Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mister Strøm
Hei, håper noen kan hjelpe meg.

Kjøpte meg en 1340 Shovel for en grei sum, etter ett par turer gikk den tom for strøm. Det viste seg at spenningsregulatoren hadde tatt kveld. Jeg byttet denne, ny dynamo (32 amp) og nytt batteri. Batteriet hadde 12.4V, 13.8V på tomgang og 14.3 med gass over 1500 omdreininger.

Jeg tok sykkelen på tur, og plutselig skjedde det samme, den stoppet. Jeg ringte til en kompis som kom med ett batteri, motorsykkelen startet, og jeg kom meg hjem.

Er det noen som kan hjelpe slik at jeg også kan komme frem uten å måtte ta med meg 4-5 batterier??Argh
Svar
Kjedelig. Ang spenning er det kun med litt gass som teller, skal da ligge over 14V men under 15V.

Vil jo tro at det er noe som tapper batteriet ditt, ikke at det har noe med ladingen å gjør.
Se etter om det er noen kabler som ikke lengre har god isolasjon.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Enig med Bagger. Siden du sikkert ikke har alt for mange ledninger, kan du også prøve å koblet fra en etter en. Du må vel og merke bruke voltmeter, slik at du kan følge med på om den tapper strøm etter fra kobling av ledning.
Svar
Skjekket ledninger, tok av og på, men ingen forandring. Har funnet ut at den tapper seg også uten at den sviver.
Svar
Har du også sjekket ledning fra batteriet til startmotoren?
Svar
Da var endelig problemet løst. Big Grin

Tok + ledningen som går til startmotoren helt av. Det var ca 10 cm tape på ledningen, og tapen var skadet på en plass. Når jeg holdt den slik den var montert, viste det seg at den tok i batteri kassen, presis på den plassen den var skadet.

Kjøpte meg en ny ledning, la den med god avstand fra noen skarpe deler, og sykkelen går kjempebra Big GrinBig Grin

Lader som den skal, og tappes ikke lengre.

Takker for alle råd Wink
Svar
Kjekt at du fant ut av det. Det er alltid "noe" med brukte HD, ofte småting, men disse småtingene kan lage nok problemer de også.

Men kjekt at sykkelen nå virker som den skal Hi-Hi
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)