Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forsikring "et mysterium"
Hei Folkens!

Jeg må ærlig si at jeg er litt forvirret og temmelig forbannet over måten forsikringsselskapene vurderer enkelte hendelser.
Jeg var svært uheldig og havnet i ei ulykke 20.08.17 da jeg og gutta var på vei hjem fra hyttetur på Vågslid.
Ville Unngå Geit

Ja viss F ville jeg unngå Geita, det skal si at jeg er kjempe glad i kjøtt, men jeg velger å skaffe mitt kjøtt fra butikkhyllene og om jeg måtte eventuelt jakte på kjøttet selv hadde jeg valgt ei rifle og ikke min vakre HD... liten avsporing...

Det som er litt forvirrende oppi det hele er at forsikringsselskapets ordlyd nesten oppfordrer en til å velge geita istedenfor eventuelt grøfta, for min del ble det en meget ubehagelig seiltur langs asfalten... noe som igjen medførte at Geita fortsatt springer rundt og irriterer trafikanter langs E134.

Så hva er det jeg egentlig vil frem til??

Jo! det har seg slik at siden jeg ikke kjørte på geita blir jeg sett som ansvarlig for hendelsen og blir "straffet" med bonustap og må betale ut egenandel.
DERIMOT dersom jeg hadde truffet Geita hadde jeg sluppet både bonustap og ikke fått noen krav om egenandel... i tillegg hadde mest sannsynlig forsikringsselskapet betalt ut en erstatning til Geitas eier...  
DVS at ettersom jeg i utgangspunktet har forminsket skadeomfanget så blir jeg "straffet" økonomisk (satt litt på spissen)

Jeg må selvfølgelig poengtere at dersom dette hendelseforløpet noen gang skulle skje igjen ville jeg selvfølgelig valgt samme utgangspunkt ettersom jeg bare sitter her skamslått med alle lemmer i behold.
Jeg vil og poengtere at jeg anbefaler ingen å kjøre på den jævla Geita eller noen andre dyr for den slags skyld..

Til slutt vil jeg også fortelle at etter samtale med Politiet er jeg fått beskjed om at dem ikke ser noen antydning til uaktsom kjøring og at fører ikke kan klandres.
Det skal også sies at dette området ikke er skiltet med fare for Gårdsdyr.

Jeg vurderer og gå hardt mot hardt i denne saken, det er ikke mangen kronene det står om, men det blir litt prinsipielt.
Det skal sies at mitt forsikringsselskap har utover dette ene punktet vært svært fornuftige.

Kjør debatt!
Svar
Jeg kjørte på et rådyr og gjorde det som "mann" skulle ringte til Viltnemda, dvs. Politiet her på Hurum for da ville jeg få dekket skaden.
Når jeg da ringte Forsikringa sa de at siden jeg ikke hadde Kasko måtte jeg betale skaden selv.

Burde blogga og vomma dyret så hadde jeg fått rådyrsteik i fryseren.

PS: Hadde ikke noe valg om å styre unna, gikk altfor fort, og klokka var 01.30
Svar
Jeg fikk beskjed om at jeg kunne sammenligne det med en bil som kom over i motsatt retning og stakk av....
Altså ingen synder å ta så blir en behandlet som det er en løgn..
Heldigvis er jeg 99% frisk og rask, muligens ikke rask men du skjønner tegninga Big Grin
Så skal ikke klage, kaskoen dekker og skadene på sykkelen.
Svar

Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd Forfatter Svar: Visninger: Siste innlegg
  forsikring sanapo 2 884 03-09-2013, 22:29
Siste innlegg: Jan-Ivar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)