Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Første tur på Shovelen!
Update: Hadde en kompis over nå, ser ut som det faktisk er batteriet...ser det nå når jeg skrur på så er det nesten ikke lys, å det har ikke ladet sikkelig etter turen i forgårs. Så da sjekker jeg med nytt batteri imorgen. Smile

(28-05-2014, 16:30)Bagger Skreiv: 3 stud betyr 3 bolter som holder press plate, 5 er da med 5 bolter. Med 5 er det enklere å få platen likt innstilt og presset vil også være litt mer kontrollert. MEN når det er sagt, SH og også EVO er kjent med at nøytral er veldig vanskelig å finne. Spesielt hvis en står helt stille. Rådet her er hvis en har en lampe som lyser når den står i fri, slå av motoren, og ta på tenningen på nytt, og finn nøytral.
Et annet råd er hvis det bare er du som kjører din egen sykkel, stopp den i 1. gir, og la den stå. HUSK da på å ta in clutch når du starter. Dette blir raskt en vane (ja, det var ikke slik vi lærte det på kjøreskole, men for mange er dette løsningen).

SH er ikke den nyeste modellen Smile Komfort, teknisk, enkelhet er ikke å sammenligne med helt nye modeller, men det er litt av skjermen etter min mening.
Etter du har kjørt en stund legger du ikke merke til alle rare lyder, men "ny" rar lyd vil du legge merke til, og dermed hvis noe ikke er som det skal, har du allerede hørt det. Nå blir du nok skremt av nesten alle lyder, og fokuserer antagelig mye på om alt er i orden, dette vil gå over...

Finner ikke noe info om Clutchen i permen min, men er vertfall en 3 knob clutch. Tror jeg må sende en meld til han jeg kjøpte den av. Smile
Svar
mål ladingen før du skifter batteriet.
sjekk også at kontakten til regulatoren sitter skikkelig på plass. har selv ved ett par anledninger klart å spyle løs kontakten når jeg har vært uforsiktig med høytrykks spyleren.
hvis kontakten ikke sitter skikkelig vil ikke batteriet lades, du kan også oppleve de problemene du beskrev.
A modest begining starts With a singel blow of a horn.
Hated by many and loved by few!
Svar
(30-05-2014, 22:27)Jan-Ivar Skreiv: mål ladingen før du skifter batteriet.
sjekk også at kontakten til regulatoren sitter skikkelig på plass. har selv ved ett par anledninger klart å spyle løs kontakten når jeg har vært uforsiktig med høytrykks spyleren.
hvis kontakten ikke sitter skikkelig vil ikke batteriet lades, du kan også oppleve de problemene du beskrev.

Ok, takk for tips! Skal sjekke det ut! Big Grin
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)