Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sett fast svingarmen med Stiffey
Gjelder dette for 06 Heritage Softail også ?
Min lever helt sitt eget liv i hastigheter over 140, og under 60 kan jeg bruke styret som eggedosisvisp.
Og jeg er ikke så glad i eggdosis :-=
Skull Når en blind leder en blind, faller begge i grøfta Skull
Svar
Hei Gjermund

Nei dette passer ikke softail. I utgangspunktet har du en modell som skal være veldig stabil, og ikke ha disse "egenskapene" med å danse sin egen dans langs veien. Det er derimot noen kjente grunner til at dette kan oppstå: Hvis du har felger med spiler, ta et skruejern og slå lett på hver spil, de skal da si "ding",,, se og ikke minst hør etter om noen sier "dong". Sier noen "dong" må disse strammes.

2. dekk, se etter at du har riktig med luft. Samtidig kan det være ubalanse i selve dekket.
3. Felg, ubalanse i felgen.
4. (her ligger ofte feilen) Styrekrone lager, ja, det er på fremsiden av sykkelen, men du kjenner vibrasjon/dansing bak, men dette er fordi sykkelen automatisk overbringer dette til bakdelen av sykkelen, så kjenn god etter at lagrene er gode, at det ikke er slark/bevegelse.

Gi mld når du har sett over dette
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Satte på ny gummi foran og bak i fjor vår, Avon dekk foran. Ikke helt fornøyd med det dekket. Føler at det sporer mer enn før.
Hadde en stygg wobling på bakhjulet i ca 120 ved en forbikjøring.
Sjekket da bakfelgen for ding, ding eikelyd. Og hadde da ca 20 % klonk og 80% ding.
Strammet opp bakfelgen, med unntak av ca 4 eiker som var fastrustet.
Etter en guttetur på 60 mil, var det like gæli.
Gjorde kort prosess og byttet til diskfelg fra en Fatboy.
Så da lander jeg på to ting:
Drittdekk eller litt slærkete styrekrone.
I morgen er det skikkelig drittvær på Bjørkelangen i.flg Yr, så da kan jeg jo like greit sjekke styrekrona :-)
Takker for tips :-)
Skull Når en blind leder en blind, faller begge i grøfta Skull
Svar
Sjekk hjullagre og styrelagre. kan være greit å sjekke svingarms lagringene også.
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar

Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd Forfatter Svar: Visninger: Siste innlegg
  Stage 1 sett fra MGS Custom Bikes Bagger 0 949 19-06-2013, 13:16
Siste innlegg: Bagger

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)