24-07-2014, 16:14
Polaris opplyser at i det andre kvartalet av 2014 er oppgangen på 21%. Dette er tall som gjelder tilsammen for Victory og Indian.
Selv om en må kunne si at Indian fortsatt er "liten" med sine 150 forhandlere i amerika, har de vist gode salgstall og fått stor oppmerksomhet på de få månedene det er siden de 3 nye modellene kom ut.
Indian hisset på seg HOG med sine reklamer, en type reklamer vi ikke er vandt med her i Europa. I den ene reklamen ser en en person som pusser og gnikker på en Harley-Davidson, før en ser at han gjør alt dette kun for å selge den, for å kunne kjøpe seg en Indian.
Men selv om slike reklamer har hisset på seg flere, klarte direktøren til HOG på en snodig måte å gjøre det samme. Vi i Europa ser på uttalelsen mer som positiv en negativ, mens i Amerika er oppfatningen av en annen karakter.
Han sa: "We used to make motorcycles for Americans... Now we make global motorcycles...", (vi pleide å lage motorsykler for amerikanere, nå lager vi motorsykler for hele verden).
Patriotiske som de er, falt dette ikke i god jord hos alle, og flere velger å kjøpe en "ekte" amerikansk motorsykkel,, altså Indian.
Tallene til HOG viser derimot at de har hatt et meget godt kvartal, med en stigning på 30% i forhold til samme periode i fjord.
Men i denne strømmen av salg av Indian og med innbytte av Harley-Davidson, sitter Indian forhandlere paradoksalt nok med Harley-Davidson sykler i overflod,,,sykler de har vanskelig for å selge.
Flere innad i miljøet håper at HOG kommer med Road-Glide ink nødvendig utstyr som standard, og at en ikke ser den store prisforskjellen mellom Road-Glide og Indian Chieftan (sistnevnte antar flere at normal utsalgspris i USA burde vært nesten 40.000 dollar, mens den selges for 23.000).
HOG mistet riktignok litt markedsandel blant tunge motorsykler i USA, en nedgang på 3%, fra 53% til 50%, men som nevnt tross alt med en økonomisk vekst på 30%
Selv om en må kunne si at Indian fortsatt er "liten" med sine 150 forhandlere i amerika, har de vist gode salgstall og fått stor oppmerksomhet på de få månedene det er siden de 3 nye modellene kom ut.
Indian hisset på seg HOG med sine reklamer, en type reklamer vi ikke er vandt med her i Europa. I den ene reklamen ser en en person som pusser og gnikker på en Harley-Davidson, før en ser at han gjør alt dette kun for å selge den, for å kunne kjøpe seg en Indian.
Men selv om slike reklamer har hisset på seg flere, klarte direktøren til HOG på en snodig måte å gjøre det samme. Vi i Europa ser på uttalelsen mer som positiv en negativ, mens i Amerika er oppfatningen av en annen karakter.
Han sa: "We used to make motorcycles for Americans... Now we make global motorcycles...", (vi pleide å lage motorsykler for amerikanere, nå lager vi motorsykler for hele verden).
Patriotiske som de er, falt dette ikke i god jord hos alle, og flere velger å kjøpe en "ekte" amerikansk motorsykkel,, altså Indian.
Tallene til HOG viser derimot at de har hatt et meget godt kvartal, med en stigning på 30% i forhold til samme periode i fjord.
Men i denne strømmen av salg av Indian og med innbytte av Harley-Davidson, sitter Indian forhandlere paradoksalt nok med Harley-Davidson sykler i overflod,,,sykler de har vanskelig for å selge.
Flere innad i miljøet håper at HOG kommer med Road-Glide ink nødvendig utstyr som standard, og at en ikke ser den store prisforskjellen mellom Road-Glide og Indian Chieftan (sistnevnte antar flere at normal utsalgspris i USA burde vært nesten 40.000 dollar, mens den selges for 23.000).
HOG mistet riktignok litt markedsandel blant tunge motorsykler i USA, en nedgang på 3%, fra 53% til 50%, men som nevnt tross alt med en økonomisk vekst på 30%
Bagger, the real custom Harley touring