Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kjøre teknikker og tips
Dette høres bra ut, å se og lære av mere erfarne er en fin måte å slippe å gjøre alle feilene selv. Har tro på at dette går bra, og bedre og bedre ettersom du blir bedre kjent med sykkelen.
Noe av det jeg gjør hvis det er en stund siden jeg kjørte er å sette opp kjegler /melkekartonger og kjøre slalåm og øve på krypkjøring.
Lykke til
Svar
Trivelig å treffes Filip. Tror du klarte deg bra. Memory run med 100 sykler kan by på utfordringer.
men lt gikk smerte fritt.
håper du/dere kom dere helt hjem til Hamar.
A modest begining starts With a singel blow of a horn.
Hated by many and loved by few!
Svar
Ja det var en utrolig opplevelse. Jeg ble frelst. Hadde et par aha opplevelser bla i sving der jeg testa veiskulderen og forbikjøring da jeg mistet veigrepet i de humpestripene i midten av kjørebanen, ikke så kult men man lærer så lenge man lever. Mye å lære om kjøreteknikk, men man må bare gunne på og trene mye.
Svar
Kjøre, kjøre, kjøre og atter kjøre er det eneste som hjelper.

100 sykler er mye og samtidig har ett slik Memory run en egen atmosfære. Men hele runet gikk uten alvorlige hendelser. vet at en Percy fra Winos Crew fikk stopp på sin Knuckelhead men bortsett fra det gikk alt smertefritt. trivelig lag på kvelden både fredag og lørdag
helt klart enda en helg jeg vil huske.
moro å høre at du er frelst Fillip. stå på så du får fiksa førerkortet.

See you on the Road
Svar
Nå som våren er i anmarsj :Tren på svingkjøring så man ikke kutter svinger og havner i en slik situasjon    
Svar
Takker for veldig gode tips. Kommer særlig godt med for en som meg som la min første sesong bak meg ifjor. Kan vel bare nevne ang sko at jeg selv kjørte på forsvarets feltstøvel med lammeullsåler, opplevde aldri kalde eller våte føtter med disse på så lenge en passer på å polere de opp regelmessig som trådstarter også nevnte.
Svar
Dette var utrolig bra. Har lest nøye og her var det mange gode tips som godt med. Er igang med intensivkurs og sliter voldsomt med detaljene, innser at jeg nok ikke er klar for oppkjøring etter 9 dager - dog har jeg lært mye. Forklaringen av kontrastyring ga mening og ble testet ut på kveldens kjøretime...det funket jammen.

Følger med her og kjekt å vite hvor jeg kan få erfarne tips når jeg står fast. Nå lengter jeg bare hjem så jeg kan få min HD ut på veien, med eller uten følgesykkel.
Svar
Stå på dette fikser du ganske sikkert

Kontra styring er den eneste måten å styre en motor sykkel på når du er opp ei litt fart. presser du på høyre side av styre svinger sykkelen til høyre. presser du på venstre side svinger den til venstre enkelt og greit.
når du manøvrerer i veldig lav hastighet må du vri styre mot høyre for å svinge til høyre og motsatt.

Hva slags detaljer er det du sliter med. opplæring på ett kjøretøy skal lære deg det grunnleggende. Det er først når du har førerkortet i hånda og kan dra ut på landeveien alene du virkelig begynner å lære.
Svar
(06-05-2016, 12:18)Jan-Ivar Skreiv: Stå på dette fikser du ganske sikkert

Kontra styring er den eneste måten å styre en motor sykkel på når du er opp ei litt fart. presser du på høyre side av styre svinger sykkelen til høyre. presser du på venstre side svinger den til venstre enkelt og greit.
når du manøvrerer i veldig lav hastighet må du vri styre mot høyre for å svinge til høyre og motsatt.

Hva slags detaljer er det du sliter med. opplæring på ett kjøretøy skal lære deg det grunnleggende. Det er først når du har førerkortet i hånda og kan dra ut på landeveien alene du virkelig begynner å lære.
Hei

Kontrastyring forstod jeg mer av etter å ha lest her, og fikk se i praksis at det funker. Kjøregård og krypkjøring går greit og det er vel egentlig ikke noe spesifikt som er problemet....litt for lite følsom på gass og brems men det har kommet seg veldig. Det er vel mer helheten som er utfordringen og det tror jeg rett og slett kommer av et heseblesende og stressa opplegg. Øver videre, og tar imot tips her med takk...en utrolig lærerik tråd.
Svar
Hei Lillian58.
Opplæring er nok litt forskjellig fra kjøreskole til kjøreskole, og lærer ønsker nok at elevene følger dens råd og ikke andres. Skal derfor ikke blande meg for mye inn i selve opplæring, men kan ta opp ett par ting.
Du nevnte følsomhet på gass brems.
Snakker du her om kjøring i lav fart?

En god metode er å lære seg å kjøre med bakbremsen, altså at en holder "drag i motor" med gass, og reduserer fart med bruk av bakbrems. (feks når en skal kjøre i disse 8 tallene, som en senere bruker for å ta knappe vendinger med sykkelen, feks når en skal snu). En lærer relativt raskt hvilket turtall sykkelen må ha, og holder gassen i samme turtall hele veien mens en reduserer fart med bakbremsen. Trikset her er å holde gassen rolig på samme turtall.
Og for å klare disse 8 tallene, ihvertfall hvis de er små, tar en frem kontra styring, og dytter på styret mens en bremser med bakbremsen,,,,,er mye enklere en folk tror,,,,hold gassen jevnt og brems,,så skal du se at dette ikke er noen tryllekunst.

En viktig ting er å forstå at selv om en nettopp har fått lappen, så er en på ingen måte en god motorsyklist. Dette blir en KUN ved praksis. Og nei, det er ikke slik at en blir automatisk god ved å kjøre mange kilometer...Kjører en på motorvei i tusen mil, har en ikke lært mye, en lærer mest ved utfordrende situasjoner, og ved å lese og benytte seg av slike tips i sin egen kjøremåte.
Hva jeg prøver å si er at en bør ta med seg tips, prøve de ut, huske de, lære seg å alltid kjøre på en måte en benytter seg av de beste kjøreteknikkene, helt til en gjør de automatisk. Etter at dette blir en automatikk, og det på nytt blir vår, tar en på nytt å går gjennom teknikkene, ser etter at en fortsatt bruker kjøreteknikkene, at ferdighetene fortsatt er på nivå, eller rettere sagt, på nytt øver en litt på kjøreteknikkene, legger på nytt merke til seg selv om en benytter seg at de riktige teknikkene, og at en ikke (som så alt for mange) slurver, og dermed øker faren for sin egen sikkerhet.

Var koselig at du syntes tråden var lærerik Smile
Bagger, the real custom Harley touring
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)