Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kjøpe touring sykkel.
mandag ettermiddag skjedde det. mutteren på beltdrevet på motoren løsnet. siden jeg kjører med lukket beltdriv rydda dævelskapet godt opp når den havna mellom bakre belt drev og belt.
belt`n ble rett å slett revet av og mutteren tok knekken på en god del av tenna på det bakre belt drevet.
må vel si jeg tross alt var heldig. hadde muttern kilt seg mellom clutch korga og primær kassa kunne bakhjulet ha låst seg. noe so kunne ha blitt ei rimelig hårete reise. hadde vel ett sted mellom 80og 90km /t da det smalt.
fikk hjelp av en kompis som kjørte meg hjem og en prospect lånte meg en henger så jeg fik vraket hjem.

Begynner å bli en tanke lei av gammalt man ikke kan stole på. selger aldri god Shovel`n men ønsker meg noe mer moderne som jeg kan kjøre lengre turer med. leser tur beskrivelsene til Tutte og kjenner kløa etter å kjøre turer i Norge. Har ett det meste av Norge fra bil. men ønsker gjøre det samme på motorsykkel

har vært å sett på en 93 mod Electra. jubileum sykkel, så jo grei ut på bildene i annonsen. var oppgitt til å ha gått 77000 km ikke avskrekkende i seg selv, men det viser seg at den har gått 77000 miles i følge speedometeret. har ikke prøvekjørt eller hørt motoren gå. har bare tatt ett overblikk. sliten lakk er el ikke unormalt påen 20 år gammel sykkel og gjør heler ingen ting. dekk felger og bremser ser greit ut alt i alt er sykkelen brukt og bærer preg av det.
det som bekymrer meg mest er at det er tydelige tegn på olje lekkasje fra begge toppene mulig det kommer fra rockerboksene men vanskelig å si.
sykkelen står annonser til 95000 kroner noe som er helt uaktuelt.
er det noen samler verdi på denne års modellen f.eks
jeg skrur alt selv men ønsker meg en sykkel jeg kan kjøre mange mil på utwn å sitte å tenke på om det stopper eller havarerer snart.

noen som kjenner til en God Electra eller tour glide/ road glide til en fornuftigpris.tenker rundt 100000 laken
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
Høres fornuftig ut Jan Ivar.
Skjønner godt at du ikke tenker Road King da disse har en helt annen sittestilling og følelse.
Ser det ligger noen ute på Finn.no bla en på Auli, men den kjenner du kanskje til.
Hovedsaken er å ta deg litt god tid og prøv mange før du slår til så unngår du sikkert mange av de feilene jeg har måtte hanskes med.
Valget er vel 1340 vs 1450, CV vs Magnetti Morelli..
Godt å høre at jeg kan være til innspirasjon.

Bare se hva jeg kan få med !

Eller hva slags vær og føre du slipper å få midt i fjeset

Hvis du vil prøve en God Gammel Electra må du bare si ifra.Cool
Svar
Har sett over alle syklene på Finn.no og Auto.db mange ganger.
har laget meg en liste. jobber også med finansiering, det må jo også til.

har sett på denne
http://www.finn.no/finn/mc/used/object?f...e=40107394
dette er jo absolutt aktuelt
http://www.finn.no/finn/mc/used/object?f...e=42855229
denne er jo også innen rekkevidde
http://www.finn.no/finn/mc/used/object?f...e=42981006

dette er hva jeg aller helst vil ha
http://www.finn.no/finn/mc/used/object?f...e=39230928
men den er for dyr rett å slett. helt ærlig så er den 100000 kroner for dy i forhold til alder.
vel og merke kun laget i 775 eks i den fargen men uansett

Jeg er jo Shovelhead mann til syvende og sist så disse to er jo rimelig fristende.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object?f...e=41787481
ikke mange av denne på veien
http://www.finn.no/finn/mc/used/object?f...e=42483773
Svar
Touring modellene, Glide modellene passer vel bedre, er noe helt annet å kjøre.
Sitter en åpent, er en ofte trøtt etter 4-5 timers tur, dette merker en lite av på touring modellene.

Den første (93 modellen du nevnte) svettet litt i toppen, i utgangspunktet er ikke dette så vanskelig å reparere, ei heller dyrt.
MEN i samme stund hadde jeg stilt meg selv litt kritisk til selger, siden dette godt kan reflekteres på resten av likeholdet til sykkelen (har han utsatt reparasjon av andre deler også??)

Dess mer info en har om sykkelen, dess lettere blir det å tenke seg til om sykkelen er bra eller ei.
En dyr reparasjon på touring er jo dette med belte, en må demontere så pass mye at en føler det kun er fremhjulet som ikke trenger å demonteres. (begge primære må av, clutch, bakhjul, støtdempere og svingarm) Hvis det er byttet belte, er det i samme stund byttet begge pullys? Hvis ikke er faren stor for at det nye belte har redusert levetid.

De første TC gikk som tutte sa med Magnetti efi, enkelt forklart, noe dritt. Det er også veldig redusert aftermarked "tuner" en kan få tak i, hvis en ønsker å forandre på oppsettet av motoren. En kan selvsagt bytte til nyere type efi, eller forgasser.

Hvis hjertet ditt peker i retning Road Glide, men utvalget er lite, er det jo også mulig å importere en sykkel.
Når det gjelder dette med import er det jo to måter jeg synes bør vurderes, enten finner en en sykkel i EU, noe som gjør det lettere når en kommer til Norge, eller så (gjennom et firma jeg kjenner godt til) finner de ønsket modell i USA, importerer den i Tyskland, for så å sende den videre til deg.
Altså de får tyske skilter på den i 1 minutt, på denne måten er det EU godkjent, og selges da videre til et annet land. Slik gjør en også ofte her i Nederland, en lar den importeres først til Tyskland, for så å ta den over grensen som EU godkjent.
Tyskerne leser loven på en litt enklere måte, og dette kan en altså benytte seg av. Selvsagt er det 2-3 deler en først må bytte, men dette gjør altså dette firmaet for deg.

Et lite eksempel er fra en kammerat av meg, han fikk sin Electra Ultra 2000 modell for 7000 euro pluss toll. Da hadde han altså allerede EU papirer på sykkelen.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Jeg er så heldig å kunne skru selv, reparasjoner skremmer meg sånn sett ikke.
electraen er den eneste jeg har vært å sett på fysisk. fikk ikke prøvekjørt den da selger ikke var på jobb. kun en mekanikker som var tilstedet. kjøre lengde er oppgitt i annonsen i KM men måler sier miles.124000 km er vel egentlig ikke noe stort problem så lenge vedlikeholdet er tilstedet. tok bare en tit på sykkelen og så et setene var utslitte og må byttes. oljelekkasje eller svetting fra begge sylindre må fikses. kan være at det lekker i rocker boksene men kan også være topaknnger. er det topper må motoren ut av ramma en stor jobb. 95000 er for mye sprø du meg. jeg sa til mekanikkern jeg snakka med at 70 lken nok er nærmere ha den er verdt uten at jeg har hatt den ut av lokalet og prøve kjørt den elle roverhode hørt den gå.
la igjen nan og telefon nummer så skulle selger ringe meg på mandag. så får vi se da vøtt. ser nå at det er kommet ett tilegg i annonsen om at sykkelen er kjørt 78000 miles. HEHEHE de tok det hintet i hvrtfall.

har linket til en 1995 Tour glide som er i min rettning må nok ta en telefon og en tur for å se på den. en ganske sær sykkel som nok ikke er enkel å selge. bør vel kunne prute den ned litt.

har tenkt på å importere men det blir ikke så mye billigere en å handle her hjemme og fallgruvene er tilstedet.
snakka med flere i fjor høst om å importere men alel skal jo ha blodpriser for i det hele tatt å gjøre jobben.
billigste tilbudet ar 10000 lapper for å hente hjem sykkelen ink frakt hvis jeg husker rett men da måtte jeg selv stå for registrering. da kan man jo ende opp med en masse ekstar utfifter for å få sykkelen på veien.
foretrekker derfor å kjøpe ferdig regga er hjemme
Svar
Forstår dette med redsel ang import,,,,
Bare for å se på prisen jeg nettopp snakket om, så ville den komme på ca 95000 ferdig reg. Eneste du da selv må gjøre utenom å fortolle og vise den, er å hente den i enten Tyskland eller Nederland.

PS. Du trenger ikke å ta ut motoren for å ta av toppene. Det er laget til slik at en skal kunne demontere toppene uten dette stresset. Tanken må du vel å merke ta av.

Tour Glide er veldig gode sykler, også litt ekstra med opphengingen osv i forhold til electra.
Tour og Road Glide skulle/skal liksom ha det lille ekstra en ikke hadde/har på electra.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Er dette noe for deg?
Ligger på finn
Søk etter 41982959
Svar
(28-07-2013, 17:11)Karl Arve Skreiv: Er dette noe for deg?
Ligger på finn
Søk etter 41982959

har sett annonsen men den roper ikke på meg. har en følelseav at jeg har forsøkt å kjøpe sykkel av den karen engang før. brukte en hel dag på å kjøre tur retur Brummundal for snart 4 år siden. hadde fikse
finansierings papirer lånt meg bil for å hente hjem gliset men ikke faen om gubben som solgte skulle ha noe annet en kontanter.
Svar
Okey. Skal høre med et par kompiser om de kjenner noen som har en tilsalgs.
Svar
mulig jeg tar feil ang sykkelen du nevnte karl arve.
jobber med finansiering først og fremst. må finne ut nøyaktig hva jeg får låne. håper å få svar på et over helga

men si gjerne i fra hvis noen kjenner til sykler som vurderes solgt.
Electra, Tour eller Road glide er interessant.
Svar

Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd Forfatter Svar: Visninger: Siste innlegg
  Ærlig sykkel reportasje Bagger 0 1,074 12-12-2013, 14:36
Siste innlegg: Bagger
  Hvordan man ikke skal kjøre sykkel tutte 4 2,995 20-10-2013, 17:18
Siste innlegg: Bagger
  På tide med ny sykkel. jes70 2 1,837 03-04-2013, 0:20
Siste innlegg: Jan-Ivar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)