Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Første sesong på Metzelr me888
Vel da har jeg kjørt ca 14000 km så langt i sesongen så da er det på tide å bytte dekk. bak dekket har nå ca 1 mm mønster igjen og for dekket er trekanta og har vel ca 3 mm igjen.
Erfaringen med dekkene så langt har vært bra. fungerte veldig godt på både kald våt og tørr asfalt fra jeg tok ut sykkelen i mars.
når regnet kom etter den lange varme perioden vi hadde i sommer
føltes dekkene noe glatte. å da spesielt bak dekket.
merket lite i svinger men ved pådrag rett frem og da spesielt ut av kryss og ut av rundkjøringer vill den slippe.
Heldigvis er jeg ikke skvetten og sykkelen er lett å kontrollere så noen store farer ble det ikke. men er man skvetten og har lite kjøretrening fordi man kjører lite kan jo dette bli litt hår reisende når man ved pent pådrag ut av en rundkjøring hører att turtallet stiger velig lett og man kjenner at sykkelen blir lett bak og gjerne vil sladde litt.

SÅ nå siter jeg her å vurdere om jeg skal kjøpte Metzeler igjen eller om jeg skal prøve noe annet.
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
Med 14000 km er det veldig dyre dekk. Jeg hadde prøvd noe annet.

Dunlop Elite 3 er et meget godt alternativ, men avon har også gode.
Eller gå for noe billig, men da må du sikkert bytte dekk midt i sesongen.

(Jeg hadde holdt meg langt borte fra Dunlop sine dekk med HD logo,,,gå heller for det beste de har, elite 3, prisen er også uten logoSmile
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Kjøpte dekke på http://www.motorsykkeldekk.com i vinter kosta vel 2800 inkl levert hjemme på døra.
har lest tester opp og ned i mente og sett på priser og fant ut at jeg nå skal Prøve Michelin Commander II koster vel 2400 kr for to dekk. de testene jeg har est tyder på at de har større slitestyrke en Metzeler.
når det gjelder grep på forskjellige underlag virker de til å være på lik linje med Metzeler.

det blir jo spennende.
Svar
Etter flere år på Metzler falt valget på Avon først et par sesonger på Venom X men nå kjører jeg på Avon Cobra, anbefales på det sterkeste.
Rimelige er de også.
Svar
Jaggu tålte de ikke 70 mil ti og enda er det litt mønster igjen.
Kjørte Tur retur Gøteborg sammen med to brødre og ett par prospects for å følge en god venn til sin siste hvile.
håper å få nye dekk i løpet av Uka.
Svar
Da dukka de nye dekka opp. Da blir det dekk omlegg på mandag. skal bli spennende hvordan Michelin Commander II fungere i forhold til Metzeler ME888
har vært veldig fornøyd med Metzeler dekkene. både grep og styre respons har vært veldig bra. Har hele tiden hatt en god følelse når jeg har kjørt enten det har vært vått eler tørt føre. i rundkjøringer er jeg alltid veldig forsiktig da de ofte er glatte.
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)