Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MIn 73 FX.
Tenkte jeg skule lage en liten prosjekt tråd.
denne vinteren medfører vel også noe jobb. det er 4 vinter`n jeg har sykkelen og hver vinter har medført diverse arbeide.

jøpte sykkelen i septembr 2009.en helt grei sykkel somnok hadde fungert utmerket uten å gjøre noe som helst men så er det nå en gang sånn att man ikke klarer å la ting være som de er.

Sykklen har gjennom gått små forandringer og forberdinger hver vinter. men det er nå en gammal sykkel så da må ting gjøres.

i vintr skal jeg bytte ut den Wide Glide konverterte 35mm showa olengde. har i løpet av sommerne byttet foringer og tettninger i beina. nye styre lagre er montert så nå skal gaffelen monteres på ramma. kommertil å kjøre med 0 grader i Krone for å beholde den originale styre geometrien. vel ha en sykkel so er let styrt og kvikk i responsen. kjøpte inn en 21" felg som var tenkt montert i vår men penga tok slutt så da måtte det vente. fikk tak i ett nytt 90/90 x 21 dekk for en billig penge tldigere i uka så nå mangler bare en slange.
i dag bledet bestil nye bremseskiver. klosser,hjul aksel og Calipper bolter. så nå er det bare å vente på delene.

motoren skal også se lit over i vinter. har hatt en iriterende tikke lyd i fra rocker boxene i hele sommer. den har ikke blitt sterkere men fortsatt iriterende. topper sylindreog rocker boxer er demontert i dag og inspisert. monterte noen selvjusterende shims i vinter på rockeraksleneå det er nok disse somhar laget lyden. vipper armene gikk vanvitig tregt så nåskal delene vaskes og vippene skal shimses inn med skikkelige shims før de monteres igjen. toppene er i grei forfattning så de blir det ikke gjort noe med.
vurdere å bre sylindren og bytte stempler. må vel få målt dem skikkelig først for å se

lurer på å bytte ut Disk felgen jeg har bak men en eike felg.
bortsett fra dte blri et snakk omservice.skifte oljer,plugger og pluggledninger.
mulig jeg får bytta til meg et 3" beltkit mot et 1,5 kittet som siter på sykkelen nå. men det får tiden vise. skal få lagt ut noen bilder etter som jobben blir gjort.
Svar
Kjekt å lese. Smile
Gleder meg til du slenger inn noen bilder.

Personlig hadde jeg også byttet ut disc felgen, men det er jo smak og behag.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Kjekt når noen skriver om prosjektene rundt harleyen.
Blir spennende å følge med på. Håper du legger inn bilder Smile

Sitter selv å lurer på hva jeg skal gjør med shovelen, derfor håper jeg at du holder oss oppdatert med prosjektet
Svar
Har så langt bare demontert fronten og prøve montert den nye. har venta på deler den siste uke men de dukka opp i går så da blir det nok litt jobbing over helga.

har i mellom tiden fått vasket motor delene og inspisert dem skikkelig. toppene er i god form ventilene er tette, setene ser fine ut og ikke er det noe slakk mellom ventiler og styringer heller. toppene skal jeg derfor ikke gjøre noe med.
har demontert Rocker boxene og vasket dem også. vipperarmer og aksler er i god form ingen slakk i foringene så de lar jeg også være å gjøre noe med. har kastet de selvjusterende shimsa og shimsa opp akslene etter boka med skikkelige shims.
Rocker boxa er ferdige men må vente på paknings sette før jeg kan montere dem på toppene.
sylindre og stempler er målt å der må det nok en boring til. i tilegg fant jeg slakk i kryssboltene som er litt for stor så der blir det å skifte foring på råden. har bestil nye Keith Black 9:1 stempler passer greit med litt mer grunn komp når man har en vassere kam.
nytt paknings sett er også på vei. har en kompis som har utstyr for å bore sylindrene men må vente på stemplene.
har også hatt en vinne lyd i fra grisetrynet så det ble demontert og konstater ett slitent indre kamlager så nytt Torrington lager er på vei. resten ev motoren virker grei. ingen ulyder eller slakk å finne.

nå handler det først å fremst om å få hjem deler. så får vi se hva annet vi skal finne på. lurer litt på å bredde bak skjermen litt. kjører med 150/80X16 dekk og 7" brei fat bob skjerm så det er en tanke trangt. lurer derfor på å splitte den for å legge inn 2 cm.
har en tilsvarende skjerm liggende som er for stygg til å bruke men som man kan ta ut ei stripe i fra for å gjøre breddingen lettere.

i tilegg er det ett garasje prosjekt på gang. har ingen egen garasje så jeg må lpåne garasjen til søster`n. men hun bor en mil unna så det blir noe kjøring. men nå er byggesøknaden godkjent så da blir det egen garasje i løpet av vinter`n.
kan vel si det sånn at man ikke er arbeids løs. skal jo i tilegg rekke jobb, familie og MC klubb.
løper som ett psiak skinn for å si det mildt
Svar
Tenker meg at du gleder deg til en egen garasje. Tid! ja det er alltid noe stress, å få tid til alt, nytter ihvertfall ikke hos meg.
Er liksom for mange ting jeg ville brukt mer tid på,,,,en jeg har...
Svar
Egen garasje skal bli godt. blir så mye enklere å rømmenår kjeringa skalse på alskens møkka serier på TV`n

har nå fått bestilt hjem deler til motoren men må få skifta foringa til krysboltene i rådene.
verktøy for å presse ut og inn foringer skal jeg nok finen på selv. men må få brosjetforingene til rett dimensjon
vurdere å kjøpe verktøyet , men det bestehadde vrt om jeg kunne fåt lånt ett slikt verktøy.
gi meg enmeldign hvis du har eller kjenenr noen som har rett brosj og som eventelt vil låne det ut.
Svar
Har en slik som du borre nye hull i bronse foringen, hvis det er den du mener.
Svar
Tenker på en brotsj som du bruker for å brotsje foringene til riktig diameter etter at de er montert
Svar
Jan-Ivar leter etter slike

Du Gubben tenker sikkert på en slik

Svar
delenummer hos Jims er 1726-1
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)