Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lettere start
Flere opplever at motorsykkelen ikke alltid er like lett å starte.
Øker en kompresjonen til motoren er dette noe en ofte ser, men det kan også forekomme uten at en har forandret noe på motoren, enkelt å greit fordi batteriet og ledningene som motorsykkelen har enkelt og greit ikke klarer å gi nok strøm til tennpluggene mens startmotoren sviver.

I flere tilfeller detter spenningen helt ned til 6 volt, pga at startmotoren da krever så mye av batteriet, hvis en plusser på tapet i ledningene kan vil legge på 1-2 volt ekstra. Dette medfører at gnisten tennpluggene gir da er så svak at vi ikke for start på den.

MEN her er en enkel måte å fikse dette problemet på, det har ingenting å si om du har original tenning eller dyna, crane, twin-tec eller hva det nå en måtte være. For enkelhets skyld har jeg laget et skjema, dette er da for single fire, dual fire er da enda enklere.
Resultatet er at coil da får nødvendig spenning, og på den måten kan sende full spenning til tennpluggene.

Nye ledninger som trekkes bør være på minst 1,5 mm2
Rele en trenger er et standart Bosch rele med 4 pinner.

Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Monterte dette etter tips fra Bagger for ett år siden, fungerer utmerket.
Svar
gjør det samme for tenningen som det vilel gjort for lyset på sykkelen.

releer er geniale nårman først forstå dem og hvordan de virker og kan brukes.
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
Jeg gjorde det samme for å få max lydtrykk ut av hornet..
Men hvis hornet, lyset og starteren alle skal ha separate ledninger fra batteriet tror jeg at jeg må gå til anskaffelse av to slik blokker de bruker til monster stereo for å slippe å få et skjærereir over batteripolene.
En helt annen ting er at jeg kunne tenkt å strekkt nye kabler "rundbaut" men det ser jeg for meg at er en stor jobb
Svar
ei fordelings blokk vil jo funke det.

du får kjøpt ferdige lednings bett til de fleste Harley Davidson modeller.
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)