Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Første tur på Shovelen!
Hadde min første tur på shovelen i dag, var en helt fantastisk tur! Merket godt at shovelhead tikker godt, merket også at sykkelen nykker litt når jeg slipper gassen men sen gikk fint. Etter endt tur så ble også sykkelen tung å gire følte jeg, kan dette være oljen i girkassen? Var ganske varm den girkassen. :/ Får nesten satse på at det bare er sånt shovel er å venne meg til alle lydene. Big Grin hehe!
Svar
drypper også litt olje herfra, er det no å tenke på?
Svar
Gratulerer med førerkortet nok engang!.
En SHovelhead skal lage lyder det er det som er hele sjarmen. jeg kaller det Shovelhead Boogie. alle de små tikke, klakke og klunkelydene sammen med eksos og innsugs lyden lager en godt komponert sang man kan høre på i timesvis uten å bli lei.

at den kan bli tung å gir kan være ett varme problem men det kan også være justeringen av clutchen.
A modest begining starts With a singel blow of a horn.
Hated by many and loved by few!
Svar
Takker! Tenker det er et varme problem, men kan jo også være clutchen ja, men følte den var helt fin å gire med i begynnelsen. Tar uansett et olje bytte der i helgen håper jeg. Wink

Hehehehe shovelhead boogie ja, du sier noe der Wink

Glemte å legge med bilde ser jeg,

drypper litt her..er dette bare svetting en må regne med eller er det noe å evt sjekke opp?

Svar
Lyder er som nevnt endel av sjarmen (egenskapen som jeg ofte sier) til Shovelhead.
Ang giring når den er varm er dette en av to. Enten som Jan-Ivar sier, justering av clutch, eller 2 olje som gjør at den blir vanskelig når oljen er tynn (altså varm), MEN har du en clutch som ligger i olje, eller tørr clutch? Ved tørr clutch har jo ikke olje innflytelser. Å justere er ingen tryllekunst, så dette bør du uansett gjøre for å være sikker på at den står riktig innstilt.

Oljen som drypper her ser ut fra bildet til å komme fra motorhalvdelene. Du må nesten se etter hvor oljen kommer fra. Dette er ofte vanskelig hvis det er skittent, så da må en gjøre alt rent, ta en tur, å se etter. Men når det er sagt, hvis dette kommer fra motorhalvdelene, og dette er resultatet (mengde olje) etter lang tur.......legg en avis under, og bytt avis etter neste tur!
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Alright, bestilte meg olje å alt sånt nå fra Deathtrap, ink service manualen. Er så fersk på harley at her må jeg lese meg opp en del. Er det noe "how to adjust clutch for dummies" en plass? :p

hehe, ok da får jeg legge en avis under å kan da regne med at dette muligens er normalt. Vet Shovel svetter litt som de eldre sykkelene har jeg hørt. Hørte også en annen ting når det kommer til bensin å bare lurer på en input, er det bedre å med 98 blyfri siden det er mer bly i bensinen på eldre sykler?
Svar
Ang justering av clutch. 1: Hvilken clutch har du? Din er nok byttet ut med en aftermarked clutch siden du har åpent belte, da hjelper hd sin manual lite på akkurat det feltet (men kan hjelpe på andre).

Ang bensin, dette har med ventilene å gjøre, på eldre sykler eller la oss si motorer generelt er ventilene "myke" og trenger bly (nå erstatning for bly) for å "kjøles" slik at de ikke blir for varme å dermed ikke lenger kan funksjonere riktig.
MEN 95 eller 98 blyfri er begge blyfri, her er forskjellen justering av tenning, siden 95 er lettere antennelig (også selvantennelig, det er her problemet ofte merkes), DIN sykkel regner jeg med er innstilt til 95 blyfri, så kjør på det, helt frem til siste tank før vinteren. DA fyller du 98 og lar den "sove" i vinter (hvis du ikke kjører om vinteren da) Grunnen til 98 om vinteren er at i 95 blandes det inn etanol, noe som "kan" lage slam om tette forgasser når den står for lenge (Bensin og etanol skilles over tid).
Svar
Nå husker jeg ikke hva den het, men skal sjekke når jeg kommer hjem. Fikk et tips om at kanskje beltet var for stramt, at det stramet seg når det ble varmt (siden dette skjer etter en stunds kjøring) da ville je ha problemer med clutchen og litt problem med å finne nøytral, noe som er kjent med revtech leser jeg.

alright, takk for tipset ang bensinen. Big Grin

"My transmission has always shifted hard, with both the stock sealed primary and the 3" BDL open belt it now has. I recently changed fluid to the Redline hot pink fluid (can't remember the exact name at the moment) and it made a huge difference. Neutral is still hard to hit, but I was told that's possibly because I'm still running the stock 3-stud clutch, which drags pretty bad. A 5-stud clutch hub will supposedly help with that" mulig jeg har 3stud clutch da, selv om jeg ikke vet helt hva det betyr haha.
Svar
3 stud betyr 3 bolter som holder press plate, 5 er da med 5 bolter. Med 5 er det enklere å få platen likt innstilt og presset vil også være litt mer kontrollert. MEN når det er sagt, SH og også EVO er kjent med at nøytral er veldig vanskelig å finne. Spesielt hvis en står helt stille. Rådet her er hvis en har en lampe som lyser når den står i fri, slå av motoren, og ta på tenningen på nytt, og finn nøytral.
Et annet råd er hvis det bare er du som kjører din egen sykkel, stopp den i 1. gir, og la den stå. HUSK da på å ta in clutch når du starter. Dette blir raskt en vane (ja, det var ikke slik vi lærte det på kjøreskole, men for mange er dette løsningen).

SH er ikke den nyeste modellen Smile Komfort, teknisk, enkelhet er ikke å sammenligne med helt nye modeller, men det er litt av skjermen etter min mening.
Etter du har kjørt en stund legger du ikke merke til alle rare lyder, men "ny" rar lyd vil du legge merke til, og dermed hvis noe ikke er som det skal, har du allerede hørt det. Nå blir du nok skremt av nesten alle lyder, og fokuserer antagelig mye på om alt er i orden, dette vil gå over...
Svar
Alright, skulle ut å kjøre nå å fikk litt av en overaskelse..kom ikke langt før det kom 2-3 merklige dype smell fra potta å sykkelen dævva når jeg da skulle kjøre til siden med clutchen inne. Så nå er jeg nettop kommet tilbake etter å ha trilla den et stykke i 23 grader..haha.....shovelhead...
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)