Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motor nysing
Har en softail 98 model . Som har begynt å nyse når den har lavt turtall og jeg gir på. Den kan også smelle i potta når gassen slippes. Når jeg bruker Shock er det bedre og også bedre når motor er skikkelig varm. Hva bør jeg gjøre? Selv eller verksted?
Svar
(26-07-2017, 11:08)joarnhau Skreiv: Har en softail 98 model . Som har begynt å nyse når den har lavt turtall og jeg gir på. Den kan også smelle i potta når gassen slippes. Når jeg bruker Shock er det bedre og også bedre når motor er skikkelig varm. Hva bør jeg gjøre? Selv eller verksted?

Sjekk for lekasjer i innsugs-pakkninger, og smør opp aks-pumpa i forgasseren. om dette ikke hjelper så sett inn #48 tomgangs-dyse. Lekasjer finnes lettest med wd40 som sprøytes på pakninger mellom topp og innsug og innsug/forgasser. Aks-pumpa ser du om fungerer med å ta av luftfilter å vri på gassen, da skal det sprute en stråle bensin inn i forgasser. lykke til
Svar
Takk for svar ska sjekke etter ferien
Svar
Dårlige pakninger mellom innsug og topper og mellom innsug og forgasser kan være grunner.
A modest begining starts With a singel blow of a horn.
Hated by many and loved by few!
Svar
Hvis det er lekkasje mellom gasser og innsug er det lett å sjekke med litt startgass.
Start motoren og spray litt ved innsuget hvis turtallet øker er det nok lekkasje.
Svar
Tok av luftfilter, støvsugde det. Vasket av pakninga og smørte litt vinyl rens. På pakninga mellom luftfilter og forgasser nå etter ferien. Pluss teite til klemma. Da fungerte alt perfekt igjen. Takk for tips om falsk luft. Det var løsningen denne gang.
Svar

Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd Forfatter Svar: Visninger: Siste innlegg
  S&S 96 cid motor bygg Jan-Ivar 2 765 16-09-2022, 21:25
Siste innlegg: Jan-Ivar
  Oljeoverskudd i motor tutte 7 5,924 21-04-2014, 0:19
Siste innlegg: tutte

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)