Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Porting av topper - EVO
Her strides tydeligvis de lærde.
Bytte av gasser har liten effekt tror jeg, enn så lenge original CV forgasser faktisk benyttes av annerkjente tuningfirmaer.

Jeg har byttet til EV27 fordi jeg liker bunndraget den gir. Har prøvekjørt sykkel med den. Så valget er ikke ikke tatt ute av det blå. Tenningen er byttet til Crane HI-4 single fire.

Men nå dreide mitt spørsmål seg om hvem som porter topper på skikkelig vis.
De andre valgene tar jeg selv
Svar
Hvis du har en CV skal du måtte trimme motoren veldig mye før du "trenger" å bytte forgasser. (var vel å merke anderledes med butterfly modellen, her gir det merkbar effekt)

Ang hvem som er gode å porte.
Siden dette blir et vinterprosjekt, finnes det også mulighet for at du sender toppene ut av landet for å få jobben gjort?
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Mec Tec i Sverige er dyktige på å skremme opp motorer.
A modest begining starts With a singel blow of a horn.
Hated by many and loved by few!
Svar
Jeg sendte mine topper til statene, betalte ikke en formue for jobben. Husk på å få papirer på at du sender de ut av landet, da slipper du toll når de kommer tilbake.
Det eneste jeg ikke helt forstår er at de har portet de på 6000 omdreininger, jeg kjører aldri over 3-3500.
Dette bør en sikkert gi beskjed om, slik at de porter til lavere turtall?
Svar
Skulle du vurdere å sende de til utlandet, er disse 3 å anbefale
Branch,
RevTech,
Hardy
eller eventuelt
Big Boyz Head Porting (tilbakemeldinger fra dette firmaet er både positive og negative.....)
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Hva med gutta på Nesodden, fikk du pratet med de?
11:1 kompresjon og EV 27 kam med lite overlapp kan gi tungstartet motor eller? Sikkert noen som vet dette bedre enn meg.
Svar
11:1 i grunn kompresjon er høyt. bør nok ha an kam med mer overlapp da ja.
Svar
(06-09-2013, 22:50)tutte Skreiv: Hva med gutta på Nesodden, fikk du pratet med de?
11:1 kompresjon og EV 27 kam med lite overlapp kan gi tungstartet motor eller? Sikkert noen som vet dette bedre enn meg.

Ja, har snakket med Tore Hanseth. Han kan gjøre jobben.
Mulig 11:1 blir litt litt høyt. Vi får se.
Svar
Jeg ble anbefalt Wiseco 10,5:1 som nå sitter i. Fungerer det , men jeg kjører med EV46 som har mere overlapp og derfor ikke plages av kompresjonen under start.
Svar
11:1 er det statiske kompresjon forholdet.
tar man slagvolumet for en sylindre legger til volumet til forbrenings rommet og deler dette på forbrennings rommet finner mann det statiske forholdet.
kjører man med kam med lange åpnings tider. stort overlapp og hlyt ventil løft renger man høyere statisk kompresjon for å få ett akseptabelt nivå på det dynamiske kompresjons trykket
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)