Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hilsner fra Tigerstaden
God aften Smile

Forholdsvis fersk sykkelsjåfør, har kun 1 1/2 sesong på 2 hjul hittil, og er bosatt i Oslo Smile
Weapon of choice er en 96' Heritage Nostalgia, som i denne vintersesongen gjennomgikk en mindre forandring..
Så for denne sesongen ser jeg slik ut når vi møtes på sommerveiene :
[Bilde: 88836810151529655337604.jpg]
I etterkant av dette bildet har jeg endret litt på stussen på sykkelen og fått på en 59' Cadillac-style lampe på begge sider:
[Bilde: 89767110151571808537604.jpg]

Ellers er jeg en fyr på 29 år som inntil videre har sin samboer på baksetet inntil hun får tatt lappen så hun får kjørt sin egen Fat Boy Smile
Svar
Hei og velkommen.
Stilig med de baklysene Smile
Svar
Hei og velkommen til forumet.
Fin sykkel det der, blir mye gnikking også ser jeg Smile

Utrolig bra valg av baklys, bruker du amerikansk modell av bruk av brems og blink?
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Ja, men håper valget av årets lakk gir meg mindre vask og gnikking enn ifjor^^
Kjører uten blinklys i år, men tenker å kjøre amerikansk modell neste år da jeg skal ha på passinglights'ene og blinkers foran igjen Smile
Noen ide om hvordan slikt kobles?
Svar
Velkommen hit!
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
(07-04-2013, 13:51)Nostalgia Skreiv: men tenker å kjøre amerikansk modell neste år da jeg skal ha på passinglights'ene og blinkers foran igjen Smile
Noen ide om hvordan slikt kobles?

En kan koble dette til selv, men en mye enklere metode er å bruke moduler.
Det er forskjellige typer moduler, både i pris og oppsett. Noen reduserer styrken for normalt baklys (gjelder for 1 lyskilde, altså samme lys skal lage mer lys med blink eller brems,,,tenk da på feks led lys/strips).
En annen modul er med bruk av to lyskilder, en for baklys, og en sterkere for brems og blink. Dette er den mest normale og ofte den billigste. Skal se om jeg finner link til der hvor jeg kjøpte sist, tror jeg betalte 20 dollar pr side, altså 1 modul for vestre og en for høyre.
Det er også moduler som kan styre både venstre og høyre, men prisen pleier da å være deretter.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Denne er til begge sider 60 $
http://www.rawdesigncycles.com/product-p...lr-001.htm

Å koble alt selv vil sikkert bli like dyrt eller dyrere.
En må ha flere relé og motstandere osv.

Jeg ville valgt en slik modul, enten en for hver side som Bagger sa eller den (de typene) som kontrollere alt på begge sider.
Svar
Takk for veldig gode forslag Smile Jeg vil fortsatt kunne bruke mitt eksisterende blinklysrelé med en modul koblet opp?
Svar
Tror nok det. Men hvis du har av den gamle typen relé kan du ikke bruke led lys.
En kan montere en motstand, men til samme pris har du nytt relé som kan brukes til led.

Husk at led lys pærer ikke rister sunt slik som normale gjør.
Svar
Hei på deg.
Lysa er tøffe som Roquefort, men hvis du skal ha med den Lille ser jeg ikke noe baksete...duh
Kanskje du skal låne en bæremeis..
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)