Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oljeforbruk
Hei.
Tenkte jeg skulle kjøpe med en Shovel 1340, det er en kjenning som skal selge for en grei pris. Men den bruker litt olje.

Er det noen råd, tips dere har?
Bruker shovel olje normalt?

Er det andre ting jeg bør se på før jeg bestemmer meg?

Tips mottas med takk!
Svar
Det er jo en gammel motor, da.. trenger kanskje en honing og nye ringer?? Relativt grei jobb på en Shovel Smile
Sjekk for oljelekkasjer.
Svar
Han vil ha 25,000 for den. Ellers tror jeg at den trenger ny lakk, men det er jo sikkert en selvfølge (er nå rød,,,,)
Den er helt orginal, ingenting er forandret på den, og ingenting er heller noen gang byttet (grunnen til prisen)

Men jeg tenkte at for den prisen har en jo ett godt utgangspunt, hvis jeg ikke må bytte mortor da.

Han sier at den bruker ca 5 desiliter olje på 5000 km

Er det mye?
Vil en honing og nye ringer ta hjelpe?
Svar
(10-05-2012, 21:10)Karl Arve Skreiv: Han vil ha 25,000 for den. Ellers tror jeg at den trenger ny lakk, men det er jo sikkert en selvfølge (er nå rød,,,,)
Den er helt orginal, ingenting er forandret på den, og ingenting er heller noen gang byttet (grunnen til prisen)

Men jeg tenkte at for den prisen har en jo ett godt utgangspunt, hvis jeg ikke må bytte mortor da.

Han sier at den bruker ca 5 desiliter olje på 5000 km

Er det mye?
Vil en honing og nye ringer ta hjelpe?

Du kan jo leve med det forbruket der, men en honing og nye ringer, samt en ventiljobb burde gjøre susenSmile Fin pris for en kjørbar shovel.. Ikke la sjansen gå fra degSmile
Svar
Siter:Den er helt orginal, ingenting er forandret på den, og ingenting er heller noen gang byttet (grunnen til prisen)

Hvis den er helt orginal, er dette ett røverkjøp.
Den vil heller ha større verdi en mindre.

Oljeforbruket er ikke stort, og med tanke på at den er orginal, er det null.
Ikke la denne gå fra deg!
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Jeg byr det dobbelte usett!!!!!
Svar
(12-05-2012, 18:45)HD1340 Skreiv: Jeg byr det dobbelte usett!!!!!

Big GrinCoolBig GrinTongue
Svar
Sitter virkelig å tviler nå HD1340, jeg kan jo kjøpe den for 25000 og selge den til deg, og dermed tjene 25000.
Problemet mitt er at jeg kan ikke skru, og jeg har en Harley

Må nok såve litt på dette ja
Svar
(13-05-2012, 22:34)Karl Arve Skreiv: Sitter virkelig å tviler nå HD1340, jeg kan jo kjøpe den for 25000 og selge den til deg, og dermed tjene 25000.
Problemet mitt er at jeg kan ikke skru, og jeg har en Harley

Må nok såve litt på dette ja

Hvis du har 25 laken liggende, så kan jeg ikke skjønne at dette er så mye å lure påWink Du får jo ikke en shovelhead motor engang for den prisen..
Svar
Siter:Hvis du har 25 laken liggende, så kan jeg ikke skjønne at dette er så mye å lure påWink Du får jo ikke en shovelhead motor engang for den prisen..

Big Grin
Bagger, the real custom Harley touring
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)