Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny her!
Hei,

Jeg eier en sportser iron 883 2017 modell. Kan veldig lite om mekking egentlig og er her for å få hjelp/tips.

Jeg ønsker å få mer lyd, da jeg har orginalt eksosanlegg. Har fått med meg at det kan være lurest å ikke tukle med det orginale.

Så ser etter hvilke alternativer jeg har. 
1. Kan jeg bare ta av endedelen for å få bedre lyd? Og må jeg gjøre noe oppdatering av system eller er det bare å gjøre det uten å skade sykkelen?
2. Hvilken slip-on potter er rimelige og kan settes på selv

Pluss en del andre ting som jeg lurer på Smile

mvh
Malik
Svar
Tar du ut innmaten i pottene eller setter på andre potter med mer lyd, må en justere injeksjon systemet (EFI). Enten ved å levere sykkelen inn til noen som kan legge inn en ny MAP, som gjør at den får riktig forbrenning, eller helst å kjøpe en fuelpack/power commander. Flere merker og flere priser å velge mellom. Noen må en laste ned maps til, ved å gå på produsent sin side, velge sykkel, hvilke eksos en nå har, luftfilter, så kommer det en kode som en stiller greia inn med. Noen kan en kjøre gjennom mobil og noen er selvlærende. Men NEI, ikke bare til å bytte eksos, men regner med at du merke det hvis det er galt, den vil trolig smelle ved rask slipp på gass eller kjøring nedover hvor en ikke bruker gass.

Velkommen forresten
Svar
(06-05-2020, 23:18)Gubben Skreiv: Tar du ut innmaten i pottene eller setter på andre potter med mer lyd, må en justere injeksjon systemet (EFI). Enten ved å levere sykkelen inn til noen som kan legge inn en ny MAP, som gjør at den får riktig forbrenning,  eller helst å kjøpe en fuelpack/power commander. Flere merker og flere priser å velge mellom. Noen må en laste ned maps til, ved å gå på produsent sin side, velge sykkel, hvilke eksos en nå har, luftfilter,  så kommer det en kode som en stiller greia inn med. Noen kan en kjøre gjennom mobil og noen er selvlærende. Men NEI, ikke bare til å bytte eksos, men regner med at du merke det hvis det er galt, den vil trolig smelle ved rask slipp på gass eller kjøring nedover hvor en ikke bruker gass.

Velkommen forresten

Takk for svar!

Finnes det en link hvor jeg kan se på de ulike pakkeprisene?

Malik
Svar
Det er dessverre ikke så mange pakkepriser å finne. for mange variabler å velge imellom.

ett sett med slip on potter gir deg nok mer lyd.

Ett mer åpent luftfilter samt maping av styrenheten vil gi deg en friskere sykkel.

å bare bytte potter vil i utgangpunktet ikek gjøre noe stor forskjell på annet en lyden.
at man må mappe om skyldes noik mer att sykkelen i utgangs punktet går veldig magert for å i det heletatt klare avgass kravene. Ett moderne innsoprut vil klare å kompansere for den lille forandringen andre potter gjør.
men motoren går fprtsatt veldig magert. ett moderne innsoprut vil ogsåkunne kompansere for ett ,mer åpent luftfilter mennok engang går motorene originalt utrolig magert .
derfor qanbefales det å få kjørt en på en rullende landevei for å få den mappet
A modest begining starts With a singel blow of a horn.
Hated by many and loved by few!
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)