05-04-2014, 11:50
Har merket at det kommer litt olje ned langs det høyre gaffelbeinet. Men nå i de siste dagene har det blitt mye verre, nå har jeg gode nysmurte bremseklosser og -skive etter bare en liten tur.
Så da har jeg skaffet overhalingssett til gaffelen og nye bremseklosser. Det jeg lurer på er om det er vanskelig og evt hvor arbeidskrevende er en det å skifte foringer og simmerringer mm i gaffelen.
Jeg så ute hos Death Trap at han hadde SAE 20 og -30 Heavy Duty gaffelolje. Sist jeg fikk fyllt på olje blandet vi SAE 5 og -10 likt og fikk vel da ca SAE 7,5 så da må jeg skaffe det et annet sted.
Grunnen til at jeg gjorde det var at jeg foretrekker at gaffelen er rask og kjører med ganske høyt lufttrykk så gaffelen ikke blir myk. Spesielt om vinteren og tidlig på våren hvor olja er kald og veien full av umerkede fartsdempere, bedre kjent som telehiv, kan dette våre en utfordring. Så jeg skal prøve med SAE 10, evt blande meg mere SAE 7,5 da jeg syntes det virket veldig bra.
Hva slags gaffel olje bruker dere folkens?
Så da har jeg skaffet overhalingssett til gaffelen og nye bremseklosser. Det jeg lurer på er om det er vanskelig og evt hvor arbeidskrevende er en det å skifte foringer og simmerringer mm i gaffelen.
Jeg så ute hos Death Trap at han hadde SAE 20 og -30 Heavy Duty gaffelolje. Sist jeg fikk fyllt på olje blandet vi SAE 5 og -10 likt og fikk vel da ca SAE 7,5 så da må jeg skaffe det et annet sted.
Grunnen til at jeg gjorde det var at jeg foretrekker at gaffelen er rask og kjører med ganske høyt lufttrykk så gaffelen ikke blir myk. Spesielt om vinteren og tidlig på våren hvor olja er kald og veien full av umerkede fartsdempere, bedre kjent som telehiv, kan dette våre en utfordring. Så jeg skal prøve med SAE 10, evt blande meg mere SAE 7,5 da jeg syntes det virket veldig bra.
Hva slags gaffel olje bruker dere folkens?