18-09-2014, 12:31
Det er vel snart på tide å oppgradere bremsene på Konstabelen.
Kom nordfra på E6 forbi Ulven og skulle sørover på Ring 3. Her er det alltid lang kø i venstre felt mens høyre mot Økern/Sinsen er tom. Derfor skulle jeg smette inn i køa for jeg hadde litt dårlig tid til et viktig møte.
I det jeg legger meg inn og skal til å bremse blir det bråstopp i køa foran meg og siden jeg hadde større fart gikk det som det mått gå. Prøvde å unngå Hiacen foran, greide det nesten men klinket til støtfangeren med motorvernbøylen hvorpå den venstre ekstralampa(de gule)smalt inn i hjørnet på bilen og jeg gikk i bakken..
Må si Konstabelen er robust for skaden på Hiacen var større enn på sykkelen.
DSC_0070.JPG (Størrelse: 55.18 KB / Nedlastinger: 54)
Så da lurer jeg på hva som er den greieste måten å oppgradere frambremsen på, vil ikke ha en som er så giftig at jeg får fremhjulsblokkade med en gang. Er tross alt vant til Harley's ABS.
Kom nordfra på E6 forbi Ulven og skulle sørover på Ring 3. Her er det alltid lang kø i venstre felt mens høyre mot Økern/Sinsen er tom. Derfor skulle jeg smette inn i køa for jeg hadde litt dårlig tid til et viktig møte.
I det jeg legger meg inn og skal til å bremse blir det bråstopp i køa foran meg og siden jeg hadde større fart gikk det som det mått gå. Prøvde å unngå Hiacen foran, greide det nesten men klinket til støtfangeren med motorvernbøylen hvorpå den venstre ekstralampa(de gule)smalt inn i hjørnet på bilen og jeg gikk i bakken..
Må si Konstabelen er robust for skaden på Hiacen var større enn på sykkelen.

Så da lurer jeg på hva som er den greieste måten å oppgradere frambremsen på, vil ikke ha en som er så giftig at jeg får fremhjulsblokkade med en gang. Er tross alt vant til Harley's ABS.