Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ekstra lys
Flere produsenter lager ekstra lys som en kan montere på motorsykkelen.
Noen som ekstra fjernlys, kjørelys osv.
Grunnen til at en ønsker seg mer lys er todelt, en vil både kunne se bedre og ikke minst bli sett.

I dag opererer flere og flere med å oppgi lys effekten i lumen.
Generelt er det slik at nærlys er på 750 lumen og fjernlys er på 1500 lumen, ja mer en det er det ikke.

Men hva med Clearwater Erica, jo da, med 6.000 lumen hver,,,, får en virkelig hva en betaler for, LYS!!!!!, og skulle du ønske mer lys en dette, bør en vurdere sterkt om en i det hele tatt burde kjøre motor kjøretøyer generelt i mørket.
En får altså 2X6000 lumen, og ender opp med hele 12.000 lumen, noe alle forstår er mye mer en hva en trenger, og ikke minst hva som er både lovlig men også forsvarlig å kjøre med i trafikken.

Velger en å ha disse lysene for å kjøre utenfor åpenbar vei, er det selvsagt anderledes, men samtidig har jeg en viss forståelse for de som kjører på veier som har lite eller ingen imøte kommende trafikk, men som har behov for å se godt.

Alle lyktene fra Clearwater kan en dimme, og med Erica var det virkelig en nødvendighetBig Grin. Men selv på laveste stand blir dette vel sterkt for andre trafikanter, derfor er det smart at hvis en absolutt vil velge Erica, at en har en av/på bryter som er lett tilgjengelig, og at det er en bryter som lyser når den er på. Grunnen til at det er viktig at en har en identifikasjon på at den er på er pga lyset på dagtid. Dette lyset er så sterkt at det vil kunne blende imøtekommende kjøretøy også på dagtid, og en selv har ikke fått med seg at lyset står på.

MEN de har også andre led lys, både sterke og litt mer bruksvennlige.
Darla og Krista er mer lys en kan bruke til dagslys men samtidig også på nattestid.

Glenda er et godt alternativ for dagslys, for å bli sett, men samtidig også godt egnet for skodde.

Bildet på denne Ultra er med Glenda

Bildet på denne er av Krista brukt som hovedlys

Her en oversikt over de forskjellige styrkene de gir

Tilslutt et bilde av en BMW med Erica i forskjellige nivåer, vel og merke på dagtid.

På siden til Clearwater er det flere bilder og videoer som viser de forskjellige produktene. Som alle sikkert forstår er disse høyst sannsynligvis ikke merket med noen E eller CE......

Clearwater

Oppdatering: Medlemmer i HD4UM får rabatt hos Clearwater med å sende de en email med en kode jeg fikk tilsendt av Clearwater. Så interesserte medlemmer bes sende meg en pm for å få koden.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Så bra de er tilpasset sykkel og jeg likte Chrome-ringen. Nok av lumen men prisene er litt høye fortsatt.
Ellers har jeg sett litt på Rigid sine lamper de ser også ut til å virke. Liker godt SRM og SR-Q seriene. http://www.rigidindustries.com/products
Ser for meg at "Konstabelen" har led-ekstra lys når høstmørket atter kommer sigende i 2014.
Mye nytt kan ha kommet og kanskje prisene daler.Smile
Svar
Medlemmer i HD4UM får rabatt av Clearwater Smile Smile
Send meg en pm, så sender jeg en kode som dere kan bruke for å få rabatt.
Svar
Er på jakt etter noe mer lys og led var i tankene. De var ikke billige det skal være sikkert, ikke helt innenfor mitt budsjett Smile
Svar
De har jo noe LED-lamper på Bilextra,Biltema og Torshov Bilrekvisita men aner ikke om de er bra.
Svar
En billig måte å få mer lys på er å bruk 2 relèr og dra strøm direkte fra batteriet.
det ene relèet er av type 87 og den andre 87 a.
87 releet brukes du til å slå av og på lyset men det andre brukes til å switche mellom fjern og nær lys.
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
Var inne på http://dx.com
De selger utrolig mye elektronisk utstyr (og annet), gratis sending til Norge.
Når det gjelder ekstralys har de også, men da til en meget rimelig pris. Siden er absolutt verd å se på,,,mye rart.
Siden porto er gratis, men Norge har en relativ lav gratis import grense, er det sikkert en ide å få sendt over flere pakker, og ikke alt i en pakke. Gjerne spredd på flere dager.
Svar
Takk for tipset glimrende
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)