Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sekundær driving.
Har nå eid Tour Gliden i to år og en Mnd og kjørt ca 33000 km på de to åra har jeg gjort meg noen tanker ang drivverket.

byttet i vinter ut det originale stål beltdrevet som jeg synes var slitt med ett nytt i Aluminium. fant det billig på Conan Swap meetet i vinter og betalte vel en 200 lapp.
etter å ha røska av ett drivbelte i år har jeg etter det slitt med en gnikke lyd som jeg har leita etter. trodde lenge det var ett hjullager men siden lyden ikke ble kraftigere eller forandret seg når jeg svingte fra side til side slo jeg det fra meg.

men med sykkelen på verksteds jekken og med motoren igang og i gir fant jeg tilslutt ut hvor lyden kom far å det var selvfølgelig far Belten. etter å ha sprøyta på belten en god runde med Wurth`s Silikon Spray ble lyden borte.

da jeg denne uka bytte bak dekk så jeg til min stor forundring at drevet nå nesten er utslitt. det var flunk nytt da eg satte det på i vinter og har nå kjørt litt over 11000 kilometer. når jeg ser hvor slit drevet faktisk er skjønner jeg hvorfor det gnikker.

Siden jeg jobberi samme firma som Nostalgia blir det av og til delt noen tanker via meldinger mens vi er på jobb.
han nevnte att han vurderte å bytte til kjede på sin Softail og jeg har jo også vært inne på tanken tidligere.
derfor bel det søkt litt på nett ang dette. fant ferdige kit hos http://www.zippersperformance.com prisen var omtrent hva man må betale
for de samme delene i Norge og når man må betale frakt på 160 dollar pluss moms for å få delene hjem blir det dobblet så dyrt å handle ifra USA.

Derfor er det noen som leser her som harkonvertert til kjede eller vet noen som har gjort det på 94 eller nyere Touring sykkel.
vet Tutte har gjort det men han s sykkel er eldre og i følge Zipper performance er det ett skille på modellene mellom1993 og 1994.

Eventuelt må jeg kjøpe inn delene og måle meg frem til det selv.
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
Zippers Performance var et spennende alternative.

Det er en veldig enkel og grei løsning, bolt on rett fra boks, men det koster jo deretter.
Jeg har fra før et bakdrev og et kjede, så jeg kommer til å bruke vinteren på å forske på offset og slikt Smile Tror jeg også kommer til å investere i offset-kit'et til Kenneth slik at jeg kan gå for 150-bakhjul ved neste gummiskift Wink
Svar
Har ett par bak drev liggende jeg også. tenker det blir å prøve seg frem forsøkte å måle litt når jeg bytta dekk, men for å få målt helt eksakt må primærkassa av.
Har levert både VikingLotto og Lotto får håpe en kupong går inn.
skulle det skje blir det vel en helt annen dans.
Svar
Spørs om du får inntrykk av riktig offset når drevet til belten er montert på kassa.
Jeg kommer til å ta dette når kjededrev er montert på bakhjulet, med primær og fremdrev av Smile
Svar
Er det også en mulighet å ikke kjøpe kit, men kjøpe de nødvendige delene?
Vil anbefale at en bruker 530 EK ZVX3 kjetting, den strekker seg ikke slik som en litt for ofte kjenner til på andre kjettinger.
Bare ett tips
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
ender nok med å kjøp løse deler. må måle meg frem til rett offset på drevene foran og bak. tenkte å legge noen kroner i en god kjede.

byttet jo belt i vår men ved en sjekk nå er fremre pullyen er utslitt etter kun 13000 km pullyen bak er gammel og slitt.
Prisen på kjede og drevsett koster mindre en bare den bakre pullyen.

kjede og drev må nok byttes oftere en belt men prismessig kan man prismessig bytte tre ganger for hav det koster å bytte belt og pullyer engang.

Har mista helt tilliten til drivreim.
Svar
Muligheten for å fikse en kjede langs veien er kanskje også større enn muligheten til å bytte belt.
Har sett på muligheten på Street boben for å få plass til større dekk, men blir ikke før jeg må...
Svar
Har man med seg noen lenker og ett par kjedelåser og en kjedebryter kan man fikse en kjede etter veien.

ryker belten er det bare å ringe berging.

har lenge hatt en gnagende lyd i sykkelen. som jeg har lokalisert til fremre belt drev. bytta til ett alu drev i vinter da jeg syntes det originale stål drevet var slitt. da jeg byttet dekk for 14 dager siden så jeg att det nye alu drevet virket slitt.
rev derfor ned primær kassa i går for å sjekke og fant da ut at drevet mer eller mindre er utslitt. byttet derfor tilbake til det gamle ståldrevet og lyden er borte.

med det samme jeg hadde det nede pasa jeg på å måle litt. hadde ett bakdrev til FX super glide liggende med 1/4" offsett med det på ser det ut til at jeg trenger ett fremre drev med 1" offset for å få det til å linjere.

tenkte jeg skulle bestill dele rtil uka slik at jeg har det liggende. det blir garantert kjede drift på min sykkel neste sesong
Svar
En trenger ikke å bli strandet selv om beltet ryker, det finnes Emergency Belt, som en trer på, og fester med noen pinner, samt finnes det en type klemme som en kan sette over hvor det originale beltet røyk. Begge deler en kun beregnet til å komme seg hjem, og ikke til å kjøre hele sesonger med.

Men kvaliteten på de forskjellige beltene er stor, noen kan en kjøre med over 100.000 km, mens andre har problemer med å holde 10.000.
HD selger også Heavy duty, eller rettere sagt belter som var ment til trike eller de med sidevogn.....

Men også innen aftermarked finnes det meget gode.

Men det er slik som det er også ved kjetting, hvis en av komponentene ikke er gode, slite dermed alle komponenter pga den ene. Slik er det også med belte, en dårlig pully,,,
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
tok noen biler av Alu belt pully`n jeg bytta ut med den gamle gode stål pully`n
ca 13000 km er ikke mye med tanke på hvor slitt det faktisk er.

.jpg   005 (2).jpg (Størrelse: 23.99 KB / Nedlastinger: 46)

.jpg   006 (2).jpg (Størrelse: 79.56 KB / Nedlastinger: 41)

.jpg   007 (2).jpg (Størrelse: 67.06 KB / Nedlastinger: 41)

.jpg   008 (2).jpg (Størrelse: 69.03 KB / Nedlastinger: 42)

.jpg   009.jpg (Størrelse: 80.62 KB / Nedlastinger: 41)
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)