Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motorstøy
Halloisen godtfolk

Er det riktig at en 1450 skal ha så mye motorstøy ?
Noen som har forsket på dette, hjelper det med tynnere/ tjukkere olje.
Har forsåvidt høytbuldrende potter, men synes motor støyer en del.
Hører på en måte stempelsvosjen om man skal forklare det på en totalt uforstående måte.
Ingen rakling, på en måde Flau men mer som, ja svosj, eller svisj.

Åsså er jeg fryktlig usikker på hvor godt motoren har av 20W -50 olje i 2-3 grader, burde jeg kjørt på f.eks 10W -40 nå på våren.....
Skull Når en blind leder en blind, faller begge i grøfta Skull
Svar
Under fem grader ville jeg nok selv ha satset på 10w-40 selv for å slite mindre på motoren ved kaldstart i samme temperaturområde, står du i varmgarasje bør dette forøvrig ha lite å si. Kjører du på mineral eller synth? Mener å ha lest en rekke plasser at synth og halvsynth bidrar til mer motorstøy på enkelte motortyper.
Svar
(04-04-2016, 17:52)RoadRash666 Skreiv: Under fem grader ville jeg nok selv ha satset på 10w-40 selv for å slite mindre på motoren ved kaldstart i samme temperaturområde, står du i varmgarasje bør dette forøvrig ha lite å si. Kjører du på mineral eller synth? Mener å ha lest en rekke plasser at synth og halvsynth bidrar til mer motorstøy på enkelte motortyper.

Kjører med Dynacat Sport Rider 20 W50
Kunne kanskje prøvd mineralolje, og se om det blir roligere da....
Svar
Hei Gjermund.
På en TC hadde jeg holdt meg til syntetisk olje!!!!

Støy, tja, HD er ikke noen rolig motor når den sviver. Toleranser og at stemplene går i utakt, bidrar til mer støy.
Ett tips er å spørre om du kan høre på en annen TC for å se om det er samme støy du mener, eller om din faktisk lager mer støy.
Kamkjede kan være en grunn til ekstra støy, men som nevnt, hør først på en annen.

Hvor mange kilometer har doningen fått kose seg på?
Og snakker vi om TC1 eller TC2? Altså årsmodell hadde vært greit
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
(05-04-2016, 8:23)Bagger Skreiv: Hei Gjermund.
På en TC hadde jeg holdt meg til syntetisk olje!!!!

Støy, tja, HD er ikke noen rolig motor når den sviver. Toleranser og at stemplene går i utakt, bidrar til mer støy.
Ett tips er å spørre om du kan høre på en annen TC for å se om det er samme støy du mener, eller om din faktisk lager mer støy.
Kamkjede kan være en grunn til ekstra støy, men som nevnt, hør først på en annen.

Hvor mange kilometer har doningen fått kose seg på?
Og snakker vi om TC1 eller TC2? Altså årsmodell hadde vært greit

Det er en 2006 modell, rullet ca 50 tusen snart vel.
Får vel høre på annen tilsvarende, og høre om den har samme lyden i motoren.
Om det er TC 1 eller 2 er jeg usikker på.
Svar
Det er nok TC 2 du har Gjermund.
TC fra 1999-2003 hadde problemer med kamaksel kjeder som spiste opp strammeklossene.
å vidt jeg vet ble dette problemet løst i fra 2004 mod.

kan jo være på tide å sjekke sstramme skoene på din også siden den har gått ca 50000 km
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
(08-04-2016, 12:58)Jan-Ivar Skreiv: Det er nok TC 2 du har Gjermund.
TC fra 1999-2003 hadde problemer med kamaksel kjeder som spiste opp strammeklossene.
å vidt jeg vet ble dette problemet løst i fra 2004 mod.

kan jo være på tide å sjekke sstramme skoene på din også siden den har gått ca 50000 km

Sjekket de i vinter, har det som vane å inspisere de når jeg tar service. De så helt grei ut, og henger nok med en sesong eller to til.
Men jeg sjekket ikke Primærkjede denne gangen, kan jo være det som blafrer litt.
Men det er ikke hverken bedre eller værre ved pådrag eller no annet, så det er sikkert øra mine som er litt for var på lyder Flau

Den gikk jo hele fjor med samme lyd, så det skal vel sikkert være slik.....
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)