Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EVO Heritage merkelig oljeproblem.
#11
Følg denne linken, vi har diskutert metode for å fornye sete tidligere. Se på svar 15 og 16, det burde dekke det.
http://hd4um.com/Thread-System-Kontrolle...light=sete

Dette sete er plassen kula treffer i oljepumpa. Hvis det ikke er 100% tett, vil olje lekke ned i motoren når den står stille. (helt normal mankement som trenger en overhaling en gang i blandt)
Husk at du trenger 2 kuler.

Den plystrelyden høres ut som lyden som kan komme når det blir plassmangel. Olje skal tilbake i tanken, og luft skal ut av bratherslangen, hvis det feks også må trykkes ut olje i breatherslangen, blir "åpningen i slangen" tettere, og en hører da en lyd. På samme måte som en plystrer, dess mindre åpning, dess mer lyd (med samme mengde luft)

Du har ikke fortalt hvor breather slangen går hen.
Hvis den går til luftfilterhuset, forklarer dette den blå røyken
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
#12
Ja, breather slangen går til luftfilterhuset. Så da har vi nok forklaringen på det.

Takk igjen for glimrende hjelp.
Svar
#13
OK, husk da på at du høyst sannsynlig må gjøre luftfilteret rent før du starter. Er stor sjanse for at det er vått av olje.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
#14
(21-05-2013, 10:43)Bagger Skreiv: OK, husk da på at du høyst sannsynlig må gjøre luftfilteret rent før du starter. Er stor sjanse for at det er vått av olje.

Filteret er ikke vått av olje. Virker heller ikke som om det har kommet olje ut av breather slangen. Men skal sjekke en gang til.
Svar
#15
OK. Problem løst Smile
- Tappet ut gammel olje. Byttet kuleventil med fjær i oljepumpen (dette var muligens ikke nødvendig).
- Helte på ny olje til minimum på peilepinnen
- Tok ut tenningskontakten og kjørte den litt på starteren til det kom olje ut av oljefilterfeste.
- Satt i pluggene
- Startet opp.
- Fin sirkulasjon. Ingen ulyd, bare godlyd Hi-Hi

Så her var problemet tydelig alt for mye olje.
Takk for mange gode tips. Og spesielt takk til Nostalgia som har tilbakt timer i garasjen for å hjelpe Big Grin

Sykkelen forøvrig. Gleder meg til å få den på veien nå og ikke minst lakket den om til vinteren.


Vedlagte fil(er) Miniatyrbilde(r)
       
Svar
#16
Får virkelig håpe at problemet er løst Smile

Viktigere med en sykkel som virkelig fungerer, en fargen...........men tar poenget, er en utrolig kjekk opplevelse å se sykkelen slik en vil ha den.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
#17
Godt å høre at alt er i orden. Ser du har fått på Apehenger og Fishtails. Da er det bare å vente på skilt og vognkort.
Svar
#18
Dette var jo gode nyheter.
Spenningsmomentet ligger vel ved godt oppvarmet motor.
Har god tro på at dette kommer til å gå bra.
Svar
#19
(23-05-2013, 22:49)HD1340 Skreiv: Dette var jo gode nyheter.
Spenningsmomentet ligger vel ved godt oppvarmet motor.
Har god tro på at dette kommer til å gå bra.

Ja, skal kjøre den varm i kveld og sjekke for lekkasjer. Når oljen blir tynn og varm kan det jo fort sige ut noe her og der.
Håper på det beste.
Svar




Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)