Innlegg: 2
Tråder: 1
Ble medlem: Sep 2018
Omdømme:
0
Hei. Jeg har holdt på litt med shovelhead opp igjennom.
Men er det noen som vet litt om strokede
motorer.
Har en s&s blokk med en veiv på 4 3/4"stroke .
80" ( 1340) cyl
S&S stempler 0.060 over stock bore. Stemplene har krysspinne nærme olje Ring.
S&S oil pump
S&S tappet blocks med evo oiling.
Evo cam
Motor er ikke komplett ennå.
Vil dette kunne fungere uten å ta noe ut av 1340 orginale topper ?
Og vil toppene ta til seg olje med orginal rocker bokser uten utvendig olje smøring. ?
Mvh Tumbleweed
Innlegg: 1,022
Tråder: 53
Ble medlem: Apr 2012
Omdømme:
44
Nå skal jeg ikke påberope meg å være noen stor motorbygger men man har da lest og studert littt så jeg vil tro følgende
vil stemme ganske bra.
4 3/4 slag er ca 1/2" lenger en original 1340 veiv. det vil jo si at stempelet blir skjøvet ca 6,35 mm lenger opp i sylinderen. Ergo må kryssbolten flyttes opp over i stempelet hvis man skal bruke original høyde sylindre. men stempelet vil da dras 12,7 mm lenger ned i sylinderen så du må være sikker på at du har klaring mellom skjørtet på stempelet og veiva
Høyere sylindre som er ,200" lenger har det vært mulig å få tak på. men da må man være sikker på at det er plass i ramma.
Siden du brulker originale 1340 sylindre som er over dim bora skal jo de passe i toppene.
Men for å være sikker må man rett å slett montere det sammen å måle
Når det gjelder smøring så skal det fungere, hvis du har EVO løftere, løfterhus og støtstenger. EVO motorene snører rovcker boksene via støtstengene så det fungerer på Shovel også.
A modest begining starts With a singel blow of a horn.
Hated by many and loved by few!
Innlegg: 2
Tråder: 1
Ble medlem: Sep 2018
Omdømme:
0
Takk for fornuftig svar. Da er jeg på riktig tanke. ???håper dette vil fungere.
Blir å sette på S&S topper med 590 lift
Innlegg: 1,022
Tråder: 53
Ble medlem: Apr 2012
Omdømme:
44
Høres tøft ut.
A modest begining starts With a singel blow of a horn.
Hated by many and loved by few!