Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Shovelhead prosjekt.
Vel vel da var jeg i gang igjen.
tok en tur i garasjen i dag egentlig for å rydde litt.
når ryddinga var gjort unna måtte de bare jobbes litt.
Ramma har stått på jekken noen dager.

motoren har stått ved siden av benken i hele vinter.

satte motoren i ramma å da begynte ballen å rulle. endte opp her

ser jo da at gaffelen er for lang. tok ut fjærene for å kunne sjekke høyden må ned 4 tommer.

bensin tanken er en original 73 mod Super Glide tank alle kjører med Sportster tank så da må jeg gå en annen vei.
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
Dette blir tøft Jan Ivar!!
Svar
Takk for det Tom

satt i går kveld å leita og har funnet indre gaffelbein jeg kan bruke som er ca 4 tommer kortere.
Svar
Blir artig å få følge med Jan-Ivar
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Kunne satt sammen en fungerende sykkel av det jeg har men ønsker nå å bygge noe kult.
når man er så heldig å ha to sykler kan man spise kaka og fortsatt beholde den.
Jeg har Tour Gliden som kan bruks til og fra jobb og på lang tur i all slags vær.

derfor tenkte jeg å lage litt realt Rock `n`Roll stuk på den gamle gode Shovelhead`n .
rett å slett sette samme en sykkel jeg kan kose kjøre med når været tillater det.
korte skjermer og regnvær er sjelden noen god kombinasjon
Svar
Er på planleggings stadiet om dagen.
gaffel lengden er satt det samme med ramme og hjul. brukte litt tid i går på å tilpasse bakskjermen og finner da ut at jeg er pent nødt til å senke den mer bak. det finnes jo noen måter å gjøre det på. kortere dempere en kanskje den enkleste men også den dyreste. flytte festen opp er jo en mulighet men det blir ikke bra utseendemessig.
derfor fant jeg ut at jeg skal flytte de nedre festen bakover for å få rett høyde.
Motor og girkasse er gitt. primærdriving er åpent så langt har 125" beltdrive og primærkasse i dag men vurderer open belt.
er jo enkelt å bruke 1,5" belt men synes nå 3" belt er tøffere.
oljetank er også en tanke. bruke original, hestesko tank rundtank, firkanta tank osv.
eksos er jo også noe som blir lagt merke til. finner en del tøft men alt er til stivramme og jeg skal beholde fjæringa.
så her blir det nok å sveise noe selv og kjøpe kromma potter. de fremre røra er jo greie å bandasjere.
bensin tank er også noe som surrer i hue. har 5Gallons fat bob tanker og en original Super glide tank. sportstertank er jo tøt.
Peanutt tank eler noe annet som er lite og tøft surrer også i tankene.

hvis noen av de som leser har 3" open belt som passer til Shovelhead og 4 trinns rick rack kasse liggende så er jeg interesert.
kan være interesert i ett bytte også.
Svar
Synes det var på tide med en liten oppdatering. har vel ikke gjort så mye, bortsett fra å løst sette sammen deler av sykkelen for å lettere kunne se hvordan utseendet blir.
blir mest tanke arbeide rundt diverse detaljer. bakskjermen har jeg en plan klar for og hvordan den skal festes.
litt usikker på hva jeg skal gjøre med oljetank. om jeg skal beholde det originale eller om jeg skal bruke en hestesko tank eller kanskje en rund eller om jet rett å slett skal sveise noe selv for å få noe unikt.
bensintank er det også diverse tanker rundt, har gallons fat bob tanker som har sittet der siden jeg kjøpte sykkelen.
kjøpte i fjor høst en original Super Glide tank som jeg lenge har vurdert å bruke.
forrige uke satt jeg å este i The Horse Backstreet chopper Magazine. der dukket det opp en artikkel om å lage en Alien tank. HMM det må jo prøves. som sagt så gjort fikk tak i to Flatside Fat bob tanker for en billig penge som nå er splitta for å så å sveises sammen til en tank. så får vi se hva tiden bringer.

må få tak i ca 4" kortere gaffelbein for å få sykkelen lav nok. i samme slengen må jeg flytte det nedre støtdemperfestet bak bakover ca 1 3/4" for å få rett høyde. har da ca 15 cm bakke klaring omtrent det samme jeg har på Bussen noe den klarer seg veldig godt med

Alien tank

Super glide tank

Fat bob tanker

alien sett fra salen

super glide

fat bob

Hva mener folket på forumet, hvilken tank ser best ut
Svar
Min mening:
Fat Bob tank fra siden passer best hvis du ikke har ape hanger, den trykker liksom ned fronten på en måte. Som en også ser legger den seg over motoren, slik at endel av toppen ikke viser, derfor synes jeg dette er penere når en velger å gå systematisk lavt.

Alien tanken passer mye bedre når en ser den fra siden, alt går liksom oppover, en pen linje. Motoren vises godt, og for å være ærlig er dette en motor som bør vises!!!!!

Når en ser det ovenfra: Ja her er det nettopp dette med sal og tank, mellomrom, bredde osv. Her blir det vanskelig å si mye pent om super glide tanken, selv om den er relativ grei fra siden, det er en veldig firkantet og rar start på tanken i fra sal posisjon.

Mitt valg hadde altså falt på Alien tanken!
Og ja oljetank, sveis til noe selv, å ha noe unikt er mye mer klasse en katalog varer.

Tank lokkene til alien tanken hadde jeg ikke valgt noe minimalistisk eller små og pene, jeg hadde her valgt robust, ru, klumpete liksom.
Svar
Takk for tilbake meldingen Bagger. heller mest mot Alien tanken jeg også. planene er å fylle igjen begge de opprinelige påfyllingene og så sette en midt på og på toppen av tanken.
ser man godt på bildet av fat bob tankene fra salen sees hvor jeg la tapen på tankene jeg har kutta opp.

helt enig i at Shovel motoren må vises frem ingen tvil om det. er jo litt tanker rundt finnishen på den også.

har en masse tanker i hodet som jeg må få sortert. Planen nå er å bygge opp sykkelen engang for så å la den være sånn. Eksos anlegge er jo også noe man tenker på. ønsker meg Fishtails som peker skrått opp bak i god gammal chopper/bobber stil. men med fjærings ramma blir de stående langt ut i fra sykkelen.
må vel bare punkte i sammen noe for å se hvordan det blir.
Svar
Forslag til tanklokk. Nummer to må du selvsagt slipe bort navnet som står der,,, egentlig er det mer en ide for å vise hva jeg mener, rustikk, gammelt, industrielt, trenger overhode ikke å ha noe med mc, bil å gjøre, gammel oljetank, båt,,, you name it.

Nummer 1 selges slik. Men hva jeg ville frem til er at hvis du lager ny plass til tanklokk, hvorfor ikke ha ett lokk ingen andre har, hvorfor ikke gammelt system?

Bare ideeer Smile

Svar

Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd Forfatter Svar: Visninger: Siste innlegg
  Prosjekt 136 Bagger 17 1,347 06-12-2016, 13:26
Siste innlegg: Nostalgia
  enda ett prosjekt Jan-Ivar 11 2,796 01-04-2016, 11:53
Siste innlegg: Jan-Ivar
  Prosjekt Black Viking HD1340 14 3,823 28-02-2014, 8:21
Siste innlegg: Nostalgia

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)