Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nye dekk fram og bak
Skal skifte nye dekk på min softail 98 mod å har noen spørsmål: Mønster er ok men det er sprekk å siden av gummien. Ser ut som de er tørket å sprukket

1. er det slanger i dekkene?
2. hva koster det å legge på to nye dekk? sånn ca?
3. er det mye å spare på å ta av hjul selv å levere de til omleggingen?

4.hva ligger pris på to dekk på til fra?
Svar
Hei. Beklager litt sent svar.

1. Har du spiler i felgen, er det alltid slange i dekket.

2. Dekkpris, her går det også på hva en velger. For de som ser på Formule 1, ser en på dekkene hvor mye dekkene er, dess mykere, dess mer veigrep men samtidig mindre kjørelengde pr dekk. Samme system kan en ta med seg over til motorsykkel (det vurderes nå faktisk å sette opp slik farge markering fra enkelte produsenter på mc dekk). Kjører en mye og langt, inngår en ofte kompromiss, med både godt veigrep og kjørelengde for dekkene. Kjører en lite/kort pr år, kan en enklere velge rimeligere dekk, som ofte er mykere. En bør alltid se på tester før en velger dekk, men tenk mer på veigrep en på levetid (kilometer) hvis en ikke kjører mye pr år. Så prisen kan ligge fra under 1000 kr til over 2500 kroner pr dekk, alt utfra valg/produsent.

3. Normalt sett ikke. Er en ikke kyndig selv, er det også en fordel at verkstedet setter på hjulene igjen. Bakhjulet må stilles, slik at beltet/kjetting går rett, også at det strammes til riktig spenning.

4. Gå utfra ca 2000-4000 kr. Har du innerslange, er det lurt å bytte disse også.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Hei
Hvis du har eikefelger sitter det ganske sikert slanger i dekkene.

pris på dekk variere med hva du skalComander II på to av mine sykler. har en 95 mod softail Bad boy og en 95 mod Tour Glide.
Jeg pleier å kjøp dekkene hos www.motorsykkeldekk.com eller jeg har kjøpt via arbeids giver (jobber i bilbransjen) dekk prisene hos motorsykkeldekk.com er omtrent det samme som jeg betaler i inn pris på jobb.
Legger alltid om dekkene mine selv, men jeg har da hatt tilgang på dekkomleggings maskin.

Ja du sparer penger på å ta av hjulene å lebvere dem løse.

sjekk med nærmeste MC forhandler, Vianor, Dekkmann osv. hva de tar for dekk ferdig lagt om på felg.

Jeg har kjørt på Michelin Commander II nå i 4 sesonger og kjører ca 15000 km pr år. skifter bak dekk hver sesong. fram dekket går ci 22000 km før det byttes.
har også kjørt på Metzeler ME880 Marathon og Metzeler ME888 Ultra. alle gode dekk med omtrent samme slite styrke.
Veldig mange foretrekker Dunlop Harley Davidson dekk ,mye på grunn av sloite styrken. jeg liker ikke disse dekkene da jeg synes de er for glatte.
Bytter heller dekk litt oftere å har bedsre grep en å skli rundt på glatte dekk.
A modest begining starts With a singel blow of a horn.
Hated by many and loved by few!
Svar

Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd Forfatter Svar: Visninger: Siste innlegg
  Skifte dekk selv Traveller 8 2,273 29-06-2016, 1:25
Siste innlegg: Jan-Ivar
  Dekk til Heritage Gjermund 6 2,503 08-06-2014, 13:20
Siste innlegg: tutte
  Høydekast i nytt dekk. tutte 1 3,064 20-05-2014, 16:40
Siste innlegg: tutte
  Fra 130 dekk til 150 Bagger 0 1,096 02-05-2014, 9:11
Siste innlegg: Bagger
  På jakt etter billigere dekk Bagger 1 2,426 25-02-2014, 18:07
Siste innlegg: Bagger
  Dekk merking. Jan-Ivar 4 2,827 15-12-2013, 12:57
Siste innlegg: Jan-Ivar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)