Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Michelin Commander II
Da er nye Michelin Commander II montert på felgene og skal monteres på sykkelen i kveld.

Måtte sette bort jobben da jeg selv er sykemeldt og ikke har tilgang på dekk omleggings maskin.
valgte å bruke Vianor i Lillestrøm. ikke billig en kjapt og greit.
gubben bak disken var selmotorsyklist og hadde vurdert å prøve samme type dekk på sin Kawazaki Vulcan. dessverre leverte ikke Michelin dekk dimensjonen han ville ha.

profilene på slite banene er forskjellige fra for til bak dekk. for dekket er mye rundere en det bak dekket er. det virker jo logisk siden bak dekket faktisk slites flatt noe for dekket ikke blir.

kommer tilbake med mer nå jeg har kjørt noen mil. Høsten er her så da får man jo testet på både tørr, våt, varm og kald asfalt.

A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
Så valget ble Commander II, hørt mye bra om de.
Det er nok mulig at de forandrer fasong med riktig lufttrykk, lykke til på nye såler!
Svar
har kjørt ca 10 mil i dag. Det føles en tanke uvant og vinglete. men når dekka plutselig ikke er trekant og flate blir jo følelsen noe helt annet. så det må nok bli noen flere mil før jeg virkelig kan uttale meg. må prøve meg frem litt med dekk trykk også.

benyttet sjansen når jeg først hadde hjula av til å bytte fett på hjullagrene. Det lønte seg for så si det mildt.
måte bytte ett av forhjuls lagrene da kurvene som rullene ligge ri hadde begynt å gå i oppløsning.
har hatt en svak romlende lyd når jeg har lagt ned sykkelen i svingene. vet ikke hvor mange ganger jeg har sjekket for slakk i lagrene både foran og bak uten å finne noe. har derfor slått meg til ro med at det har vært dekk støy.
men det var altså ett lager som laget lyden. har ikke kunnet føle noe slakk av den enkle grunn att rullene ikke har vært defekte kun kurven de ligger i.
Svar
Jeg ser mønsteret er ganske diagonalt, fortell oss hvordan de trapper seg.
Svar
Tok en tur i dag på godt kjente veier rundt Øyern. prøvde meg litt frem dekk trykk og fant at 36 psi foran og 40 Psi bak var det om føltes best. dette er max trykk som er oppgitt i Bruker manualen.
Sykkelen føles stødig selv i hastigheter opp mot 130Km/t. styre responsen er kjapp men kontrollert. den føles stabil ved nedbremsing enten det er pent og pyntelig eller ved hardere oppbremsing. selv når man må bremse i en sving føles det stabilt, dette er jo noe man normalt ikke gjør men fra tid til annen må man.
grepet i svingene i føles sikkert og trygt. sykkelen følger det sporet man velger. enten man gir gass i svingen eller om man bare triller. så langt en veldig positiv opplevelse. når gleder jeg meg til litt regn så jeg kan få testet på vått føre.

det blir jo spennende å se hvor slitesterke de er og hvor mye de eventuelt trappes.

håper å kunne logge ett 2-300 mil til i høst kanskje mer.
Svar
da har jeg tilbakelagt de førte 100 milene og ingen tegn til trapping hverken foran eller bak.
Føler at jeg kan gå hardere inn i svingene, holde høyrer fart i svingen g gå på gassen tidligere.
turen i dag gikk på kald og stedvis fuktig asfalt uten at det la noen demper på tempoet.
Svar
Nettopp, det tyder på at dekkene er bra, de skal gi trygghet.
Svar
Har følt meg trygg på Metzeler dekkene ingen tvil om det.
men føler liksom at jeg kan ta i enda mer med Michelin dekkene. det er jo mulig det bare er noe jeg tror.
Begynnerå få en viss kjøre erfaring har runda 16000 km så langt i år.
kan derfor ikke si om det er dekkene eller kjøre erfaringen som er forskjellen.

man alti alt har jeg vært fornøyd med Metzeler dekken. det eg er mest spent påer om slitestyrken e rhøyere på Michelin dekkene. det gjenstår å se. men inntrykket så langt er veldig bra. prisen var 400-500 kroner lavere en for Metzeler dekken
så vis slitestyrken er bedre vil michelin dekkene være mye mer økonomiske
Svar
noen mil nå i kveld på våt og kald asfalt. ca 6,5 grader i lufta og lett regn
hadde skikkelig god følelse rett å slett. har på ingen måte hatt den følelsen med Metzeler dekka.
ingen tegn til slipp hverken med i gang setting eller bremsing. selv ikke når jeg prøvde å clutche den ut for spinne slapp det bak. Overbevist er vel ordet.
god følelse å starte høst sesongen med ferske og gode dekk.
'
Svar
Det er godt å høre, det var det samme jeg opplevde med Metzler også derfor ble det Avon på meg.
Merker at Avon har ikke samme slitestyrke men sikkerhet kommer først.
Metzler heter tross alt Marathon..
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)