Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Shovelhead prosjekt.
Endelig er sandblåser skapet ferdig til bruk.

kjøpte dette på Biltema for 2 år siden. Hadde ikke kompressor så jeg måtte stå på jobben med det. det har derfor stått på lagring godt over ett år.
plukka det frem forrige uke og demonterte det. problemet med ett sammenskrudd skap er lekkasjer. det ender bare med blåse sand og støv over alt. satte det derfor sammen med og bruke våt roms silikon i alle skjøter. testa det nå i dag og det er tett som ei potte.
må nok ut å kjøpe ny kompressor da min hjemmelagde er noe liten.
kom over to "defekte kompressorer som jeg laget en av.

A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
Bygger videre på bensin tanken. på tide p lage tunellen og flytte påfyllinga.
kjøpte stålplate på Biltema 0,5 x 1,,0m i 0,7 mm tykelse kosta vel 140 kroner.

klippa til en passe stor bit og knakk den over ramma

klipper til litt større en tanken

nesten tilpassa

nå sitter det riktig gjenstår sveising og å lage bunn

de originale tank lokka er fjerna og plater for å tette hullene er klippet til. gjenstår å sveise

tenkt plassering av tank lokk. må bare finne ut hva jeg vil ha

Svar
Blir bra detta Jan Ivar
Svar
Takk for det Tutte!.

fikk en kjempe ide i går. i hvert fall virket det som en god ide der og då så får vi se da om det faktisk var en god ide.

fikk det for meg at bensin tanken var for langt, frem med Winkelsleifher von shnellfahren å vips

så var tanken del ti to. et lite kirugisk innfrep til og bensin tanken er 6 cm kortere. det med fører igjen at bitene har forskjellig bredde og høyde. så da måtte jeg splitte den største delen og fjerne ca 2 cm på midten for å gjøre den like smal som bakre delen.

nå må jeg bare få punkta dette sammen så jeg kan fortsette å tilpasse den bakre delen. har splitta den i sidene for å kunne øke høyden på den. flere bilder kommer når jeg får punkta det sammen.
Svar
Mens man venter på deler til sveise apparatet må man finne på annet å gjøre.

girkassa og feste plata på plass etter en real rengjøring og litt sandblåsing.
girkassa har fått nye tettninger på utgående aksel. de gamle 4 trinns kassen ekker olje det er det ingen tvil om.
at det mangler en tettning gjør ikke saken bedre. rick rack lokket har blitt demontert rengjort og msurt opp på nytt,
det hørtes ut som et steinknuseverk når man gira. ikke så rat når det var fullt av gammelt tørt smørefett blanda med
fin sand. etter en real rengjøring og en runde med nytt fett ble lydene borte og bevegelsene ble mye lettere.

Bakskjerm er under planlegging. hadde en gammal noe ned kapp Super Glide forskjerm liggende som ser ut til å kunne bli en fin bakskjerm. den er litt smal så den må splittes og breddes vurderer også å lage noen skjerm sider for å gjøre den helt unik.

Svar
Spennende å følge med på. Likte godt at du vil sette tanklokket på øverste plass, har sett endel av de som setter den så pass langt nede at de alltid kun kan fylle på halv tank........

Men nå når du forkorter tanken,,har du planer om å fylle opp rommet mellom sal og tank, som tross alt blir større dess kortere tank, eller er det litt av poenget?

Liker veldig godt at du går grundig til verks, både med sandblåsing, og ikke minst at du lager ting selv...Og DET er noe som kalles RESPEKT.

Stå på, dette blir bra Jan-Ivar
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Takk for det Bagger!.

har ikke tenkt å gjøre noe mellom tank og sete så langt. får se på det når tanken er ferdig punkta sammen og kan prøve monteres på ramma. først da ser jeg nøyaktig hvor tanken skal sitte og hva som må gjøres

denne gangen har jeg tenkt å gjøre ting riktig første gang.

har flere ideer i hodet går nå grubler på hva jeg skal bruke som olje tank.
Svar
Motoren er nå ferdig vaska og på plass i ramma. passet på å ta av innsuget for å slenge det til sandblåsing.

når innsuget var sandblåst kunne ikke bendet se slik ut heller.

ser slik ut eter en tur i sandblåse skapet

ser bedre ut montert på motoren.

med forgasseren på.

når motoren og girkassa først var på plass i ramma var det på tide å montere primær sia også.
det er tross alt enkleste måten å få linjert opp drivlinja på.

med drivlinja på plass og linjert måtte bakhjulet flyttes ca 7 mm til høyre. litt fikling med spacere så var alt på linje

Skjermen klargjort for sandblåsing. alle braketter er fjernet.

tar dessverre litt lang tid å sandblåse. skjermen hadde 3 forskjellige lakk lag noe sm gjør jobben tung itillegg har jeg nok litt for liten kompressor så tykket faller for fort og det tar tid å bygge det opp igjen, men jeg har god tid.
Svar
"Bilder lyver" sier de, og det håper jeg stemmer her. For kjettingen din ser alt fra i linje ut,, men som sagt det kan godt være bildet som lyver.

Endelig en ekte forgasser, som også vises, herlig!!! Smile Smile
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Skal sjekke kjeden en ekstra gang i morgen.

jeg fikk opp øya for Harley Davidson og Choppere sent på 70 tallet da jeg var i 8-10 års alderen. den gangen lesete man om Zenith, linkert og S&S super L: super B og Super D forgassere. det dukket opp ett og annet bilde av en chopper med en dobbel Weber også. husker jeg leste en reportasje i ett eller annet svensk bil/mc blad hvor det var en artikkel om Konvertering av SU bil forgasser til bruk på Harley.
Svar

Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd Forfatter Svar: Visninger: Siste innlegg
  Prosjekt 136 Bagger 17 3,254 06-12-2016, 13:26
Siste innlegg: Nostalgia
  enda ett prosjekt Jan-Ivar 11 4,216 01-04-2016, 11:53
Siste innlegg: Jan-Ivar
  Prosjekt Black Viking HD1340 14 5,388 28-02-2014, 8:21
Siste innlegg: Nostalgia

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)