Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Milwaukee Eight motorer fra Harley Davidson
#1
   

Harley Davidson kommer med en ny motor, navnet er Milwaukee Eight.

Milwaukee Eight kommer i alle touring og trike modeller, og vil komme i 2 størrelser og i 3 varianter.

Milwaukee Eight 107 (107 CID 1745cc) med presis oljekjøling til toppene, Street Glide Special, Road Glide Special, Road King/Road King Classic og Freeweeler.
Twin Cooled Milwaukee Eight 107 (107 CID 1745cc) med vannavkjølt topper, Ultra Limited, Ultra Limited Low, Road Glide Ultra og Tri Glide Ultra.
Twin Cooled Milwaukee Eight 114 (114 CID 1870cc) med vannavkjølt topper, CVO Limited og CVO Street Glide.

Denne nye motoren gir mer ytelse og bedre kjøreegenskaper, men beholder sitt ikoniske utseende.
Denne ny designet motoren gir raskere respons på gassen, kvikkere ved forbikjøring og vil ha en "bedre" lyd, men viktigst er kjøreegenskapene som en forventer skal være veldig gode på en touring.

Harley Davidson har spurt sine kunder over hele verden om hvilke forbedringer de kunne tenkt seg på nye modeller, resultatet var at veldig mange ønsket seg en ny motor i rekken. Samtidig kommer det strengere miljøkrav, som uansett ville satt Twin Cam på prøve. 

Milwaukee Eight motoren produserer opptil 11% mer dreiemoment en TC motoren (forskjellig utfra motorsykkel modell), utenom et større motor innhold har motoren en større kompresjon og har 4 ventiler per sylinder (derav navnet Eight, 8, 4 ventiler gange 2 sylindere). Flow har de også (heldigvis) sett på som en viktig faktor, og denne motoren har 50% bedre flow en TC. En ny type ventilløftere som gjør det mulig å justere ventilene, noe som ifølge HD betyr at en aldri trenger å bytte ventiler. 2 tennplugger pr sylinder skal gi en bedre forbrenning. Med en enkel kamaksel drevet av kjede er den på en måte mindre kompleks, og dermed enklere satt sammen, noe som skal gi mindre lyd og slitasje.

Selvsagt er motoren fortsatt 45 grader, og som vi er vandt med et godt dreiemoment fra lavt turtall, godt dreiemoment i mellom registeret, noe som passer utmerket på en touring.
Vekten er den samme som TC, noe som også vil bidra til bedre akselerasjon. Fra 0-100 akselererer Milwakee Eight 107 11% raskere en TC Hight Output 103, og 11 % raskere fra 100-130 i sitt høyeste gir. Milwaukee Eight 114 er 8% raskere fra 0-100 og 12% raskere fra 100-130 en Twin Cam 110.

Bedre flow og bedre forbrenning gir også lavere forbruk en TC, noe som også fører til større kjøreradius før en må fylle bensin.
Vi er vandt med at injection modellene fra HD sviver ganske raskt på tomgang, denne er også lavere en på TC, og vil komme på 850 rpm.
Temperatur fra motoren er også forbedret, eksosanlegg er flyttet på, katalysator er flyttet slik at passasjer ikke lenger skal ha problemer med oppstigende varme.

En ny "Knock Sensor" skal gi riktig tenning. Hydraulisk clutch gir 7% mindre motstand, som betyr enklere å clutche. Mindre luftfilter og nedre del av motor gir mer plass til beina, og bedre kontroll på sykkelen ved stopp.

Gummi oppheng med en balanse aksel tar bort 75% av vibrasjonene målt ved tomgang.

Lettere ventiler, enkel kam aksling og bedre flow gir også mindre mekanisk lyd fra motoren, noe som fører til at en hører eksos lyd bedre, altså at selv om lyden av eksosanlegget tilfredsstiller kravene i USA og EU, vil en kunne "nyte" lyden fra motoren.

Nytt ladesystem gir opptil 50% mer strøm til batteriet ved tomgang.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
#2
Interessante nyheter. Jeg lurer litt på om utviklingen er politikerdrevet i forhold til mindre utslipp, eller konkurransedrevet vs Indian/Victory, eller kanskje en kombinasjon.
På et bilde jeg så er kammen drevet av kjede, ikke belte som du skriver.
Svar
#3
Stemmer det Traveller, min feil, sliter litt enda med oversettelse he he,,,, Har rettet opp feilen.
Fant en film som viser mye av denne nye motoren



Bagger, the real custom Harley touring
Svar


Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd Forfatter Svar: Visninger: Siste innlegg
  Salgstallene fra Harley-Davidson synker igjen Bagger 0 137 22-10-2017, 18:02
Siste innlegg: Bagger
  Harley Davidson i forhandlinger med Ducati Bagger 0 341 24-06-2017, 8:16
Siste innlegg: Bagger
  Harley Davidson starter med produksjon i Thailand Bagger 0 483 26-05-2017, 13:38
Siste innlegg: Bagger
  Harley Davidson avlyste møte med Trump Bagger 2 1,126 14-02-2017, 11:33
Siste innlegg: Traveller
  Harley Davidson kommer med 20 nye modeller Bagger 2 681 10-02-2017, 12:42
Siste innlegg: Bagger
  Harley-Davidson saksøkes over ABS Bagger 3 2,362 31-01-2017, 9:42
Siste innlegg: Bagger
  Hero Motor produsent av Harley-Davidson deler Bagger 3 899 17-10-2016, 14:50
Siste innlegg: Jan-Ivar
  Harley-Davidson XG750R Flat-Track-racer Bagger 0 1,230 02-06-2016, 9:13
Siste innlegg: Bagger
  Harley Davidson storsatsing av Evenementer i 2016 Bagger 0 1,053 06-12-2015, 16:43
Siste innlegg: Bagger
  Harley Davidson 2016 modeller Bagger 2 1,831 21-09-2015, 20:24
Siste innlegg: CokaTommy



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)