Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forbedre bremser?
Det er vel snart på tide å oppgradere bremsene på Konstabelen.
Kom nordfra på E6 forbi Ulven og skulle sørover på Ring 3. Her er det alltid lang kø i venstre felt mens høyre mot Økern/Sinsen er tom. Derfor skulle jeg smette inn i køa for jeg hadde litt dårlig tid til et viktig møte.
I det jeg legger meg inn og skal til å bremse blir det bråstopp i køa foran meg og siden jeg hadde større fart gikk det som det mått gå. Prøvde å unngå Hiacen foran, greide det nesten men klinket til støtfangeren med motorvernbøylen hvorpå den venstre ekstralampa(de gule)smalt inn i hjørnet på bilen og jeg gikk i bakken..
Må si Konstabelen er robust for skaden på Hiacen var større enn på sykkelen.
.jpg   DSC_0070.JPG (Størrelse: 55.18 KB / Nedlastinger: 53)
Så da lurer jeg på hva som er den greieste måten å oppgradere frambremsen på, vil ikke ha en som er så giftig at jeg får fremhjulsblokkade med en gang. Er tross alt vant til Harley's ABS.
Svar
Håper alt går bra med deg, at du ikke fikk noen skader.

Ang bremser, du spør om den "greieste" metoden, enklest er nok en Non ABS Brembo fra en TC.
Kjøper du fra en touring HD TC, se etter om den hadde samme type bremseveske.

Et annet meget godt alternativ er Brembo fra andre sykler, men da må du ha bracket og ofte bytte master cylinder.
Her er det også ofte en annen bremseveske som brukes, og ikke på silikonbasis, har du bremseslanger av gummimodell må disse byttes (men det bør du egentlig uansett hvis du har av denne modellen, bytt til de med flettet metall). Ebay er jo på begge en meget god plass å lete, og velger du fra annen en de som passer til HD, kommer du ofte meget godt ut i pris, og får bremser som er meget gode, du vil vennes til bremser som virker også he he.

Fikk sykkelen annen skade en blinklys fremme?
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
godt det gikk bra med deg! konstabelen kan repareres

Bytte til metal omspunne slanger gir litt mer sting i bremsene.

det finnes flere ferdige sett med calipere og braketter som passer rett på festene på gaffelen.
ta en titt på web shopen til Death trap custom i ski. han har helt klart ting som fungerer.

vurderer selv å bytte calipere foran til noe som funker bedre. I USA brukes det Mye Tokico fra diverse japser. Fab Kevin lager braketter som kan brukes. men disse brakettene r jo mulig å lage selv også.
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
Motorvernbøylen ble litt skeiv i festene nede men det skal gå ann å rette. Skrubbsår på glassfiberkåpa, og jeg et lite kutt i fingeren.
Det er stygt å si det men det første jeg gjør når jeg har kjøpt MC-klær er å ta bort disse klumpete beskytterneHuhExclamation
Svar
ISR starts in sweden stops all over the world
Svar
Vet ikke hvor relevant det er, men her er en utfyllende beskrivelse av hvordan en bytter ut bremser på en 07 modell Ultra
Det monteres Brembo bremser uten ABS.
Nettadressen inneholder en zip fil som må lastes ned.

https://app.box.com/shared/nhergtkq5r

Det er hentet fra denne tråden på V-twin forum

http://www.v-twinforum.com/forums/harley...rsion.html
I dag skal jeg gjøre ingenting.
Jeg gjorde det i går også, men ble ikke ferdig.
Svar
Skal ta en titt på det når jeg har bedre nett. Bruker 4G om dagen.. Litt for dårlig ti å surfe med.
Skal prøve med 11/16" pumpe og metallomspunnede slanger
Svar
Har metallomspunnede slanger og Brembo bremser med 4 stempel calipere og 320 mm skiver på MotoGuzzien.
Er ikke sikker på stempeldiameter i hovedsylinder, men aldri nødvendig med mer enn to fingre på hendelen under normale omstendigheter.

På Harlyen som er 2003 modell med doble skiver, er det også metallomspunnede slanger, men likevel er det vassne greier.
I dag skal jeg gjøre ingenting.
Jeg gjorde det i går også, men ble ikke ferdig.
Svar

Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd Forfatter Svar: Visninger: Siste innlegg
  forbedre bremser på bussen Jan-Ivar 10 4,317 22-03-2016, 0:44
Siste innlegg: Jan-Ivar
  Lufting av bremser tutte 1 594 12-03-2015, 22:21
Siste innlegg: Jan-Ivar
  Beringer bremser Rikosjett 8 1,472 11-07-2014, 21:55
Siste innlegg: Rikosjett

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)