedriften ble for stor for raskt. Dette er også noe forhandlere har gitt uttrykk om, de solgte samme volum på 1 1/2 måned som de normalt gjorde for ett helt år. Selv om dette høres kun positivt ut, må en samtidig som en produserer mye mer, også ha mye på lager til produksjon.

Erik har ikke gitt uttrykk for om han er en av personene som vil gi bud, han har ei heller avkreftet dette.

Det er kun personer/bedrifter som har hatt kontakt med Polsky og som han ser på som seriøse bud givere som har anledning til å møte opp på auksjonen.

På nettet florerer det om hvem som muligens kan tenke seg å kjøpe opp EBR, alt fra at Polaris kjøper det, og på den måten på 1-2-3 har en ferdig amerikansk superbike, til at Jay Leno skal utvide sin garasje med en produksjon av EBR.

Erik har selv sagt at det er flere som har interesse i å kjøpe opp EBR, og selv om flere håper på en amerikansk ny eier, er det også muligheter for at EBR faller i utenlandske hender. Dette vil i så fall ikke automatisk bety at produksjonen flyttes, men at eierskapet da vil være utenlandsk (made in usa, men på en måte litt mindre amerikansk).

Tja, Harley-Davidson har også byttet ledelse, til en som tross alt var innen superbike,,,
Polaris skal en ikke glemme, selv om ryktene her går begge veier.
En eller annen riking kan jo finne på å få seg en ny hobby, dette vil da trolig bety at EBR blir enda mer nisje produkt en hva det er idag.
Hero, ja dette er og blir ett meget usikkert kort.
Men en skal også være åpen for ideer om bilprodusenter, de har tross alt startet på nytt med at en bilprodusent også skal ha en motorsykkel.
Men selvsagt vil det trolig komme bedrifter vi ikke engang hadde tenkt på, som har ønske om å kjøpe opp EBR.

Ingen ønsker selvsagt å gi for tydelige hint om at de har interesser, dette vil bare føre til en høyere pris.

En ting er ihvertfall meget positivt, Polsky har fortalt at fremtidsutsikter for bedriften er viktigere en det høyeste budet.

Twin Thunder som er eneste forhandler i Norge, har også fortalt at de har flere interesserte kunder, som ønsker å kjøpe en EBR. Og jeg vil anta at når alt er "ordnet" vil det ikke ta lang tid før en EBR er å se i Lyngdal.

På torsdag vet vi forhåpentlig mer..
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
#2
EBR skrev nettopp på sin facebook side at auksjonen blir forsinket. Altså ingen auksjon i morgen slik som var planlagt.
https://www.facebook.com/ErikBuellRacing...5092317496
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
#3
Nyeste melding er ar auksjonen blir den 5. august
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
#4
Vi får vente i spenning
Svar
#5
Hero skiller lag med EBR.
Dette dokumentet viser at Hero skiller lag med EBR, og er nok grunnen til utsettelsen av salget.


.pdf   EBR-Hero.pdf (Størrelse: 387.11 KB / Nedlastinger: 55)
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
#6
EBR og Hero har kanskje ikke samme målsetting og interesse.
Håper noen med mere felles tar utfordringen.
Svar




Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)