Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nemd for EU kontroll MC
#1
   

Pkk eller EU kontroll for motorsykler var noe vi trodde ikke skulle innføres etter at flere regjeringer og organisasjoner gikk imot forslaget.
Flere trodde denne saken nå mer eller mindre var lagt død og vunnet, men slik gikk det dessverre ikke.
Nemnd mannen Werner Kuhn som sitter i kommisjonen for transport og turisme vil nå støtte forslaget om innføring av pålagt kontroll av MC og moped.

Ifølge nemnda fra det europeiske parlament utgjør denne gruppen veiebuker en høy risiko med seg.
Synspunktet til Werner Kuhn er viktig, fordi hans mening som nemd er en sammensluttet mening av kommisjonen Transport og Turisme. Dette standpunktet blir da fremlagt for det Europeiske Parlament, hvor de som slutt organ skal avgjør forslaget.
En forventer at Parlamentet skal avgjør denne saken i løpet av sommeren.

I konseptrapporten (standpunktet) som blir fremlagt for medlemmene i Kommisjonen for Transport og Turisme skriver nemda at diverse undersøkelser viser en sammenheng mellom tekniske feil og ulykker, men at andre undersøkelser viser det motsatte. Han vil derfor at den Europeiske Kommisjon undersøker dette mer, evaluerer nye undersøkelser, og deretter gir utslaget.

Deretter vil han at kontrollene blir forandret ift tidligere forslag. Den Europeiske Kommisjonen vil nå at kontrollene skal skje hvert år, Werner vil at det skal skje etter 4 år fra første registreringsdato og deretter hvert andre år. Dessuten må kontrollørene være utdannet til denne kontrollen og uavhengig. Oldtimers skal ikke kontrolleres og de forskjellige landene skal få mer frihet til å formgi kravene testene må oppfylle.

Ellers nevner han at en også må se på følgene til private brukere og bedrifter som kan bli skade liedene av en ny slik lov. Unødvendige finansielle og administrative følger må en prøve å unngå.

Med andre ord ser det ikke ut til at andre lands sitt standpunkt (negative til forslaget) eller organisasjoner (slik som NMCU og FEMA som virkelig har gått hardt imot dette forslaget) blir hørt på.

Det er mye frem og tilbake i denne spesielle saken, og vi får håpe på at Parlamentet vil stille seg negativ til dette forslaget, dog de normalt innfører standpunktet til nemnda.

Kilde KNMV
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
#2
Virkelig mye fre og tilbake med de tullingene i Brussel.
Kompetante kontrolløre? Har de en idee om hvem som jobber med mc rundt omkring?
Dette blir for dumt, kun for å tjen penger på en elle annen måte.

Hva med å publisere email adressen til denne tullingen?
Svar
#3
I Vg 28.02.13 stod det en liten artikkel på trykk hvor det stod at forslaget ikke ville få gjennomslag. Verken årlig Eu kontroll av bil eller Eu kontroll av mc ville få gjennomslag. La oss be......:-)
Svar
#4
Som jeg har nevnd i en annen tråd som omhandler dette temaet, trodde jeg også at denne saken mer eller mindre var lagt på is.

Legger ved vedlegg som gir oss et annet inntrykk. Legg merke til dato den blei publisert.


.pdf   eu-kontroll.pdf (Størrelse: 233.81 KB / Nedlastinger: 109)

Som en kan se på linken under, vært den publisert på sidene til EU den 25.2
http://www.europarl.europa.eu/committees...l#menuzone
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
#5
Hmm... får håpe vi slipper en eksospottejobb annet hvert år....
Svar
#6
(01-03-2013, 21:58)Ovest Skreiv: Hmm... får håpe vi slipper en eksospottejobb annet hvert år....

Hi-Hi
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
#7
Potter er nå en ting, hvis du har gjort andre ting så er det ofte mye mere tidkrevende å få tilbake til orginal.
Svar
#8
Idag hadde kommisjonen for transport fra det europeiske parlament møte, hvor et stort tema var teknisk kontroll på kjøretøyer.
Kommisjonen overveier å innføre en teknisk kontroll etter 6 år, og deretter hvert 2.år.
Werner Kuhn (fra tyskland) ønsker denne frekvensen, og at de forskjellige landene skal ha mulighet for tittere intervall.
Ellers vil de at kontrollen skal skje hos en ekstern kontrollør.

Ifølge pressemeldingen, Ønsker de at medlemmer fra det Europeiske Parlament skal følge ønsket fra kommisjonen om at de nye reglene også innebærer tohjulte kjøretøyer.

Briten Brian Simpson fra Transport kommisjonen sier «Jeg er overrasket at 12 medlemsland ikke har kontroller på motorsykler. De er de mest dødelige kjøretøyene på våre veier».

Hva følgene til slutt vil bli, vet vi jo ikke, en ting er sikkert, kampen om EU kontroll på mc er ikke over.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
#9
Prøvde å finne ut noe mere, men det var ikke lett.
Svar
#10
Hva leter du etter tutte?
Bagger, the real custom Harley touring
Svar


Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd Forfatter Svar: Visninger: Siste innlegg
  Akrapovič lyd kontroll Bagger 0 973 31-03-2015, 14:53
Siste innlegg: Bagger
  Avtale mot eu kontroll av mc Bagger 4 1,302 12-03-2014, 0:10
Siste innlegg: Jan-Ivar
  Kommersiell radar kontroll Bagger 1 960 18-09-2013, 21:20
Siste innlegg: tutte
  EU Parlament for EU kontroll Bagger 6 2,150 12-07-2013, 1:29
Siste innlegg: tutte
  EU kontroll for MC er nedstemt Bagger 1 952 31-05-2013, 5:41
Siste innlegg: tutte
  IMCO stemte for å fjerne EU kontroll for MC Bagger 1 1,556 02-05-2013, 14:07
Siste innlegg: tutte
  Ingen EU kontroll for MC Bagger 2 1,738 10-12-2012, 21:22
Siste innlegg: Jan-Ivar
  Periodisk kontroll av motorsykler Bagger 8 3,884 30-10-2012, 9:15
Siste innlegg: Bagger



Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)