Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Harley Davidson kommer med 20 nye modeller

HD CEO Matt Levatich opplyser om at Harley-Davidson vil komme med 20 nye modeller innen 5 år. I totalt kommer det 50 nye sykler, så noen av de 50 blir versjoner av en av de 20 modellene, slik som Electra Glide Standard og Electra Glide Ultra er samme modell, men en annen versjon. 20 NYE modeller skal altså komme.
I tillegg skal det åpnes 200 nye forhandlere innen 2020.

Levantich sier at suksessen med Milwaukee Eight motoren viser at HD er på rett vei innen innovasjon. De regner også med at 2018 modellene vil gi løft i salget av Harley-Davidson, og Levatich sier at han aldri tidligere har vært så entusiastisk som han er nå med tanke på modeller som er rett rundt hjørnet.
Selv om han ikke vil si noe om hvilke modeller som kommer, sier han at det skal komme modeller en ikke hadde forventet fra Harley-Davidson, og som vil ta markedsandel fra andre produsenter. Det skal bli en helt ny fase innen produksjonsutvikling i følge Levatich.

De 200 nye forhandlerne kommer hovedsakelig utenfor USA. I USA har de også Riding Academy, hvor de i fjor lærte 65.000 nye sjåfører å kjøre motorsykkel. "Vi lager ikke bare motorsykler, også motorsykkel sjåfører" forteller Levatich. I de kommende 10 årene vil det i USA bli lagt stort fokus på afro-amerikanere, kvinner, ungdom og latin-amerikanske.

Hvilke type modeller tror du Harley-Davidson kommer med?
Elektrisk, Endura, Race, osv,,,
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
det blir spennende å se om det kommer flere nyvinninger!
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
Skal spekulere litt i hvilke typer som kan komme:

At det kommer en elektrisk utgave er vel mer eller mindre 100% sikkert.

Skrev for en liten stund siden at Harley-Davidson hadde avlyst besøk av Trump, men valgte å ha et møte i Det Hvite Hus. Vi har fått med oss de negative følger som kommer etter en bedrift har hatt møte med Trump, se f.eks på uber, flere tusen slettet programmet i protest.
Dette møte har nok vært med inn kalkulert risiko, hvor HD på lang sikt tror de vil tjene på det, og dermed ikke ser alt for svart på eventuell negativ følge på kort sikt av et slikt møte.
Trump har vært tydelig på at produkter skal være produsert i USA, og på den måten kunne få flere i jobb. Det vil derfor være vanskelig for Trump å rettferdiggjør kjøp av utenlands produserte motorsykler. Her er nok mye av grunnen til dette møte mellom presidenten og HD. Idag brukes bla Harley-Davidson, Indian, Victory (Victory er jo nå historie) Kawasaki, Yamaha, Zero, Spyder og BMW i amerikanske tjeneste. BMW (R-1200RT-P) er en meget populær politi og ambulanse motorsykkel, og her tror jeg heller at Trump skulle ønske at en lignende modell ble produsert i USA, og her kommer Harley-Davidson inn i bildet.
Jeg tror at møte mellom Trump og HD ikke var et "gratulerer med å bli president" møte, men et møte hvor Trump gav HD mulighet til å bli en større del av motorsykler som blir brukt av stat og kommune i USA.
Jeg tipper at Trump ønsker å kun kjøpe merker produsert og muligens også som kun eies i USA, så en BMW lignende R-1200RT vil jeg tro kommer.

En annen grunn til å tro at HD kommer med typer som BMW er kjent for, er salgstallene BMW i det siste har i USA. En utrolig økning på de store tunge BMW modellene, tenk her også på GS-G modell.

Militæret, tja, de bruker idag Kawasaki, en diesel modell som egentlig sviver på det meste en velger å putte på tanken. Bensin er noe US army ikke er svært begeistret av å transportere, men om HD kommer med en diesel motor,,,tviler på det.
MEN hva med en crosser, en dirt bike?
Selv om militæret bruker mindre og mindre motorsykler, er bruken av f.eks Road King vanskelig for militæret. Ser en på områder militæret og Nato de senere årene har vært aktive, kan en vel ikke si at infrastrukturen har vært "prioritert" , også når det gjelder Politiet og grensekontrollører vil en dirt-bike være meget anvendelig.

En kan nok tro at militæret da ville gått for en elektrisk dirt-bike, og selv om de idag bruker Zero, kan det meget godt hende at de ønsker å gå over til en meget større produsent som de har hatt nære bånd med i ti talls år, nemlig HD.

For politi og grense vakter, er en bensindrevet dirt-bike et meget godt alternativ.

Her kommer en ting til som jeg skrev om for en liten stund siden, usa vil doble importavgiftene på EU produserte lette motorsykler. Utfra Trump sine uttalelser kan en vel si at sannsynligheten for at dette kommer til å gjelde alle utenlands produserte motorsykler innen den klassen er stor, og velger å tro at HD også vil støtte opp om dette forslaget HVIS de ønsker / ser mulighet for å overta dette markedet.
I så fall betyr det at HD også må komme med en ny motor, en som kan brukes i dirt-bike.

Jeg tipper på en dirt-bike med ny liten motor, sannsynligvis med 2-3 forskjellige motorstørrelser.

Skal vi våge å tenke på en 4 sylinder motor? Vet ikke om det er å trekke strikken langt, men samtidig blir det veldig utfordrende for HD å lage så mange forskjellige modeller med en 2 sylinder motor, også ved tanke på de strengere å strengere kravene. Kanskje en 4 sylinder eller 6 sylinder i "ala BMW R-1200RT-P" modell?

Spyder og Slingshot lignende modell. Skulle ikke forundre meg at HD kom med en 3 hjuler som en kan kjøre med førerkort klasse B.
Salgene på denne type "motorsykkel" er ganske imponerende, og sikkert en fristelse for HD. Samtidig "kan" en tro at politiet og militæret foretrekker å forholde seg til en produsent, en slik som idag med flere produsenter, dette gjør flere ting mye enklere. Samtidig betyr det at f.eks avtaler med Zero, Spyder og kanskje Indian må vike for at HD skal ha enerett på salg til det offentlige i USA (kun spekulasjon fra min side).

En kan vel med trygghet si at ingen av modellene HD har idag (snakker ikke om versjoner innad i modellene, men hvor Sportster er EN modell) vil kunne falle bort fra linjen de har, så en stor ekspansjon i HD vil med andre ord komme skal en tro på direktøren til HD.

Racer, Levatich har alltid hatt en meget stor forkjærlighet til Racing, og har ikke akkurat hatt så mye av det innad i HD. Vi kjenner direktøren fra HD også ifra Agusta. Da KAN det hende en 4 sylinder er av større interesse en hva en 2 sylinder er. Vi vet at EBR (Erik Buell Racing) prøvde seg på nettopp racing, ikke at det ikke fungerte, men skulle en 2 sylinder vært aktuelt, hvorfor hadde ikke HD interesse i å overta EBR når EBR gikk konkurs, eller skal en tro at HD idag har interesse i å overta EBR,,,,,,Jeg tviler på det. Erik Buell har alltid vært utrolig god med sin innovation, blir isåfall vanskelig for HD å overgå Erik sine sykler, og av flere grunner ser jeg heller for meg at HD i så fall hadde valgt en 4 sylinder utgave.

Kun gjetting fra min side, og kom altså langt fra 20 modeller, men en tanke på noen få modeller.
Er dere enig i en eller flere, har dere selv en tanke om en modell HD vil kunne komme med?
Bagger, the real custom Harley touring
Svar

Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd Forfatter Svar: Visninger: Siste innlegg
  Harley Davidson i forhandlinger med Ducati Bagger 0 29 24-06-2017, 8:16
Siste innlegg: Bagger
  Harley Davidson starter med produksjon i Thailand Bagger 0 129 26-05-2017, 13:38
  Harley Davidson avlyste møte med Trump Bagger 2 696 14-02-2017, 11:33
Siste innlegg: Traveller
  Harley-Davidson saksøkes over ABS Bagger 3 1,694 31-01-2017, 9:42
  Hero Motor produsent av Harley-Davidson deler Bagger 3 636 17-10-2016, 14:50
Siste innlegg: Jan-Ivar
  Milwaukee Eight motorer fra Harley Davidson Bagger 2 648 04-09-2016, 18:29
  Harley-Davidson XG750R Flat-Track-racer Bagger 0 1,079 02-06-2016, 9:13
  Harley Davidson storsatsing av Evenementer i 2016 Bagger 0 938 06-12-2015, 16:43
  Harley Davidson 2016 modeller Bagger 2 1,621 21-09-2015, 20:24
Siste innlegg: CokaTommy
  Harley-Davidson Bryllup Bagger 2 1,542 14-08-2015, 11:12
Siste innlegg: Jan-Ivar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)