Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lade trøbbel.
Mistet ladinga på vei hjem fra Gøteborg i dag. merket att den var tung å starte etter en liten stopp i Uddevalla, men tenkte som så at vi jo tross alt hadde kjørt ganske hardt på E6 fra Gøteborg og at motoren var varm.
etter bensin og mat stopp i Bengtsfors var problemet enda verre.
dro så vidt rundt men starter heldigvis lett så jeg tenkte ikke noe mer
over det før jeg la merket til at voltmeteret sto bare viste 11 volt. ble sittende å følge med meteret på vei opp mot Årgjeng å så at det sakte men sikkert viste mindre og mindre. da vi kom til Årgjeng viste det 9 volt. satset på at det skule holde hjem noe det ikke gjorde. men kom meg heldigvis til klubben. hell i uhell kunne madamen hente meg der. tok med meg Batteriet hjem for å sette det på lading. med full ladet batteri kan jeg kjøre den hjem. har heldigvis ett lade sett liggende som jeg kan bruke.

Noen som har gode anbefalinger på komplette lade sett av god kvalitet.
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
Her hadde jeg ikke vært i tvil. Det er to veldig gode systemer, den ene er "veldig" dyr http://www.cycleelectricinc.com/
mens den andre som passer til 99% av alle slags motorsykler både viser seg å være utrolig god, samt prisen er innenfor rimelighetens grenser, en Mosfet.
På siden til http://roadstercycle.com/ selges denne regulatoren, men like viktig mye info og veiledning om produktet.
En trenger da selvsagt en 3 fase stator/spole, men en liten tur på ebay og en finner komplette sett med både stator/spole og denne regulator. Din sykkel har vel 32 amp stator/spole, så du slipper å bytte rotor, men samtidig bør du se godt over den gamle om den er 100%, siden en snakker om ca 400 kroner ekstra fra personen du finner på ebay (ja det er ikke så mange som selger denne til HD, som nevnt passer den på utallige modeller.

Jeg startet en tråd om denne, har dessverre glemt hele greia, skal nok få lagt det ut, men siden du antagelig vil kjøpe noe snarlig, kommer den nok for sent. Søking på google om Mosfet Harley Davidson og erfaringer, bør vel overbevise de fleste, dette er og blir et godt system.

Personen på roadstercycle kjøper sine deler inn fra Polaris, og er en enkeltperson som ikke driver stort, men på hobby basis, men det er en person som hjelper med det han kan, også selv om en har kjøpt produktet hos andre.

Gå over på 3 fase system, men en r/r som virker slik de skal, en som ikke overbelaster stator/spole, og ikke minst hvis all uflaks skulle være til stede, en som kutter forbindelsen slik at hverken stator/spole eller batteri blir ødelagt.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Takk for linkene Bagger. skal se på dem.
har ett lade anlegg sittende i på Shovelmotoren. tenke å bruke det ut sesongen for så å bytte i vinter
men lurer på om det bare er ett 22 amp system.
Svar
SH og de første EVO hadde 22 amp anlegg,, snodig nok fant HD ut at en softail og fullt dresset turing med all elektrisk utstyr trengte samme amp,,,,
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Har veldig lyst på et Cycle electric 3 phase lade kit. men med priser på nesten 500 dollar pluss frakt og moms må det vente litt. den siste uka har vært dyr. brukte 2400 på nye dekk før helga. for å prøve å spare noen kroner ble det å sjekke litt på Ebay fant mange forskjellige kit men fraktprisen der er helt hinsides. så ble det å ta noen telefoner.
har ikke tid til å vente på post gangen i fra USA og jeg nekter å handle hos The Stealership i Oslo.etter noen telefoner
ble det til slutt en tur til http://www.deathtrap-customs.com/Templat...spx?id=533
Kenneth hadde det jeg trengte på lager. i webshopen ligger en billig versjon til 1690 kroner. men han hadde ett Mid USa kit på lager som kostet 2240,- å siden han mente kvaliteten på det var bedre ble det handel.
Nå venter jeg bare på at madammen skal komme seg hjem fra jobb så hun kan få kjørt meg opp til klubben så jeg får henta hjem pasienten. blir nok noen timer i garasjen i kveld også. hadde hele primærkassa opp forrige uka når jeg måtte ut med innmaten i kassa for å skite gir velger akselen. hadde jo spart meg en del jobb pluss noen kroner i pakninger
Svar
Jepp da er man oppe og går igjen. har nå demontert hele primær sia for andre gang på ei uke.
etter å ha demontert rotoren og ladespolen fant jeg at en av viklingene hadde gått opp og lagt seg mot rotoren og sakte men sikkert
blitt slitt bort. med ett nesten brudd som resultat. skiftet ladespole, rotor og regulator samme slengen.
så nå lader den atter engang 14,2 volt.

settet fra MID-USA passa helt perfekt. Normalt må man shimse rotoren i forhold til ladespolen samt at det skal ligge en distanse mellom rotoren og bosset til rykk utjevnere. bosset på den nye rotoren eliminerte behovet både for distanse og shims
enklere kan det jo ikke bli.
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)