Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hilsner fra Tigerstaden
(08-04-2013, 19:34)HD1340 Skreiv: Tror nok det. Men hvis du har av den gamle typen relé kan du ikke bruke led lys.
En kan montere en motstand, men til samme pris har du nytt relé som kan brukes til led.

Husk at led lys pærer ikke rister sunt slik som normale gjør.

Har det originale til 96'en, så regner med det ikke takler led. Men det er ikke noe stress, for det skal sannsynligvis aldri noe led-lamper på denne sykkelen Smile

(08-04-2013, 23:44)tutte Skreiv: Hei på deg.
Lysa er tøffe som Roquefort, men hvis du skal ha med den Lille ser jeg ikke noe baksete...duh
Kanskje du skal låne en bæremeis..

Hei på deg Tutte Smile
Takk for det, liker å ha noe ikke alle andre har Wink
Lille har mistet helt interessen, så jeg ser ikke noe behov for et baksete da..
Nei da, bare tuller^^ Har både baksete for langturer liggende og et litt mer flatterende for hverdagsbruk under anskaffing Wink Får låne setet Skarpøyet har på Heritagen sin når den ankommer Smile
Svar
Denne vinterens opp-/nedgraderinger er hovedsaklig kosmetisk, akkurat som ifjor^^
Så hittil har jeg fjernet hele det gamle ledningsnettet til tenning, blinklys og håndkontrollere, og koblet opp nye brytere til blinklys og horn på midtkonsollen istedet. I tillegg har jeg da fjernet dødmanns- og starterknappen fra styret, så da styres tenningen av nøkkelbryteren på konsollen og starteren via en mekanisk bryter på innslagsreleet Smile
Nye Heritage-skjermer er kjøpt inn som skal lakkeres sammen med Heritage-tankene med lakk kjøpt inn hos BillakkspesialistenSmile Neste sesongs tema blir mørk, mørk, silkematt brun. Nesten som lær.
I tillegg skal baklampen fjernes fra bakskjermen, og sitter nå montert på sidemontasjen med skiltet.
Borte er 14" fatbar apehenget, borte er også bryterne på håndkontrollerne, og er nå erstattet med et oldschool 16" apeheng. Jeg har også fjernet den svarte lakken fra clutch- og bremsekontrollerne og slipt kantene så avslutningen blir penest mulig da det blir et 5-6 cm mellomrom mellom kontrollerne og holkene
Så per dags dato er det meste klart for sommeren, bare skjermer og tanker får litt farge på seg Wink
Svar
Da var det i gang igjen Smile
[Bilde: image5_zpseaa14409.jpg]
Svar
Brun er jo en noe uvant farge men helt klart tøft!
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
Brunt er fint, ser bra ut med kobbedetaljene bobberen bak og. Må få med Sharpeye sin sorte og hvite også.
Svar
Helt klart Smile Er moro å se alle de nye nyansene denne sommeren Wink
Svar
Og så kan jeg bidra med tonnevis med patina
Svar
Lenge siden sist det ble oppdatert her gitt.

Siste vintersesong gikk med på ytterligere endringer Smile Fra apeheng har jeg nå gått ned til dragbars, og gått minimalistisk med innvendig gasswire.
Det ble også konvertert fra belt til kjededrift. Pga fjorårets problematikk med oljetrykk ble også oljepumpe skiftet, så en ny S&S-pumpe ble montert.

Så ved vårens frembrudd fremstod Nostalgiaen slik Smile
[Bilde: 40DF3DF8-D661-47ED-B22A-C8767AE3FF52_zps8bxkgmpy.jpg]

Det ble et par gode turer i solen, og måtte selvfølgelig ta et par stemningsbilder i solen Smile
[Bilde: D8B6D891-9E7D-46A2-83D5-E9335C7DACE2_zpsywhzkr1z.jpg]
[Bilde: 0A249CDB-274D-49BC-922F-FAD1216A0657_zps1zrlbvgv.jpg]

Men gleden var kortvarig. Med stadig dårligere oljetrykk, stadig mer olje fra veivhusventilasjon og tiltagende ulyd fra løftere, ble kamcover demontert og veivhus inspisert.
[Bilde: D289FCAA-1573-4453-8CB4-379A635A55C0_zps7e5sp31f.jpg]

Før demontering av kamcover ble aksialslakk i kamaksel sjekket, og ved montering ble den shimset til 3/4 mm. Nå var den nesten 3 mm.....
Når kamaksel ble plukket ut ble dette avdekket.
[Bilde: 9AFE9E42-7079-4BE9-81BC-B349CE6B522B_zpsoc1aznoz.jpg]

Kamakselen hadde på ett eller annet vis flyttet seg innover i blokka, og kamdrevet har da spist på veivhuset og høvlet små spon av dette.

Det var synlige spon i bunn av veivhus, den nye oljepumpa var kast, det var fullt av riper i breatherventilen og det befinner seg da ca 10g med alufragmenter rundt i blokka.... Hipp hurra Smile
Svar
DA blir det vel en ny S&S motor i vinter eller?
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
Skal ikke forbause meg om det sitter en Ultima 107 i den ramma allerede.
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)