Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Her er jeg
Kar på 21 fra helt nord i Akershus.
Har hatt mye harley rundt meg i oppveksten, men har kjøpt min egen nå.
Har da gått til innkjøp av en 1964 duo glide shovelhead.
Sikkert ikke det lureste kjøpet som en første gang harley, men elsker virkelig de gamle !

Har lyst å modde litt på bakskjermen, så tips å råd mottas med stor takk !
Svar
Hei Kapteinkaos og velkommen til forumet.

21 år og med en 64 sh duo glide, tja for meg høres det ut som et meget klokt valg, du slipper å kjøre deg i hel og lærer at med fart må en klype godt i bremsa for å redusere farten. Bare husk å kjør denne SH pent og pyntelig, det er ingen racer.

Klokt valg. Og en meget spesiell og tøff sykkel
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Velkommen!

Gratulerer med valg av sykkel. 64 mod Duo Glide skal vel egentlig ha an Panhead.
Shovelhead dukka først opp i 66 mod.
du må legge ut noen bilder vi digger bilder.
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
Ja mulig jeg har misforstått men er ihvertfall firkanta topp på sykkelen ?
Skal få lagt ut litt bildet fortløpende. Jeg digger tips om modifisering av bakenden så det mottas med stor takk ?

Svar
Der har du en skikkelig bastard. den ser ut til å være bygget opp på ei Wishbone ramme originalt laget mellom 1948 og 1954, men det kan være en reproduksjon. fram gaffelen ser ut til å være i fra 80-83 FXWG Wide Glide. motoren er en 1970 eller nyere Shovelhead. om det er Rick rack eller Cow pie girkasse er noe vanskeligere å se.

men noen original sykkerl er det så absolutt ikke. men den ser veldig bra ut.
Svar
Aha. Ja for i vognkortet står det 64 duo glide, men har utforska litt å duo gliden ser absolutt ikke sånn ut. Men det har ingen stor betydning for min del, for falt totalt for sykkelen. Eneste jeg ikke liker er fram skjermen å bak skjermen men det skal gjøres noe med i vinter hadde jeg tenkt Smile

Den er forøvrig regga som veteran med en bokstav å 4 tall Smile
Svar
Hyggelig å ha deg her
Svar
Takk for det Smile er det noen treff å sånt blant medlemmer her eller Smile?
Svar
En 64 duo Glide ser ikke sånn ut det er riktig. Skivebremser dukka først opp i 1973.
står det noe i vognkortet om at dette er ett bevarings verdig kjøretøy? står gjerne i merknads feltet på side 3.
Svar
Bremseskivende er ettermonterte det viste jeg. Det skal jeg se etter, vet bare at den er regga med merknad 620 veterankjøretøy Smile
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)