Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Salgstallene fra Harley-Davidson synker igjen

Første kvartal i 2017 var nedgangen av solgte motorsykler for Harley-Davidson på - 14.7%, andre kvartal var nedgangen på -6,7% og trenden fortsetter i tredje kvartal.

64,209 motorsykler ble solgt, er dette en nedgang på 6.9% i forhold til 2016. I 2016 ble det på verdensbasis solgt 68.955 motorsykler. På hjemmefront (USA) er nedgangen enda mer markant, en nedgang på 8.1% fra 45.469 motorsykler til 41.793.

Harley-Davidson selv sier at nedgangen i USA også er å forklare pga av orkanen som rammet flere stater.

Detter har selvsagt innflytelse på bedriftsøkonomien, og vi ser en daling av netto vinst fra 114,1 millioner dollar i 3.k 2016 til en nesten halvering i 2017 med sine 68.2 millioner dollar.

Harley-Davidson CEO Matt Levatich sier at med den blivende, svake motorsykkel industrien i USA, er en påtvinger for oss til å sette oss enda hardere inn for "neste generasjons motorsyklister", å komme på markedet med 100 "high-impact" modeller, er endel av vår 10 års plan, og de nye softail modellene er et bevis på vår "statement" i dette prosjektet.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Jeg vet at du neppe vil svare meg, men nå er merket populært igjen, og jeg vet at mange mennesker har realisert drømmen sin ved å kjøpe dette dyret til seg selv!
Svar
Hei hei.
Ja heldigvis er det flere som får drømmen sin oppfylt med å få kjøpt seg en Harley Davidson.
Er og blir en frihet, nytelse å kjøre med, og for mange en livstil.

Grunnen til at jeg ikke poster så mye mer her på forumet, er at interessen til å fikse sin egen sykkel, ser ut til å være forsvinnende liten, tendensen er at folk har nok penger til å sende den på verkstred.
Gleden i å skru selv, ser også ut til å forsvinne, dette er litt trist, er/var for flere en like stor del av å glede seg over Harleyen som å kjøre.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Gleden ved å bygge og skru selv er nok der, men det har blitt enklere.
Idag kan man kjøpe det man trenger å bygge det man vil uten å egentlig ha noen som helst kunnskap om bruk av sveiseapparat, Dreibenk eller plate bearbeiding
Alle kan bygge en postordre motorsykkel! svært få kan bygge noe fra grunnen av!
Det å starte med ei ramme å så bygge noe ut ifra det ved å lage deler selv eller modifisere deler til de passer
forsvinner mer og mer i mengden. har du laget en del fra grunnen av er som regel spørsmålet 
"hvor kan jeg kjøpe den delen" 
bygge sykkel handle  ikke om å ta av blinklysene og kappe bakskjermen og sette på ett side montert skilt som ser ut til å være det hotteste man kan gjøre om dagen.
det handler ikke om å sette på en Sportster tank og ett Apeheng å si at man har bygget en sykkel.
det kan man kun kalle en ombygging!

At færre og færre skrur selv passer meg helt perfekt. På den måten får jeg noe å leve av

Jeg er så heldig å få lov til å jobbe som motorsykkel mekanikker på mine eldre dager,

Så bor man rundt Oslo. kontakt meg gjerne på Email:  ji@hdmechanic.no
service reparasjoner, lettere ombygginger osv vi fikser det 
dekk og deler er heller ikke noe problem

litt egenreklame der altså:
HD-Mechanic 
stålfjæra 15
0975 OSLO
tlf 901 81 338
A modest begining starts With a singel blow of a horn.
Hated by many and loved by few!
Svar

Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd Forfatter Svar: Visninger: Siste innlegg
  Harley Davidson i forhandlinger med Ducati Bagger 0 2,217 24-06-2017, 8:16
Siste innlegg: Bagger
  Harley Davidson starter med produksjon i Thailand Bagger 0 2,932 26-05-2017, 13:38
  Harley Davidson avlyste møte med Trump Bagger 2 5,787 14-02-2017, 11:33
Siste innlegg: Traveller
  Harley Davidson kommer med 20 nye modeller Bagger 2 3,604 10-02-2017, 12:42
  Harley-Davidson saksøkes over ABS Bagger 3 9,956 31-01-2017, 9:42
  Hero Motor produsent av Harley-Davidson deler Bagger 3 3,442 17-10-2016, 14:50
Siste innlegg: Jan-Ivar
  Milwaukee Eight motorer fra Harley Davidson Bagger 2 5,167 04-09-2016, 18:29
  Harley-Davidson XG750R Flat-Track-racer Bagger 0 2,752 02-06-2016, 9:13
  EBR selges IGJEN Bagger 3 3,506 13-01-2016, 10:21
  Harley Davidson storsatsing av Evenementer i 2016 Bagger 0 2,333 06-12-2015, 16:43

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)