Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Shovelhead prosjekt.
Da ble det laget ett fremre feste og sider (vinger)  til olje tanken

A modest begining starts With a singel blow of a horn.
Hated by many and loved by few!
Svar
Ja da her det gått nesten ett år siden sist det ble oppdatert her. en jobb

Det har vært en periode med både opp og nedturer, men jeg kan nå melde att jeg er tilbake i jobb og er oppe å går privat også.

Etter å ha vært sykemeldt ett halvt år måtte jeg si opp jobben å gå til NAV. 
NAV lovet meg gull og grønne skoger men for å komme seg i jobb måtte jeg ta tak selv.
etter ett par tilbake slag bel det lagt ut ett innlegg på Facebook hvor det ble etter spurt en jobb. 
Jeg er nå snafrt 50 år og trenger ingen veiledning for å komme meg i jobb. hva jeg skulle bli når jeg ble stor vist jeg allerede i 10 års alderen.
Men nå har jeg via en god venn av familien kommet meg i jobb., Jobber nå som mekanikker hos www.Qvalemc.no
Vi tar i mot alle sykkel merker så om noen skulle trenge hjelp er det bare å kontakte oss.
Min kollega som jeg har kjent hele mitt liv sitter på en enorm kunnskap. han har mer en 30 års erfaring fra bransjen, har 20 års erfaring på EM nivå som mekanikker på Competition og Top fuel Dragbike. han er høyt utdannet på Harley-Davidson.
jeg er jo bare en amatør men om dere som har fulgt denne tråden mulighens har lagt merke til så er jeg ikke redd for å prøve.

Men over til prosjektet.
Det har skjedd en del. Bakskjerm og sizzy bar er ferdig og montert. skiltfeste har blitt laget. baklykt har fått sitt feste.
Bremse calipper har fått nytt feste, motor og girkasse er nå linjert opp og montert med primær. endte med å lage justerings brakett for å kunne stramme primær beltet og for å få girtkassa til å stå rett. 
Oljetanken er bygget om med nye rundere ender, den har fått uttakt til olje slanger og rør innvendig for å lede olja og luft i rett rettning, på fylling og oljefilter er også på plass, samt ett rom for elektronikken, Coiler er montert, Reguklatrofeste er laget under motor, hornm har fått nytt feste. bensintanken er byttet ut med en ny som jeg har sveiset inn ny og flat bunn i samt laget en lav tunnel og montert uttak til to bensin kraner. måtte jo ha reserve tank.
Batterikasse er laget,for kontroller er modifisert og ferdige. girspaken er modifisert og montert.
setet ble flytte bak over ca 2" for en bedre flyt i linjene og bedre sitte stilling.

legger inn noen biler å lar dem snakke for seg selv.

Vedlagte fil(er) Miniatyrbilde(r)

Svar
Flere bilder.

Svar
Enda noen bilder

Eksos anlegg er også på trappene. 

Svar

Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd Forfatter Svar: Visninger: Siste innlegg
  Prosjekt 136 Bagger 17 4,221 06-12-2016, 13:26
Siste innlegg: Nostalgia
  enda ett prosjekt Jan-Ivar 11 5,314 01-04-2016, 11:53
Siste innlegg: Jan-Ivar
  Prosjekt Black Viking HD1340 14 5,916 28-02-2014, 8:21
Siste innlegg: Nostalgia

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)