Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Shovelhead prosjekt.
Tank lokk er noe det tenkes på ja. hva det blir er fortsatt usikkert.
A modest begining starts With a singel blow of a horn.
Hated by many and loved by few!
Svar
Må si meg enig med Bagger at fra siden kunne du brukt Super Glide tanken også, men oven fra ser Alien tanken best ut.
Vet Nostalgia lagde tøffe tanklokk på Heritagen tatt ifra jerrykanner.
Du skulle kanskje vært på Ekeberg i helga som var for da hadde Norsk Veteranvognklubb bruktmarked. Der kunne du sikkert funnet noe som ingen andre har på sykkel.
Svar
Rakk dessverre ikke Ekeberg markedet på lørdag. var opptatt med å invie to nye medlemmer i MC klubben
Svar
Har ikke skjedd mye på dette prosjektet reint bortsett fra at jeg har plukka hele sykkelen ned i deler IGJEN.

fikk det for meg at støpte 9 eika alu felger var tingen. solgte eikehjula jeg hadde for en og pris og har i dag henta ett sett med 19" og 16" 9 eika alu felger fra en Sportster hos en kompis til en enda bedre pris. solgt super glide tabken til en annenkompis for en grei pris. i morgen skal jeg ut i garasjen å sette opp ramma på jekken og prøve montere hjula for å se hvordan det ser ut. da blir det enklere å sette høyden på sykkelen også. Tanken jeg har tenkt å sveise sammen er relativt small så da kom tanken om Narrow glide front, så nå er jeg på leiting etter en narrow glide krone med 1" styre stamme og som passer til 35 mm gaffelbein. trodde jeg hadde solgt unna alt av original gaffler men fant jammen ett sett med pene og komplette bein på lageret.

skal få tatt noen bilder når ramma er på hjula
Svar

da er de nye hjulene montert og sentrert både foran og bak.

tror jeg har funnet høyden jeg vil ha på sykkelen også.

må finne narrow glide krone og -4" øvrebein og flytte nedre støtdemperfestet bak 1" bakover.

Har fått punktet sammen bensintanken i dag. Nå blir det enklere å tilpasse og lage ny tunnel og fester. før den hel sveises.
Svar
Ser bra ut dette Jan-Ivar. Har du vurdert å sette inn 1" kortere dempere, og dermed slippe å flytte feste 1" bakover? Du vil da ha en støtdemper som har en litt mer horisontal vinkel, noe som er bedre for demping og ikke minst for støtdemperes levetid.

PS. Kraftig ape hanger he he blir litt av en overgang fra din komfortable Tour Glide
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Har vurdert kortere dempere ja, men tror jeg flytter festet uansett. avstanden mellom hjulakselene og nedre demper festet vil bli kortere noe som minsker kraft armen på demperne. har alltid kjørt demperne å den mykeste settingen. regner med jeg kanskje må skru dem opp ett hakk.
det enkleste hadde jo vært å flytte festet, men jeg går sjelden for det enkle.
Svar
Endelig fikk jeg tak i ei small styre krone. det ble en tur på 30 mil tur retur Dokka for å hente den men det spiller da liten rolle.
fikk slått av en god prat med en kompis også.
rakk så vidt å få i meg middagen før jeg måtte ut i garasjen å skru.
etter å demontert den gamle fronten ble den nye prøve montert.
når styret skulle på plass er jo det selvfølgelig for bredt i forhold til bredden for krona. Fem med rør kutter`n å vips så er 5 cm fjerne mellom riserne. med det samme jeg hadde rørkutter`n fremme tok jeg av 5 cm på hver side for å minske total bredden på styret.

Svar
Arbeids lysta er på topp.
i dag har jeg plukka ned alt jeg hadde satt sammen igjen.
ramma ble dratt ut av garasjen og rensa for lakk. monterte stålbørste på vinkelsliper`n og vips så var det meste av lakk borte. har noen små hjørner hvor jeg ikke kommer til som jeg skal sandblåse senere.
fikk også kappa bort noen unødvendige fester. med den nye tanken trenger jeg ike de originale tankfestene så disse ble fjerne både på det øvreramme røret og det lille festet på de fremre røra.
kappa også bort det bakre festet til fotplata på høyre side. pluss ett par små duppe ditter på de bakre ramme røra.
etter at festene på øvre rammerøret ble borte får tanken den vinkelen det skal ha også.
så var det å sette ting sammen igjen.
gaffelene har jeg nå senka 6 cm så nå er høyden foran helt perfekt.
svingarmen fikk samme behandling med stålbørsten. støtdemper festene er slipt løs og skal nå posisjoneres rett før de sveises på plass.
fjerne også festene til passasjer fothvileren da jeg ikke trenger dem.
dessverre paja sveiseapparatet så der må jeg vente på deler i ett par uker. gleder meg til det er oppe å går igjen da kan jeg sette noen tanker ut i livet.

Svar
Arbeids lysta er på topp. På grunn av belastnings skader i skuldre og armer etter noen år som bilmekaniker går jeg sykemeldt.
Problemet for en mekanikker er at man ikke klarer å la være. fordelen nå er at jeg kan holde på litt nå og da og ta de pausene jeg trenger å da fungerer armene som de skal.

Vel da har man fått gjort litt de to siste dagene.
tanken er slipt rein for lakk og er nå klar for sveising.
Gaffel krona måtte jeg se litt på. har slipt vekk festene til lykte kåpa og fjerna skruene som sitter på siden bruene. nå har litt fin sliping igjen, men det skal jeg ta når alt er ferdig monter og det er klart for finishen. fjerna også styrestopperne da de ikke stemte med ramma,
nye styrestoppere skal lages og sveises på igjen.
Måtte gå over spacerne på forhjulet da jeg fant ut at gaffelen sto i spenn noe som gjorde at den ble i nedre stilling når det ble trykt sammen. svingarmen bak har fått nye lagre, her måtte jeg lage nye spacere, de som fulgte med lager settet var 2 mm for smal på hver siden. det gjorde at ramma ble dratt sammen når man stramma til bolten. når sving armen var på rett plass ble det enklere å Space bakhjulet rett også. måtte slenge inn motor og girkasse for å se at drevene på bakhjulet og girkassa havner på linje.

Svar

Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd Forfatter Svar: Visninger: Siste innlegg
  Prosjekt 136 Bagger 17 3,389 06-12-2016, 13:26
Siste innlegg: Nostalgia
  enda ett prosjekt Jan-Ivar 11 4,380 01-04-2016, 11:53
Siste innlegg: Jan-Ivar
  Prosjekt Black Viking HD1340 14 5,491 28-02-2014, 8:21
Siste innlegg: Nostalgia

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)