Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Michelin Commander II
Vått og kald asfalt på vei hjem fra klubben, Michelin Commander II overbeviser.
ikke tendenser til slipp ved pådrag hverken rett frem eller i sving. ved bremsing er grepet fortsatt sikkert og forutsigbart
dekkene gir en veldig god følelse rett å slett.
har som sagt vært veldig fornøyd med Metzeler både ME880 og ME888. men må si att Michelin nok er hakket bedre spesielt på våt og kald asfalt.
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
Det var også grunnen til at jeg skiftet ut Metzler.
Svar
Det som gjenstår nå er å se på slite styrken. fikk nesten 15000 km ut av ett sett med Metzeler dekk kunnenok ha tyna dem ett par hundre mil til men sikkerheten går først.
hvis jeg kan kjøre like langt på Michelin dekkene er de økonomisk bedre også. hvis jeg kan kjøre lenger er det ingen tvil
da er de så absolutt mer økonomiske. drivstoff forbruket er og blir det samme så jeg sparer ikke noe på det
Svar
Kom tilfeldigvis over Commander II selv her på sensommeren... Er storfornøyd.
Svar
dag snør det! sitter her å lurer på om jeg skal ta en test tut bare for moro.
Svar
Hvis ikke må du få på Avon Cobra, eller aller helst Heidenau K 66.
Kjørte fra Skreia til Oslo i dag. Startet med 2 minus og snø og over til 2 pluss og regn.
Gikk greit.
Svar
Ble ingen tur på meg i går. fikk andre ting å gjøre.

kjørte 13-14 mil på onsdag i 4 grader med små fuktig veibane. merket ingen tendenser til slipp.
Med Metzeler dekkene kunne man for kjenne at det var glatt i tilsvarende situasjoner.
Svar
Da har jeg passert 10500 kilometer og bak dekket er klart for utskiftning.
Michelin Commander II er helt klart ett godt dekk men slitestyrken har ikke overbevist. Merket i dag på våt asfalt at det var fryktelig glatt. fikk hjulspinn ut at ett par rundkjøringer selv med veldig pent pådrag. men det skal sies att det slipper kontrollert og greit.

fordekket er fortsatt i god trim og vil nok holde opp mot 10000 kilometer til.

det største fortrinnet Michelin dekken har fremfor Metzeler er at det ikke trappes . Metzeler dekkene trappet seg noe helt vanvittig og det skjedde etter svært få kilometer.
regner med jeg kjøper Michelin Commander denne gangen også.
når begge dekkene er klare for utskiftning neste tror jeg nok det blir Metzeler igjen eller om jeg skal prøve noe annet
Svar
Så bra Jan Ivar.
Jeg har fortsatt Heidenau dekkene på de er overbevisende også. Bedre enn jeg trodde de ville være som sommerdekk
Svar
Da var nytt dekk på plass det ble Michelin Commander II denne gangen også.
etter å ha sjekket kilometer telleren på sykkelen har jeg kjørt mer i år den jeg trodde.
Da jeg parkerte sykkelen 18 November i fjor hadde den gått 53815 km. skiftet dekket på tirsdag og tok da ett nytt bilde av
speedometeret og det sto da på 65193 altså har jeg kjørt 11378 km i år. egger jeg til de ca 3500 km jeg kjørte på Michelin dekkene i fjor høst ender jeg opp på 14878 og dermed har dekkene tålt like mange kilometer.
når pris forskjellen er rundt 100 lappen på ww.motorsykkeldekk.com blir det hipp som happ.

det som talte mest for Michelin var at de gir en noe større trygghets følelse og at de ikke trappes så vanvittig som Metzeler dekkene gjør.

Til de som skal ha nye dekk på Sykkelen til neste sesong kan jeg varmt anbefale Michelin Commander II
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)